حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ با رشد مالی قابل ملاحظه‌اش در سه ماهه سوم به‌خود می‌بالد

نوشته

8 سال قبل | 17 دیدگاه | ترنجی

تقریبا بعد از معرفی گلکسی اس ۴ بود که سامسونگ با موج انتقادها همراه شد و با این که مقام اول فروش گوشی را در اختیار داشت شیب نمودار رشد مالی سامسونگ کم کم کاهش پیدا کرد تا آنجا که خبر‌هایی از ضررها و زیان سامسونگ به بیرون درز کرد در پی همین ماجرا مقام اول را به رقیبش اپل واگذار کرد، اینگونه شد که زنگ خطر برای سامسونگ بصدا درامد و باعث تغییر رویکردش در سال جاری شد. حالا با ترنجی در ادامه همراه شوید تا ببینیم چه اطلاعاتی از رشد مالی این شرکت در دسترس است.

سامسونگ یک گزارش اجمالی از درامدش که تا اواسط آبان ماه منتشر می‌شود را بما داده است و این نشان از رسیدن سود عملیاتی۷٫۳ تریلیون دلار یا درآمد ۶٫۲۵ میلیارد دلار در بازه تیر تا شهریور دارد. طبق گزارش رویترز این رشد ۷۹٫۸ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد که بیشترین مقدار رشد از اول تاسیس شرکت تا اول سال ۲۰۱۴ است. تحلیل بلومبرگ نیز از رشد ۲۴ درصدی به ارزش ۲٫۲ تریلیون دلار فقط در بخش موبایل حکایت دارد که در هفت فصل به دست آمده است. دقیقا از زمانی که گلکسی اس ۶ به بازار عرضه شد قیمت پرچمداران سامسونگ بالا رفت و همزمان با عرضه گوشی‌های زیر ۲۰۰ دلار برای مناطق در حال توسعه رسیدن به این نرخ رسد را ممکن ساخت.

به هرحال این شرکت کره‌ای موفقیت‌های بسیاری در بازار نیمه رسانا داشته است که بخاطر تامین چیپ دستگاه‌های سامسونگ و اپل بوده است. بلومبرگ معتقد است بخش نیمه هادی‌ سود ۳ میلیارد دلاری را در این فصل نصیب سامسونگ کرده است که رشدی ۵۴ درصدی نسبت به سال قبل دارد و این را مدیون موفقیت بسیار چشمگیر اپل با فروش آیفون ۶ و آیفون ۶ اس است. اما این چیزی از ارزش‌های سامسونگ که امروز یکی از بزرگان تکنولوژی است کم نمی‌کند چون این فروش در بازار سخت آمریکا بوده است. همچنین بلومبرگ می‌گوید وقتی گزارش کامل درآمد مالی منتشر شود مسایل بیشتری در مورد مسایل پولی این شرکت خواهد گفت.

[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/10/07/samsung-third-quarter-profit-growth/” target=”blank” background=”#04c076″]engadget[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناموسن از تعصب خود بکاهید :|

ماشاالله.
سامسونگ داره آینده خودشو تضمین میکنه.
تا چند سال دیگه هر گوشی که فروخته بشه از هر برند معتبری، سامسونگ سود خواهد کرد. یا سی پی یوش ساخت سامسونگ خواهد بود یا رم یا صفحه نمایش و یا حافظه ی داخلیش.

هرچند اگه TSMC سریع تر به تولید انبوه پردازنده های ۱۰ یا ۸ برسه کار برای سامسونگ سخت میشه.

در ضمن با توسعه ایزوسل ها هم میتونه تجارت بزرگی رو شروع کنه.

Critic

من بارها گفتم خدمت بعضی از دوستان
تولید محصولات مختلف از گوشی گرفته تا یخچال و تی وی دوربین کولر و تانک و…. مزیته نه عیب

سامسونگ یک امپراتوری جهانی راه انداخته و هر گوشه که ضرر بده سریع از گوشه دیگه به اون تزریق سرمایه میکنه و مانع عقب افتادن و برشکستگی اون بخش میشه

الان شرکتی مثل اچ تی سی اگر مثلا تولیدات دیگری غیر موبایل داشت قطعا وضع بهتری داشت

the next big thing

رشد ۸۰ درصدیییییییییی.خب اینم از این،کجان اونایی که میومدن آمار مالی بقیه شرکتا از جمله سونی رو با سامسونگ مقایسه میکردن و میگفتن سامسونگ در حال نابودیه؟؟من رفتم از چند سایت منبع کامل این گزارش رو خوندم و باید بگم سامسونگ ترکونده واقعا،تقریبا ۷ میلیارد دلار سود اونم از بخش موبایل و صنعت چیپ سازی خیلی زیاده و هیچ شرکتی نمیتونه همچین آماری از خودش به جا بذاره جز اپل.خیلی از منبع ها به فروش خیلی خوب نوت ۵ و اس ۶ هم اشاره کردن و جالبه بدونین سهام سامسونگ افزایش فوق وحشتناکی داشته و چیزی در حدود ۹ درصد امروز رشد داشته و جالبتر اینکه ارزش وون واحد پول کره بعد از این گزارش مالی بیشتر شده.samsung pay هی خیلی خوب داره جا میوفته و خیلی کمک بزرگی میشه درآینده تا جایی که خبرش اومد در کمتر از یک ماه در کره بیش ۳۰ میلیون دلار تراکنش انجام شده توسط سامسونگ پی اونم فقط در کره.خدایی بدون تعصب نگاه کنید کلی رقیب داره تو اکوسیستم اندروید اونارو که زمین زده هیچ،با اپب هم رقابت قشنگی داره و این کار هر شرکتی نیس.اچ تی سی که ارزش برندش صفر شد،سونی هم هیچی،فقط یه الجی که با اینکه خوبه و منم دوسش دارم ولی بازم فرسنگ ها از خیلی جهات عقب تره
ببخشید طولانی شد

Nfs

جمع بندی حرف شما: هیچ شرکتی به پای سامسونگ نمیرسه البته شما هم حق داری چون اینجا خبر در مورد برند مورد علاقتون هست و شما یه نظری دارید :rose:

the next big thing

دوست عزیزم این خبر راجع به برند مورد علاقمه و منم نظرمو گفتم.ولی خوشحال میشم اگه جایی اشتباه گفتم رو بهم بگین

Nfs

دوست عزیز میگم که این خبر در مورد شماست و شما میتونی هر نظری بدی ولی اینکه بگی فقط سامسونگ این حرف شما اشتباه هست هیچ شرکتی در زمینه موبایل از اون یکی سر تر نیست شایدم باشه ولی خیلی جزیی و اصلا به چشم نمیاد هر گوشی که میاد یه نقصی روش هست که اون گوشی رو بهترین گوشی جهان نمیکنه :rose:

technology

دوستان این مشکل مدیریت رم مالتی تسکینگ هنوز پا برجاست؟
یا کلا درست شده ؟

raminrx7

باپرجاست!کمی با اپدیت بهتر شده
واسه رفع کامل باید به فایل های سیستمی دسترسی پیدا کنید و حدود ۱۲ لاین دستور اضافه کنید به یکی از فایلهای سیستمی
در کل قابل حل هستش

ناموسن از تعصب خود بکاهید :|

@technology

برای این که حل بشه، اول باید سامسونگ اون رو مشکل حساب کنه. مسئله اینه که سامسونگ به این مسئله میگه ویژگی و گرنه درست کردنش کمتر از ۱۵ دقیقه زمان میبره.

Ari khan

واقعا تو این بازار فوق رقابتی اندروید و وجود رقیب قدرتمندی بنام اپل خیلی عالیه!!!نوش جونش…..فقط امیدوارم مغرور نشه

احمد

ای ول :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

amir Narimnpour

سودش و رشدش واقعا متحیر کنندس

riofarina

با وجود اینهمه رقیب واقعا کارش عالیه.مخصوصا که الان تو چین اوضاع عوض شده و برندهای داخلی دارن تو چین جولان میدن.

far_zad

“تا آنجا که خبر‌هایی از ضررها و زیان سامسونگ به بیرون درز کرد ”

بعد از افت سامسونگ که از سال ۲۰۱۴ شروع شد هیچ موقع سامسونگ با زیان مالی روبرو نبوده بلکه با کاهش سود مواجه شد.
این دو عبارت از نظر اصطلاح اقتصادی خیلی متفاوت هست.

جالبه تو منبع خبر هم چنین چیزی ذکر نشده.

the next big thing

دقیقا،افت سود با ضرر مالی فرق میکنه
درسته که افت سود هم به نوعی زیان مالی ولی از این جمله اینجور برداشت میشه که سامسونگ سود ده نبوده و شرکتیه که فقط زیان میداده

Mehdi_tr74

نظر منم همینه دقیقا
سامسونگ به هیچ عنوان از ۲۰۱۱ به بعد ضرر نداده و براساس اخبار پرفروش ترین برند موبال بوده.
فقط در سال ۲۰۱۴ خبر های زیادی در مورد کاهش سود دهی شرکت نسبت به سال قبلش(۲۰۱۳) اومد.
تا حالا خبری مبنی بر اینکه مثلا سامسونگ فلان مبلغ زیان داشته نبوده و فقط رشدش منفی بوده که این هم به معنی کاهش سود نسبت به سه ماه قبل یا سه ماهه مشابه در سال قبل هست نه به معنی زیان.
موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان تودجی