حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ سامسونگ به سراغ استفاده از پردازش‌گر گرافیکی اختصاصی در ایگزینوس خواهد رفت

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

در میان خبر های مایکروسافت، خبری نیز از سوی سامسونگ به گوش رسیده است. بر اساس صحبت‌های انجام شده مبنی بر لو رفتن نقشه مسیر سامسونگ، این شرکت برنامه ریزی کرده است که تا چیپست های خود را بیشتر از گذشته مستقل سازد تا بتواند در صنعت تولید پردازنده و صنعت پردازش موبایل، تمام رقبای خود را به چالش بکشد. در همین راستا قرار است علاوه بر سفارشی ساخت هسته‌های پردازش اصلی، پردازش گرافیکی دستگاه را نیز اختصاصی کند. در ادامه همراه باشید.

برنامه در نظر گرفته شده برای سامسونگ بدین صورت است که تا سال ۲۰۱۷ و قبل از رسیدن به سال ۲۰۱۸  چیپست هایی معرفی شود که هم CPU اختصاصی سامسونگ را دارا بوده و هم دارای پردازش  GPU اختصاصی از این شرکت هستند. CPU و  GPU تحت معماری سیستم ناهمگن در یک خط فرار خواهند گرفت تا بتوانند از حافظه در نظر گرفته شده برای پردازش سیستم به صورت مشترک استفاده کنند. این نوع معماری یا HSA می‌تواند بار مثبت زیادی برای سامسونگ داشته باشد زیرا باعث می شود سرعت و کیفیت پردازش بسیار زیاد تر شود.

پس به صورت خلاصه با دو رویداد بزرگ دیگر رو به رو خواهیم شد. در ابتدا استفاده از GPU اختصاصی و دیگر استفاده از یک نوع چیدمان بسیار خاص! سامسونگ فصد دارد با استفاده از اختصاصی کردن فناوری های موجود دستگاه های خود را قدرتمند تر از همیشه کند زیرا هر چه باشد زیر و خم داستان در دستان خودش خواهد بود اما در نسل های اول کمی باید شک داشت اما این را فراموش نکنید که سامسونگ در سری اس ۶ و نوت ۵ ثابت کرد که اگر بخواهد استفالال خود را حفظ کند، می‌تواند.

در خبر های قبلی شاهد نام چیپست M1 از سوی این شرکت بودیم که در بنچمارکی نیز تحت عنوان ایگزینوس ۸۸۹۰ قدرت نمایی زیادی داشت. هسته‌های اختصاصی سامسونگ از نظر پردازش تک هسته ای توان بالاتری از خود نشان داده‌اند. این امکان وجود دارد که سامسونگ بخواهد برای پرچمدار بعدی خود یعنی اس ۷ به دلیل نوآوری در پردازنده (هسته اختصاصی) تمام تولید خود را معطوف به ان نکند و به سراغ استفاده از اسنپدراگون برود. سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ شکوفایی مجدد این شرکت خواهد بود.

نظر شما چیست ؟ آیا سامسونگ موفق خواهد شد؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Rumored-roadmap-reveals-that-Exynos-chipsets-will-feature-Samsungs-own-GPU-in-2017-or-2018_id74455″ target=”blank”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین

سلام دوستان

امروز بالاخره دل زدم به دریا و نوت ۴ مدل c رو گرفتم . همه چیزش عالی. اندرویدش ۵٫۰٫۱٫ که همین الان که دارم پیامو میدم فایل ۶۳۳ مگابایتی اندروید ۵٫۱٫۱ دانلود شده به صورت ota . می خوام نصبش کنم . دوستان مشکلی که پیش نمیاره یا نه ؟

Ari khan

مبارکه دوست عزیز………….نه مشکلی پیش نمیاد و به جرءت میتونم بگم یکی از بهترین رامهای نوت۴ه….فقظ محض احتیاط بعد نصب اپدیت اگه میتونین یه ریست بکنین دستگاه رو

SaEeD

نه دوست عزیز فقط برای جلوگیری از یکسری مشکلات ناخواسته از قبیل مصرف بیش از حد باتری حتما اگه امکانش رو دارین بعد نصب آپدیت گوشی رو ریست فکتوری کنید :rose:

Navid

ریست فکتوری کن من اپدیت کردم اما حالشو نداشتم ریست کنم داره اذیتم میکنه قفل صفحه دیرباز میشه و گاهی وقتا هنگ میکنه پشیمونم از اپدیت گوشیم مثل ساعت کار میکرد ازاندروید ۵ هم خوشم نمیاد درهم و برهمه و جینگولی منگولی

احمد

:yahoo: یک قدم تا استقلال

alirad

امیدوارم با ساخت gpu، مشکل پتنتی با شرکتایه تولید کننده پردازنده گرافیکی براش پیش نیاد البته فوقش دوباره کلی غرامت میده و حل میشه.

Chalton

🚶‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....