حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جدال غول های دوست داشتنی : اپل آیپد پرو در برابر مایکروسافت سرفیس پرو ۳

نوشته

8 سال قبل | 11 دیدگاه | ترنجی

در رویداد بزرگ اپل که چندی پیش برگزار شد، این شرکت، از یک آیپد غول پیکر ۱۲٫۹ اینچی با نام آیپد پرو رونمایی کرد که با آن سایز بسیار بزرگش، برای اولین بار به یک قلم جدید به همراه یک پوشش صفحه کلید قابل جدا شدن مجهز شده است، که حالا آیپد را بیش از گذشته در سبک یک کامپیوتر قرار می دهد.

همراه با بسیاری از ناظران دیگر، هنگامی که شنیدم اپل، یک آیپد غول پیکر به همراه یک قلم را معرفی کرده است، بسیار اپل را ستایش کردم و اما در عین حال، با معرفی چنین آیپدی، احساس کردم که خیلی سریع، رقیبی قدر برای این آیپد غول پیکر در دسترس است. بله! مایکروسافت سرفیس پرو ۳٫

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

باید بگوییم که آیپد اکنون، علاوه بر بزرگ تر شدن، با صفحه کلید و قلم خود، اکنون خیلی بیشتر به رقیبی مستقیم برای سرفیس پرو تبدیل شده است.

در حالی که خیلی ها شاید پس از معرفی آیپد پرو این نکته را عنوان کردند که اکنون اپل در آیپد پرو از سرفیس پرو ۳ مایکروسافت الگو گرفته، ما بد ندیدیم که نگاهی به ویژگی های این دو تبلت غول پیکر انداخته و مشخصات آن ها را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

پس با ما در این رقابت داغ و جذاب همراه باشید.

خانم ها، آقایان! این شما و این جدال غول های دوست داشتنی اپل و مایکروسافت :

صفحه نمایش

بیایید از بخش اصلی هر دو تبلت، مقایسه مان را آغاز کنیم. بله! صفحه نمایش. هردوی این تبلت ها از یک ویژگی جذاب بهره می برند و آن چیزی نیست به جز ابعاد صفحه نمایش که واقعا برای یک تبلت، اندازه ای بزرگ تلقی می شود. اپل، آیپد پرو را همراه با یک صفحه نمایش غول پیکر ۱۲٫۹ اینچی رتینا عرضه کرده که دارای رزولوشن ۲۰۴۸ در ۲۷۳۲ پیکسل است که مطمئنا برای چنین صفحه نمایشی در سطح پست پی سی ها، صفحه ی نمایشی شارپ و حرفه ایست. این در حالیست که مایکروسافت، سرفیس پرو ۳ را با یک پنل ۱۲ اینچی به همراه رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل عرضه کرده است.

6ed368a92e9f40bda62bd4ccc7313c0330b5e303

با توجه به این اعداد، برروی کاغذ به نظر می رسد که اپل و رتینای آیپدش، صفحه نمایش واضح تری را نسبت به سرفیس پرو ۳ داشته باشد. اما بر اساس تجربه، باید بگوییم که تنها برروی کاغذ و به زبان اعداد، نمی توان به قطعیت به یک صفحه نمایش برتری داد.

باید بگوییم با توجه به تجربه کاربری که با سرفیس پرو ۳ تاکنون داشته ایم، صفحه نمایش این تبلت، واقعا فوق العاده به نظر می رسد. اما در مورد آیپد پرو، ما هنوز از نزدیک با این دستگاه کار نکرده و صفحه نمایش آن را به طور مشخص مورد بررسی قرار نداده ایم. پس تنها باید منتظر بمانیم تا آن را تست کنیم، ولی آن چه که از اپل همواره انتظار داریم، قطعا با این مشخصات، باید منتظر یک صفحه نمایش بسیار عالی در آیپد پرو باشیم.

برنده : فعلا هردو

 

چند وظیفه گی یا همان مولتی تسکینگ

اپل در طول کنفرانسش، در مورد ویژگی های جدید در آیپد پرو و چند وظیفه گی جدیدش شروع به تعریف و تمجید کرد و در مواردی هم لاف زد! بله ما اپل را برای قابلیت های جدید چندوظیفه گی از جمله امکان نمایش دو برنامه به صورت همرمان بررروی آیپد پرو تحسین می کنیم، این ویژگی ها یک گام بزرگ برای اپل است، اما اگر بخواهیم با شما رک باشیم، باید بگوییم که این ویژگی برای سرفیس پرو ۳، همچون یک بازی کودکانه سطحی و مبتدی گرایانه است!

5f1981dd569054f8bbc3ee7e8db468c2d68bd060.png.cf

خودتان قضاوت کنید، در حالی که اپل با iOS برروی آیپد پرو در حال حاضر تنها قادر به اجرای دو برنامه به صورت همرمان و در کنار یکدیگر برروی صفحه نمایش خود است، سرفیس پرو ۳ مایکروسافت دارای یک نسخه تمام عیار ویندوز ۱۰ است که مانند تمامی نسخه های ویندوز ۱۰ می تواند به تعداد به ظاهر بی پایانی از برنامه ها را برروی صفحه نمایش خود به صورت همرمان اجرا کند. همچنین، شما می توانید در سرفیس پرو ۳، دو برنامه را در کنار یکدیگر برروی صفحه نمایش سرفیس با یک ضربه اجرا کنید.

برنده : سرفیس پرو ۳

بهره وری

اپل همواره از موقعیت نرم افزاری آیپد به عنوان یک ابزار در بهره وری این تبلت استفاده می کند. و حالا هم که آیپد در مدل آیپد پرو بزرگتر شده است، این شرکت از لذت تماشای فیلم برروی صفحه نمایش ۱۲٫۹ اینچی آن برای هوادارانش سخن می گفت. اما اکثر تبلیغات اپل برای تمرکز کاربران در تنظیمات کسب و کار متمرکز شده بود و به همین دلیل، اولین دموی اپل این صحنه را نمایش می داد که یک ایپد پرو در حال اجرای آفیس مایکروسافت بود.

29a3694818f7d283f190c941a8d79564f925dac1

اما نکته در کجا نهفته است؟! آیپد پرو می تواند نرم افزار های آفیس مایکروسافت را اجرا کند. درواقع، آیپد پرو تنها می تواند اپلیکیشن های آیپدی را اجرا کند. اما سرفیس پرو ۳؟! مایکروسافت سرفیس پرو ۳ یک نسخه تمام عیار از ویندوز را داراست که به لطف آن، می توانید هم برنامه های تلفن همراه و هم برنامه های تمام عیار ویندوزی همچون ادوبی فتوشاپ را اجرا کند. که این معامله ای دو در یک است.

برنده : سرفیس پرو ۳

عملکرد

اپل آیپد پرو به همراه پردازنده جدید A9X ارائه شده است. هر دو شرکت ادعا می کنند که پردازنده های تبلت هایشان، یک پردازنده ۶۴ بیتی دسکتاپ است. این در حالیست که اپل هنوز فاش نساخته که آیپد پرو اش دارای چه میزان رم است.(البته ناظران مستقل حدس زده اند که آیپد پرو ۴ گیگ رم دارد.)

اما مایکروسافت سرفیس پرو ۳ را می توانید در سه مدل با پردازنده های اینتل Core i5، اینتل Core i5 و یا اینتل Core i7 همراه با ۴ و یا ۸ گیگ رم سفارش دهید. در حالی که نسخه پایه با یک تراشه Core i3 و ۴ گیگابایت رم می تواند بسیاری از برنامه های اساسی را اجرا کند، برنامه های گرافیکی و محاسباتی بیشتر همچون اتوکد، خواستار مدل های با پردازنده اینتل Core i5 و یا Core i7 است.

0ba42e625a6e8521a061dd68cd8dd5079d56625d

فضای ذخیره سازی در آیپد واقعا ناچیز است. نسخه ۷۹۹ دلاری از آیپد، تنها ۳۲ گیگ فضای ذخیره سازی دارد. در حالی که نسخه ۹۴۹ دلاری دارای ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازیست. که این مقدار، برای یک دستگاه پست پی سی مقدار مناسبیست.

اما سرفیس پرو ۳ با چند فضای ذخیره سازی که بیشتر از آیپد پروست عرضه می شود. از نسخه ۶۴ گیگابایتی بگیرید تا نسخه ۵۱۲ گیگابایتی برای سرفیس پرو ۳ موجود است. در این میان نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۸۹۹ دلار، نسخه ۲۵۶ گیگابابتی با قیمت ۱۱۴۹ دلار هم وجود دارد. و در عین حال، نسخه ۵۱۲ گیگابایتی دارای قیمت ۱۷۴۹ دلار است.

به عبارتی باید بگوییم که فضای ذخیره سازی در سرفیس پرو ۳ برخلاف آیپد پرو، بیشتر به فضای ذخیره سازی در یک لپ تاپ شبیه است تا یک تبلت.

برنده : سرفیس پرو ۳

انعطاف پذیری

اتصال لوازم جانبی به آیپد همواره در کسری از ثانیه و بدون زحمت انجام پذیر است. مدل های جدید شامل پورت Lightning، به همراه بلوتوث و وای فای عرضه می گردد.

محصولات اپل همواره به لطف بازاریابی خوب این شرکت، دارای لوازم جانبی بسیار متنوعی هستند که این امر در مورد آیپدها هم صادق است. به همین دلیل، اکنون برای آیپد پرو هم به لطف رابط مغناطیسی جدید، تولیدکنندگان شخص ثالث می توانند مواردی چون اتصال پوشش صفحه کلید را ارائه کنند.

9e8f96cb02f4f537f5694dd6c2ca19d0618e0bf9

اما سرفیس پرو ۳ در این زمینه هم از آیپد پرو غنی تر است. این دستگاه نه تنها یک اتصال مغناطیسی مشابه برای اتصال پوشش صفحه کلید ارائه می دهد، بلکه، علاوه بر آن، دارای یک پورت USB 3.0، یک پورت مینی و یک درگاه کارت حافظه جانبی میکرو اس دی هم است. که این بدان معناست که سرفیس پرو ۳، برای اتصال لوازم جانبی، به شما انعطاف پذیری بیشتری را نسبت به آیپد پرو می دهد.

برنده : سرفیس پرو ۳

ارزش

اپل آیپد پرو به نظر می رسد که یک تبلت قدرتمند است. اما باید گفت که در پایان روز و استفاده شما از آن، باید به خود بقبولانید که آیپد پرو، هر اندازه هم که عالی باشد، باز هم یک تبلت است که برخلاف سرفیس پرو ۳، شما را از داشتن جمعی از برنامه های فوق العاده دسکتاپ محروم می کند. به عبارت دیگر، اگر شما نیاز به داشتن دستگاهی تمام عیار برای اجرای برنامه های همزمان دسکتاپ و پست پی سی داشته باشید، بدون شک، چاره ای جز انتخاب سرفیس پرو نخواهید داشت. در عین حال، اگر خواهان خواسته های بالا هستید و واقعا نمی توانید به چیزی جر اپل فکر کنید، باید بگوییم که شما نیاز به خزید یک کامپیوتر مک و یا یک مک بوک در کنار آیپد پرو خواهید داشت. قیمت آیپد پرو از ۷۹۹ دلار شروع می شود، که اگر آن را در کنار ارزان ترین مک بوک (مک بوک ایر ۱۱ اینچی) با قیمت ۸۹۹ دلار قرار دهیم، در مجموع شما به جای انتخاب سرفیس، باید هزینه ای حدود ۱۷۰۰ دلار برای انجام کارهایتان به سبک اپل داشته باشید. یعنی هم برنامه های پست پی سی و هم برنامه های دسکتاپ که در صورت نخریدن سرفیس، چاره ای جز انجام چنین هزینه ای نخواهید داشت.

1f49c4d658a66004e018684580593755af129f1c

اما باید به شما بگوییم که مایکروسافت سرفیس پرو ۳ دستگاهیست که می تواند تمامی کارهای بالا را برایتان انجام دهد. آن هم تنها با هزینه ی ۶۴۹ دلاری برای مدل ۶۴ گیگابایتی. که می بینید می تواند پول بسیار بیشتری را برایتان پس انداز کند.

در عین حال، علاوه بر قیمت خود دستگاه، لوازم جانبی سرفیس پرو ۳ هم، نسبت به آیپد پرو مقداری ارزان تر هستند. پوشش صفحه کلید ۱۲۹ دلار است که در مقایسه با صفحه کلید ایپد پرو که ۱۶۹ دلار است، ۴۰ دلار ارزان تر است.

همچنین، قلم آیپد پرو که Apple Pencil نام دارد، به صورت جدا از دستگاه با قیمت ۹۹ دلار به فروش می رسد، در حالی که قلم سرفیس پرو ۳ با خود دستگاه و در داخل آن گنجانده شده است.

برنده : سرفیس پرو ۳

نتیجه گیری نهایی

صرفا بر اساس مشخصات، به نظر می رسد که مایکروسافت سرفیس پرو ۳ آینده ی روشن تری را نسبت به آیپد پرو اپل داشته باشد. سرفیس پرو ۳، نه تنها می تواند برنامه های بسیار بیشتری را نسبت به آیپد پرو انجام دهد، بلکه، به نظر می رسد که در قبال این مزیت ها، کمی گران تر از آیپد پرو هم باشد.

البته کمی صبر کنید. تا زمانی که ما آیپد پرو را در دست نگرفته و با نرم افزارهایش آن را تست نکرده ایم، هنوز قضاوت نهایی به نظر می رسد که زود باشد. اما در حال حاضر، به نظر می رسد که اپل آیپد پرو به عنوان یک تبلت بیش از حد خوب است.

[su_button url=”https://www.yahoo.com/tech/apples-ipad-pro-vs-microsofts-surface-pro-3-a-129371332964.html” target=”blank” background=”#159f84″]yahoo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sohrab08

عاشقش سرفیسم
یه روزی بهش میرسم :rose:

pika

خدایی زیر این پست یکی بیاد بگه ipad pro از surface pro 3 بهتری خعلی ضایس!
تو تمام بخش ها ب جز صفحه نمایش و احتمالا دوربین, surface برنده میشه هرچند فروش ipad pro به احتمال زیاد بیشتر خواهد بود

AMIR 2311

من که نه با سرفیس کار کردم نه ایپد پرو نمیدونم با توجه به این مقایسه سرفیس ۳ عالی بود اما هنوزم نباید به یه منبع استناد کرد منتظر تست های تخصصی سایت های دیگه هم باید باشیم

md4956

یعنی شک دارین که سیستم عامل تبلت٬ از دسکتاپ میتونه بهتر باشه ؟ با وجود اینکه کاربر اپل هستم و فعلا حاضر نیستم هیچکدوم از محصولات سخت افزاری مایکروسافت رو داشته باشم٬ ولی بین این دو٬ بدون هیچ شکی سرفیس بهتره .. اگه آیپد پرو با سیستم عامل مک باشه٬ اون موقع میشه رقیب مستقیم سرفیس.

riofarina

یه حرفه ای سرفیس میخره و واسه کار و انجام امور روزانه یه شخص عادی آیپد پرو واسه پز! دادن!
و قطعا تعداد عوام یا اشخاص عادی بیشتره!
برنده در فروش همچنان اپل

mortal galaxy

اینده همه چیزو مشخص میکنه.
سورفیس غولیه که رقیب نداره.
ولی ممکنه ایپد حرفای زیادی واسه گفتن داشته باشه. طبیعتا مایکی احساس خطر نکرده وگرنه نمیومد با اپل همکاری کنه و اصلی ترین نرم افزاراشو با ایپد هماهنگ کنه.

به نظرم سورفیس یه چیز دیگه س

HM-R O Y A L

اگر فاکتور قیمت را در نظر بگیریم با حدود ۷۰۰- ۸۰۰ دلار ضعیفترین مدل سرفیس را میتوان خرید که مشخصات سخت افزاری پایینی داره درسته سیستم عاملش ویندوزه ولی این مدل از عهده کارهای سنگین و حرفه ای بر نمی آید …چیزی شبیه کارآیی الترابوک ها رقیب این محصول مکبوک ایر نه ipad pro .
اگر قصد خریدن قویترین مدل سرفیس را داشته باشید حدود ۱۸۰۰ دلار باید هزینه کنید که با این مبلغ لپتاپهای ویندوزی قویتر و بهتری میتوان خرید همچنین مکبوک پرو با سخت افزار بسیار قویتر
ipad pro به عنوان تبلت مشخصات سخت افزاری بالایی داره که به لطف این سخت افزار قدرتمند (همچنین استایلوس یا قلم مخصوص طراحی)، راه را برای ورود اپلیکیشنهای حرفه ای و در حد برنامه های سیستم عاملهای ویندوز و مک، باز خواهد کرد . برنامه هایی نظیر فتوشاپ اتوکد برنامه های طراحی و ادیت عکس و موزیک و ویدیو ، Office و …
از طرفی تمام اپلیکیشنهای آیپد با انگشتان دست هم بهینه هستند ولی اکثر برنامه های ویندوز بیشتر با موس و کیبورد و کی پد و صفحات غیر لمسی سازگارند .چون برنامه نویسان برنامه هایشان را برای لپتاپ و سیستم دسکتاپ عرضه میکنند … کار با بیشتر برنامه های ویندوز فقط با اتکا به صفحه لمسی و بدون کی پد و کیبورد راحت نیست . ولی کار با تبلتها بسیار ساده است چون دولوپرها و برنامه نویسان اپلیکیشن هایشان را برای صفحه لمسی بهینه میکنند … کار کردن با آیپد بدون کی پد و کیبورد هم بسیار ساده و راحت است .

mehrdadi

والا به نظر من surface 3 هم بهتر از ipad pro هست چه برسه به surface pro 3 .ویندوز یه چیز همه کارست.وقتی ایپد دستت باشه بازم وابسته به ویندوزی همچنان…

hamedj2

من حدود ٢ ماه سرفیس پرو ٣ داشتم و قبل از اومدن ویندوز ١٠ فروختمش … الان رو خیلی اطلاع ندارم اما در ویندوز ٨،١ اصلا در محیط لمسی کار کردن برای من لذت بخش مبود و برای مثال استفاده از خیلی برنامه ها و در واقع اکثر برنامه ها به صورت لمسی و بدون کیبورد راضی کننده نبود برام و کیبردش هى ایندفه مثل یک لپتاپ راحت نبود … آیپد پرو برگ برندش میتونه در دست توسعه دهنده ها باشه … من خودم سرفیس رو برای کار طراحی گرفتم و راضی نبودم و همچنان با محصولات wacom استفاده میکنم ولی امید زیادی به آیپد پرو دارم و حس خوبی دارم و خیلی دوست دارم هر چه زود تر بتونم از نزدیک باهاش کار کنم

Nfs

به عنوان کسی که قبلا ایپد داشتم ایپد رو میپسندم و تبلت های اندرویدی رو اصلا قبول ندارم گرچه میدونم سرفیس پرو۳ هم عالیه ولی چون که باهاش کار نکردم نمیتونم نظری بدم :good:

ahmadtiger

اگه واقع بینانه و بدونه تعصب نگاه کنیم سرفیس به مراتب بهتر از ایپد پرو هست
در حقیقت این لفظه واسه حرفه ایها هست ایپد از همون سخنانه تبلیغاتی مدیران اپل در کنفرانسهاست و گرنه این همون تبلته سالهایه قبله اپل با کمی بهبودهای سخت افزاری و افزایشه اندازه صفحه نمایشه. سیستم عاملو نوعه کاربری همونی بود که هست. پس اگه بخوایم به حق نگاه کنیم سرفیس دنیایه دیگه ای داره و به مراتب کاربردی تر از ایپد پروست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان