حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چند ترفند ساده برای ثبت بهتر تصاویر با اسمارتفون ها

نوشته

8 سال قبل | 16 دیدگاه | ترنجی

عکاسی بهترین کار برای ثبت خاطراتمان است. چه بهتر که این کار را اصولی انجام دهیم. در این پست ترنجی قصد دارد ترفند هایی ساده برای ثبت تصاویری زیبا با اسمارتفون ارایه کند. با ترنجی در ادامه همراه باشید.lens

  • شیشه لنز اسمارتفون خود را تمیز نمایید:

گاهی اوقات لنز اسمارتفون ها به علت استعداد شدید شیشه در جذب اثر انگشت و گرد و خاک، کثیف می‌شود. (دستمال های میکروفیبری برای تمیز کردن اثر انگشت و گرد و خاک مناسب می‌باشد). البته گاهی اوقات مشکلات لنز داخلی می‌باشد. برای مثال رطوبت و یا گرد و خاک می‌تواند از قسمت درونی لنز، باعث تاری در تصاویر شود.


digital_zoom_vs_optical_zoom

  • از زوم دیجیتال استفاده نکنید:

استفاده از زوم دیجیتال، کیفیت تصاویر را به مراتب پایین می‌آورد. اما گاهی لازم است! اما چرا بعد از گرفتن تصاویر، آنها را کراپ نکنیم؟ بله؛ درست است! بهتر است بعد از گرفتن تصاویر با دید بهتر بر روی سوژه و کادربندی، آنها را کراپ نماییم. البته  وجود زوم اپتیکال (همانند Galaxy K zoom) یک مزیت می‌باشد. چه بهتر است در صورت نیاز از آن استفاد شود.


Iblazr-mobile-phone-flash-1

  • تا حد امکان از فلاش استفاده نکنید:

استفاده از فلاش داخلی اسمارتفون ها در تصاویر، باعث بسته شدن تصویر و در صورت نزدیکی سوژه به فلاش، شاهد اندک تغییر در رنگ تصاویر می‌باشیم. بهتر است در صورت تمایل بر روی سوژه نورپردازی شود.


p2

  • راهنمای قاعده یک سوم اسمارتفون خود را روشن نمایید:

شما می‌توانید در جهت ثبت هرچند بهتر تصاویر خود، از راهنمای قاعده‌ی یک سوم برای کادربندی اصولی تر، استفاده کنید.


11023214_730984817022077_882617297_n

  • از لنز های مخصوص اسمارتفون ها استفاده کنید:

دوربین اسمارتفون ها کماکان در حال پیشرفتند. همچنین ابزار جانبی متعددی برای بهبود کیفیت در عکاسی با اسمارتفون ها ارایه شده است. استفاده از لنز های گوناگون همانند واید لنز ها، ماکرو لنز ها، آی فیش(eye fish) لنز ها و … امکانات بی‌نظیری در اختیار ما قرار می‌دهند.


photo_2015-09-18_15-49-13

  • از امکانات نرم افزاری اسمارتفون خود بهره ببرید:

سازنده ها، امکانات نرم افزاری زیادی در اسمارتفون های خود می‌گنجانند. HDR، Buty و… از جمله امکانات نرم افزاری اسمارتفون ها هستند. حالت دستی(manual) هر اسمارتفون دارای امکانات زیادی می‌باشد. در قسمت دستی چندی از اسمارتفون ها همانند LG G4، بعضی از Nokia/Microsoft Lumia ها و…، امکان تغییر سرعت شاتر و اندازه گشادی اپرچر وجود دارد.


gooldfjjfhnfvgggffggfgffgggggggggggggggggggggggggggggg

  • دوربین اسمارتفون خود را برای مدت طولانی رو به خورشید قرار ندهید:

گاهی اوقات تصاویری زیبا از انعکاس نور خورشید می‌بینیم. باید این را در نظر داشته باشیم تصاویر ثبت شده توسط دوربین های حرفه‌ای به علت وجود آینه در مقابل سنسور، در کسری از ثانیه گرفته می‌شود و آسیب جدی به سنسور وارد نمی‌شود. در صورتیکه در اسمارتفون ها تصاویر به صورت Live view نمایش داده می‌شود و می‌تواند در بلند مدت به سنسور دوربین آسیب برساند.


سخن پایانی: هدف ترنجی از سری پست های عکاسی این است که شما بتوانید تصاویری هر چند زیبا تر از خاطراتتان رقم بزنید. در نهایت باید از عکاس جوان، آقای امیر حسین نادعلی تشکر کنم که مرا در نوشتن این مقاله یاری رساندند.

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AraZ1

ممنون مقاله خوبی بود :rose: :heart:

Mostafa Javidi

یک راهنمایی دیگه
ال جی جی فور بخرید

ali pourtaghi

بسیارعالی

alirad

فق به دوربین توجه نکنید. جی تری داشتم باتریش واقعا زود توم میشه ٢ ساعتم نمیشه اینترنت بری. ی چیزی بگیرید که باطری خوبی داشته باشه وگرنه همشون ی جورن

Sirish tech

واقعا جی فور دوربیم عالی دارد

Samsung--Electronics

ممنون

ADIDAS

مقاله خوبی بود ولی در قسمت اول سونی میمونه با سری زد۵ تا پنج برابر زوم بدون افت کیفیت داشته باشه. ولی شما به جای گذاشتن این گوشی از گوشی سامسونگ گلکسی کا زوم که زوم اپتیکال نا مناسبی داشت نام بردید، شما تو قسمت امکانات نرم افزاری هم علنا تبلیغ جی ۴ رو انجام دادید.

amirreaza nariamanpour

خداییش چرا همیشه با همه چی مشکل دارید؟؟
کاری میکنید نویسنده ای که فقط برا اموزی چن نکته ب ما زحمت کشیده از کارش پشیمون شه

Mehran

مطلب مال زمانیه که z5 نیومده بوده

pm2me4love

دوست عزیز ، یه سوال میپرسم در مورد اظهار نظرتون ، به نظر شما زد ۵ توسط سایت های معتبر تست و بررسی شده ؟؟؟؟؟؟ این یه ادعا از طرف کمپانی سونی بوده و تا بررسی نشه نمیشه اونو درست دونست و دوستمون اومده از گلکسی کا نام برده که دارای زوم اپتیکال هست نه زوم دیجیتال ،
در ضمن در مورد نظر دومتون که شما گفتید تبلیغ جی ۴ شده نویسنده برای اینکه درگیری بین طرفداران بسیار زیاد کمپانی های سامسونگ اپل سونی و اچ تی سی که در سایت عضو هستن پیش نیاد اومده از مثال کمپانی های ال جی و مایکروسافت که طرفدارانشون در سایت کم هستن و همیشه طرفداران این کمپانی ها هیچ دعوا و درگیری به وجود نیاووردن اسم آوورده .
در ضمن اینو بگم خودم گوشیم فبلت سونی زد اولترا هستم ولی در مورد مقالشون واقعاً لذت بردم که بدون اینکه هیچ درگیری پیش بیارن یک مقاله مفید رو آماده کردن
تشکر از نویسنده مقاله :heart: :rose:

riofarina

مقاله خوب و آموزنده ای بود
تقریبا ۹۰ درصد گوشیهای پرچمدار کیفیتشون یکیه اون ۱۰ درصد هم که عکسهای متفاوت میندازن که شاید خوب باشه شاید نه g4 و یکی دو تا از لومیا ها هستن.
گوشی با دوربین خوب و متفاوت میخوای g4 و لومیا ها
گوشی با دوربین خوب میخوای سامی سونی هواوی اچ تی سی…

md4956

مقاله ی خوبی بود، برای مبتدی ها لازمه دونستنشون.

۱ اشکال فنی : کدوم گوشی هوشمندی، قادر به تغییر گشادگی اپرچر هست ؟
۱ ابهام : در مورد نور خورشید، هیچوقت چیزی در مورد آسیب سنسور نشنیدم و ندیدم، ولی این مورد برای پرده های شاتر (در اس ال آر ها) میدونم که صدق میکنه .. ممنون میشم اگه رفع ابهام کنید

md4956

جدی ؟ جی۴ دیافش متغیر هست ؟؟ نمیدونستم ! چند استپ میتونه تغییر کنه ؟ (از چند تا چند در کل ؟)

ممنون از رفع ابهام.

Chalton

🚶‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....