حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحلیلگران: تقاضا برای گوشی های هوشمند از شهریور ماه 1401 افزایش می‌یابد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، تحلیل بازار

بسیاری از فروشندگان در بازار لوازم الکترونیکی این روزها شروع به صحبت در مورد کاهش تقاضا برای خرید گوشی های هوشمند در سه ماهه جاری کردند. اما نمایندگان NH Investment & Securities در یک مطالعه به این نتیجه رسیدند که بازار اسمارتفون ها به زودی از پایین ترین سطح خود عبور خواهد کرد. در واقع آنها می‌گویند از اواخر تابستان 1401 تا اوایل پاییز تقاضا برای تلفن های هوشمند هرچند شاید نه به صورت مداوم اما شروع به بهبود می‌کند.

این تحقیق می‌گوید اول از همه، در سه ماهه دوم، سامسونگ که یکی از بازیگران اصلی در این بخش است با کاهش 15 درصدی عرضه تلفن های هوشمند به 61 میلیون دستگاه می‌شود. تولید کنندگان چینی نیز در دو ماه اخیر به حداقل حجم تحویل محصولات خود کاهش عرضه می‌یابند. پس از آن اما بازار به طور کلی بهبود تقاضا را نشان می‌دهد. البته پیش بینی تعداد گوشی های هوشمندی که در پایان سال 2022 به فروش می‌رسند هنوز دشوار است.

تحلیلگران: تقاضا برای گوشی های هوشمند از شهریور ماه 1401 افزایش می‌یابد

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که تقاضای گوشی های هوشمند در اواخر تابستان 1401 افزایش خواهد یافت

در بخش تولیدات با قیمت بالا، کاهش تقاضا برای این تلفن های هوشمند چندان محسوس نیست. بنابراین به گفته کارشناسان، آیفون 14 پرو که در پاییز امسال عرضه می‌شود باید به گرمی مورد استقبال بازار قرار گیرد. در آینده میان مدت نیز گوشی های هوشمند با نمایشگر تاشو محبوب خواهند شد. همچنین ظهور دستگاه های مربوط واقعیت افزوده اپل، علاقه مصرف کنندگان را به این دسته از محصولات افزایش می‌دهد. زیرا همانطور که کارشناسان انتظار دارند، هدست واقیعت ترکیبی اپل باید حداکثر تا نیمه اول سال آینده میلادی رسمی شود.

همچنان این نظر وجود دارد که بازار گوشی های هوشمند تاشو و بازار تولیدات واقعیت افزوده در کل بازار سخت افزار، پیشتاز در رشد و رونق و تغییر وضعیت موجود خواهند بود. همانطور که منبع می‌گوید رونق بازار گوشی های هوشمند در میان مدت یا شاید حتی در بلند مدت کاهش می‌یابد. اما انتظار می‌رود به ویژه در مورد دستگاه های واقیعت افزوده اپل باید باعث گسترش بازار شود.

 

دلیل رکود در بازار اسمارتفون ها را کاهش استقبال کاربران می‌دانید یا کاهش عرضه تولیدات توسط شرکت ها؟ به نظر شما این رکود چه زمانی پایان خواهد یافت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری