حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام از اولین برد کامپیوتری خود برای دِرون‌ها (پهپادها) رونمایی کرد

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

کوالکام، یکی از توسعه‌دهندگان پیشتاز در جهان برای چیپ‌های اسمارت‌فون است که اخیرا، اولین برد کامپیوتری خود را برای نسل جدید دِرون‌ها معرفی کرده است. با ورود شرکت کوالکام به دنیای درون‌ها، باید منتظر نسل جدید درون‌ها با کیفیتی بهتر و قیمتی ارزان‌تر باشیم. در ادامه همراه ترنجی باشید.

این هفته، کوالکام از اسنپدراگون Flight رونمایی کرد که اولین سیستم روی چیپ (SoC) ساخته شده برای دِرون‌ها می‌باشد. برد کامپیوتر، مبتنی بر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۰۱ است که بعضی از گوشی‌های بالارده‌ی اندرویدی به آن مجهز شده‌اند. این پردازنده، دارای هشت هسته ۲٫۲۶ گیگاهرتزی، یک پردازنده سیگنال دیجیتال برای کنترل پرواز، اتصال Wi-Fi و بلوتوث، یک سیستم گیرنده ماهواره‌ای ناوبری جهانی و پردازش ویدیو ۴K می‌باشد. اولین دستگاهی که به اسنپدراگون Flight مجهز خواهد شد، درون Yuneec چینی خواهد بود که در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد.

در طول چند سال گذشته، تقاضا برای UAVها یا پهپادها (پرنده‌ی هدایت‎پذیر از دور) بالا رفته است اما خریداران برای خرید درون‌های با کیفیت بالا، مجبورند تا هزینه‌ی زیادی را پرداخت کنند و حتی مجبورند تا اسباب‌بازی‌های ارزان را خریداری کنند. اگر SoC جدید کوالکام، انتظارات را برآورده کند، این شرکت می‌تواند خود را به عنوان رهبر در بازار جدید درون‌های با انرژی کارآمد، پردازش تصویر قوی و قابلیت‌های قدرتمند قرار دهد.

[su_button url=”http://gizmodo.com/qualcomm-unveils-its-first-computer-board-for-drones-1730260855″ background=”#5ab28d”]Gizmodo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

دِرون :wacko:

Mojtaba.M

آقای ایزدی عزیز سلام
خیلی ممنون که با کارهای خوبتون توی سایت اطلاعات ما رو بروز نگه میدارید. انتقادی بکنم. انصافاً پهپاد بهتر نبود؟

haftsin

ترنجی دوست دارم، اما بعضی وقتها یک کارایی میکنی که ثابت کنی هنوز مبتدی هستی!!

پویا رحمانی

میشه یه مقدار واضح تر صحبت کنید تا ببینیم کجای کار مشکل داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی