حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با ویژگی‌های جدید سونی اکسپریا زد ۵ آشنا شوید

نوشته

8 سال قبل | 42 دیدگاه | ترنجی

سرانجام امروز، سونی از گوشی‌های جدید خود با نام اکسپریا زد ۵، اکسپریا زد ۵ کامپکت و اکسپریا زد ۵ پریمیوم رونمایی کرد. مدل اصلی که امروز به صورت رسمی از سوی سونی معرفی شد، اکسپریا زد ۵ است که به یک صفحه‌نمایش ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسلی مجهز شده است و دارای یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی می‌باشد که کیفیت آن فوق‌العاده است. همچنین این گوشی به یک اسکنر اثرانگشت مجهز شده است. در ادامه همراه ترنجی باشید تا با ویژگی‌های جدید اکسپریا زد ۵ آشنا شویم.

ویژگی‌های جدید سونی اکسپریا زد ۵:

 

۱٫ اسکنر اثرانگشت

بهترین ویژگی که به سونی اکسپریا زد ۵ اضافه شده است، اسکنر اثرانگشت می‌باشد که در سمت راست گوشی و در دکمه‌ی پاور گوشی قرار دارد. به همین دلیل، کار با این اسکنر راحت می‌باشد و می‌توانید برای بازکردن گوشی از آن استفاده کنید.

Fingerprint-scanner


۲٫ سنسور دوربین کاملا جدید

سونی مدعی است که به شکایات مشتریان گوش داده است و تنظیمات مناسبی را برای دوربین‌های پرچم‌دارهایش درست کرده است. سنسور جدید Exmor دارای رزولوشن ۲۳ مگاپیکسلی است. علاوه بر این، قابلیت‌های جالبی به دوربین این گوشی اضافه شده است: این گوشی تنها در زمان ۰٫۳ ثانیه فوکوس خودکار می‌کند که بسیار عالی است. همچنین این گوشی دارای حداقل افت در کیفیت تا ۵ برابر زوم، تثبیت کننده تصویر دیجیتال و کیفیت بسیار خوب در شرایط نوری کم است.

All-new-camera-sensor


۳٫ قاب پشتی از جنس شیشه‌ی مات

اکسپریا زد ۵ دارای قاب پشتی از جنس شیشه مات می‌باشد که با نسل قبلی فرق دارد. با این حال، نمی‌توان گفت که این گوشی به صورت کامل از زبان طراحی پرچم‌دار قبلی فاصله گرفته است، چرا که هنوز هم سونی، کمی از زبان طراحی سابق در این گوشی استفاده کرده است.

Frosted-glass-finish


تنها سه ویژگی جدید؟ این عادلانه است، چرا که پرچم‌دار قبلی سونی یعنی اکسپریا زد ۳ پلاس، سه ماه پیش معرفی شد و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شد. در کل، تغییرات کمی در اکسپریا زد ۵ رخ داده است اما طراحی این گوشی فرق کرده است. اکسپریا زد ۳ پلاس به یک پردازنده‎ اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام و اکسپریا زد ۳ به یک پردازنده اسنپدراگون ۸۰۱ مجهز شده بود.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Sony-Xperia-Z5-all-the-new-features_id73289″ target=”blank” background=”#159f84″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
42 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
✰ BARDIYA ✰

این ویدئو هم برای اونایی که نگران گرمای Z5 بودن سونی غوغا کرده ۱۲ دقیقه فیلم برداری ۴K بدون گرم شدن دستگاه خنک خنک مشاهده کنید: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
http://www.phonearena.com/news/4K-video-heat-test-with-Xperia-Z5-hints-that-its-Snapdragon-810-can-keep-its-cool_id73296
نـویسندگان عزیز لطفا پوشش بدید سریع
وای سونی امشب چه کردی با روح و روان ما :yahoo: :yahoo: :yahoo:
یه ویدئو هم از دیجیاتو براتون میذارم که سرعت سنسور اثر انگشت رو نشون میده به گفته شخصی که امتحان کرده فوق العاده سریع هست این سنسور :yahoo:
http://www.aparat.com/v/t2roL
این است سونی ایمان بیاورید :heart: :heart:

ЖǷΣRÏA

عجب سرعتی داشت، فکم افتاد :yahoo: :yahoo:

Mr. Askari

سونی چیزی رو نمیسازه اگر بسازه بهترین رو میسازه

pm2me4love

این لینک مربوط به دیجیاتو طرف حالش خوب نیست و الکی تعریف سونی میده ، زد ۵ رو تو دست گرفته داره بررسی میکنه بعد میگه کیفیت صفحه ۴k این گوشی فوق العادست خوب یکی نیست بهش بگه آخه چرا آبرو فن های سونی رو میبری ، اینو هم بگم خودم سونی زد اولترا دارم و دوستدار سونی و صفحه نمایش بزرگ هستم ولی این طرف خیلی داغونه ، خیلی :negative:
آخه یکی نیست بهش بگه مرد مومن فبلت های سونی زد ۵ پرمیوم کلا کرومی و براق هستن اینقدر سوتی نده و با این بررسیت آبرو ریزی نکن
فقط یه تشکر میکنم بابت زحمتی که کشیده و کلیپی که از گوشی فرستاد تا حداقل بتونیم بهتر ببینیمش و لذت ببریم از دیدنش :rose:

Behzad 1280

کلا تو گزارش های امشب سوتی زیاد بود، منم از دیدن این ویدیو که طرف داره z5 رو بررسی میکنه و با حرارت از شفافیت صفحه ۴k تعریف میکنه خیلی حرص خوردم !!!!
ینی ما که خیلی آماتوریم از این عاقا که مثلا بعنوان گزارشگر رفته اونجا داره برامون گزارش میده بیشتر در جریانیم !
والا با ایی گزارشاشون

Amirali205

خوشحالم که این بار یه اسمارت فون عالی از سونی دیدم. تا اینجا تلفن های سونی یه مشکل داشتن اما بالاخره سونی یه تلفن بدون مشکل داد بیرون با این که فن سامسونگ هستم به سونی و طرفدارانش تبریک میدم . مبارک خریدارانش :rose:

احمد

از اینکه اینطور منطقی نظر دادی من از طرف خودم و به نمایندگی از اپلیهای سایت بهتون تبریک میگم :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Behzad 1280

به نظرم فعلا همه چیز در حد معرفی خوبه،
باید ریلیز بشه و بعد از یکی دو ماه نظرات کاربران رو ببینیم چی هست
خیلی از گوشی های مشکل دار، در مرحله معرفی عالی بودن
واقعا امیدوارم این سری z5 سونی بدون مشکل و روسفید از آب در بیاد

✰ BARDIYA ✰

اقای ایزدی ببخشید ولی یکی از نـویسندگان دیجیاتو که به محل مراسم IFA رفته و با گوشی کار کرده میگه پشت گوشی از الومینیوم هست!!! :rose: :rose:
ولی اگه از شیشه مات درست کرده باشه واقعا یه نواوری جدید از سوی سونی هست که اصلا هیچگونه براق بودنی نداره و مثل الومینیوم شده :rose: :rose:

homan

آره منم شنیدم از آلومینیومه….

KING

از کاربرای قدیمی سایت هستم خیلی کم کامنت میزارم ولی خواستم از جناب آقای مخملی و عطایی عزیز خواهش کنم ترولای برندهای مختلف رو مجددا بلاک کنند اگر جو نظرات بهم ریخته بخاطر این چند نفره خصوصا moazez askari و چنتای دیگه که moazez قبلا هم بلاک شده بود ولی نمیدونم چجوری آنبلاک شد این افراد یک سری انسانهای کم شعور و فاقد فهم و درک هستند که جو سایت رو مسموم کردند و باعث شدند خیلی از کاربرای قدیمی دیگه نظر نگذارند

Moazez

ببین من هروقت بکسی توهین کردم حق دارن بلاک کنن. در ضمن بنده هیچوقت بلاک نشدم. خوشحالم که وجود من باعث میشه ترولهایی مثل شماها جرات مظر دادن نداشته باشن.

galaxy

۳۰ بار بلاک شدی دفعه قبل….امار مدیر سایت داده ….یکی سامسونگی بود اون بیشتر از تو با ۵۰ ۶۰ بار بود تو بعد از اون بودی

Behzad 1280

جواب galaxy خیلی باخال بود، ینی سریع آمار دقیق رو کرداااا
راستش منم گمونم یادمه این معزز بلاک شده بود
:good:

Peyman 3X

آقای به اصلاح King، اون بنده خدایی که تو داری بهش توهین میکنی. هیچوقت به شخصی توهین نکرده.
خیلی رک و پوست کنده جواب ترولیست ها رو میده.
جالبه فن های سامسونگ بجای نقد و نظر برای خانواده معظم زی ۵، دارند فن های سونی نقد میکنند یا از مدل محبوب خودشون تعریف می کنند.

Mohsen Gladreall

بنده هم مثل شما.. گاهی با سکوت کردن به دیگران میشه فهموند اشتباه میکنن.. ولی اینا بدتر پر رو شدن و حق بجانب از کارشون دفاع میکنن..بارها توهین کردن ولی هنوز یکبار جواب ندادم.. میان کلی به همه توهین میکنن و میرن..
همه میدونن طرفدار هیچ برند نیستم..کارم کامپیوتر و موبایله و به اندازه سن این بچه ها فقط تو بازار بودم ..به اندازه سنشون فقط درس خوندم..!!! ولی بدم میاد با این چند نفر دمخور باشم..از اینکه میای با دونفر آدم حسابی بحث کنی میپرن وسط ..اصلا میبندم پیجو..
دوست عزیزم اینا کارشون همینه..بابتش پول میگیرن تا تبلیغ کنن .. همه چیز رو جز سونی تخریب کنن..و کی بهتر از آدمایی بی ادب و بی فرهنگ که هیچی براشون مهم نیست..
تو اینستاگرام یکیشونو دیدم..اسم نمیبرم..از عکسای که خودش گذاشته..از یه خونواده سطح پایین و تقریبا کم دست.. علایقش و سبک عکساس ..ب فرهنگی رو داد میزنه..اصلا قیافش معلومه مغرضه…

sina98_altogether

واقعا سونی گل کاشته با این گوشی فقط جناب ایزدی در تیتر خبر نوشته اید که ۵ ویژگی ولی ۳ ویژگی جدید رو معرفی کردید لطفا اصلاحش کنید
در ضمن این گوشی واقعا گوشی بی تقص یا بهتر هست بگم کم نقصی هست در هر صورت مبارک خریدارانش

md4956

زد۵ نوشته شده .. تعداد ویژگی ها ذکر نشده عزیز

Moazez

البته اختلاف با z3+ بیش از اینها خواهد بود و در تمام قسمتها پیشرفت خواهیم دید. پریمیوم بدجور سایتهارو بهم ریخته.

Yas

بچها زد۵و با زد۵پریمیوم فقط تو پیکسلهای صفحه هست عایا ؟؟
چ عجب داغ نکرد !!،::هرچند بازم باید صبر کرد بیاد دس کاربرا و متخصصین…
مبارک طرفداراش

حسین

ههههه . زد ۵ داغ نکرده ولی شما فک کنم زیادی داغ کرده . هنگ کردی . چالش آب یخ بزن خودتو خنک شی . اگه خواستی اسنپ ۸۱۰ خنکت می کنه ها !!!

mehrdad296

داداش داغ کرده و کسی هم که فیلم برداری کرده به صراحت گفت شدیدا داغ کرده اما کرش نکرده ولی همچنان گرما پابرجاس

Moazez

آها یعنی اون s6 نبود که با ۵ دقیقه فیلمبرداری تا ۶۸ درجه بالا میرفت؟!!!

mehrdad296

خخخخ ۶۸ درجه دمای سوزش مدیران اکسپرین بوده که گوشی زو هم گرم کرده ,,, فک کن منبع سایت اکسپرین :whistle:

حسین

مهرداد همون زد سه پلاس گرماش از اس ۶ کم تر د با آپدیتاش . عمویی

pika

امیدوار بودم فلزی باشه! بازم شیشه زده که , چه مقاومتی هست واسه استفاده از فلز..
LG واسه G3 پلاستیک طرح فلز زد الانم سونی شیشه طرح فلز (مات) زده! :scratch:

i_love_quality

شیشه مات چیزی مثل آلومینیومه دیگه
البته دقیق معلوم نیست شاید اصلا آلومینیوم باشه ولی بیشتر سایت ها گفتن شیشه ماته
در ضمن زد ۵ پریمیوم هم تمام فلزی و از جنس فلز کرومه

mehdi sami

از اکسپریا زد ۵ پریمیوم خیلی خوشم اومده اینطور که معلومه صفحه نمایش و دوربین فوق العاده ای داره با اینکه طراحی تکراری داره اما واسه من که هنوز سری z رو تجربه نکردم تازه و خیلی زیباست و صد در صد یکی از گزینه های خریدم… صبر می کنم تا ایفون جدید هم معرفی بشه و با سایر گوشی ها مقایسه بشه بعدش بین این و نوت ۵ و ایفون ۶ اس یکیو انتخاب می کنم 🙂

حسین

آقای عطایی و مخملی سایتتون تو موزیلا اصلا یه وضعی داره … واسه یه پستی رو بخوای نگاه کنی صد بار باید رفرش کنی الان دیگه خطای وردپرس هم میاد . اومدم با کروم امتحان کنم هیچ کدوم از این مشکلا رو نداشت . فک کردم واسه ترافیک شدید سایت هست سرعت سایت این طوری شده …

i_love_quality

ترنجی عزیز لطفا اصلاح کنید فکوس در سه صدم ثانیه انجام میشه یعنی ۰٫۰۳
ولی شما زدید ۰٫۳ ثانیه

سریعترین فکوس رو در تمام گوشی ها داره

SAMSUNG _ The Best Brand

سه محصول عالی هستند مبارک سونی دوستان. 🙂

فقط سونی دوستان بگن ویدیو پلیر پیش فرض پرچمدارای سونی از نظر پوشش فرمت های مختلف چطور هست ؟ و همچنین امکاناتش ؟

Ehsan

از نظر امکانات به MX نمیرسه ولی امکاناتی مثل زوم، ذخیره اسکرین شات، پخش به صورت پنجره ای و چندتای دیگه رو داره، از نظر پخش فرمت هم تقریبا همه رو پخش میکنه مثل MP4، MKV و … ،زیرنویس ها رو هم به راحتی پخش میکنه و مشکلی نداره :rose:

Dr.Zed

اکثر فرمت هارو پشتیبانی میکنه مثل ام کا وی و…
مشکلی از این بابت نداریم الحمدالله
امکانات هم مثل پلییر های دگ

Mehdi s5

با شیشه مات خیلی حال کردم ولی حسگر اثر انگشتش یه مشکل داره اگه چپ دست باشی یه خورده کار مشکله ولی در کل مشکل بزرگی نیست
با اینکه فن سامسونگ هستم ولی با نسخه پریمیمش خیلی حال کردم

Ehsan

فک کنم برای کسایی چپ دست هستند بشه انگشت وسط رو ثبت کرد البته باید مقداری بزرگ بشه :whistle:
(شوخی)

md4956

انصافا خیلی از خانواده ی زد۵ خوشم اومد، همشون فوق العاده ان ! شب خوبی بود 🙂

حسین

http://up.xperian.ir/do.php?imgf=PicsArt-1441230537143.jpg وقتی فون آرنا به زانو درآمد

MEGA08

همه چیش خوبه . ولی بزرگترین گافشو داد حسگر اثر انگشت :yes:

mahdi007

ماشالله سونی با این تغییرات.ضخامت بیشتر شده.ظرفیت باتری کمتر شده.از همون s810استفاده شده باز از رم ۳ استفاده کرده.باز صحفه ۱۰۸۰ واقعا چه قدر تغییر کرده.بهترین گوشی جهانو داده وای وای(الان که این کامنتو میزارم دو تا ترول معروف میان زیر کامنتم جواب میدن اخه شما تا کی میخوایید چشمتتونو رو حقیقت ببندید طراحی هم عوض نشده که)

Different_boy

دست سونی درد نکنه.گوشی های خوبی زده.اما سخت افزارش هنوز جای شک داره.فعلا که جوو داره فضای سایت ها و نمیشه کامل به هر ویدئویی که میاد بیرون اعتماد کرد.باید تا بررسی های تخصصی منتظر موند.
بعد هم اینکه ی نکته جالب در مورد معرفی این سه گوشی این هست که متن های گذاشته شده متن هایی هست که شرکت سونی خودش برای معرفی این گوشی ها نوشته.یعنی متن های تبلیغاتی خود شرکت هست.و سایت ترنجی هم این نکته رو عنوان نکرده و فقط هم برای برند سونی ازاین دست مطالب میذاره.البته قصد جسارت ندارم.فقط برای من جای تعجب داره که چرا هیچ شرکتی به جز سونی معرفی رسمی به صورت نوشتاری نداره یا اگر داره چرا درج نمیشه!!؟؟
مثلا برای معرفی گوشی باقی برندها برداشت خود نویسنده ها و یا برداشت خبرنگارهایی که مراسم رو پوشش دادن به وضوح در متن ها دیده میشه.که خیلی هم خوب و بجا هست.اما در پست معرفی سه گوشی سونی متن کاملا تبلیغاتی و از طرف شرکت هست.مثلا نوشته شده تنها گوشی با فکوس ۳دهم ثانیه در دنیا و اینجور چیزها که فکر کنم تنها نباشه.چندسالی هست که سامسونگ و الجی سر فکوس سریع رقابت دارند و امسال به اوج خودش رسید.
بهرجال ممنون میشم این شبهه که برای من ایجاد شده رو جواب بدین.بازهم ممنون بابت تمامی زحمات تیم ترنجی.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی