حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل باگ‌های مربوط به کرش کروم بتا در نسخه اینسایدر ویندوز ۱۰ را برطرف می‌کند

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

اگر شما از کاربران اینسایدر ویندوز ۱۰ هستید و در عین حال از آخرین نسخه ۶۴ بیتی کروم بتا به عنوان مرورگر خود استفاده می‌کنید، حتما با کرش‌های بی‌موردی روبه‌رو شده بودید که گاهی اوقات واقعا آزار دهنده هستند. گفته می‌شود گوگل در حال برطرف نمودن این باگ‌ها و کرش‌های بی‌مورد بوده و شما توانایی استفاده از این مرورگر را بدون مشکل بدست خواهید آورد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اولین مشکل برای کروم بتا، در ویندوز ۱۰ با شماره ساخت ۱۰۵۲۵ دیده شد؛ این مشکل حدود یک هفته پیش دیده شده‌است که البته گوگل آپدیتی را برای برطرف نمودن آن در Chrome Canary قرار داد. لازم است بدانید Chrome Canary در واقع ساخت‌هایی از کروم هستند که با آپدیت‌های شبانه یا چند شب در میان، از امنیت بالاتری نسبت به کروم بتا برخوردارند. اما این باگ در نسخه ۴۵٫۰٫۲۴۵۴٫۷۸ کروم بتا دیده شده و گوگل نیز در حال آماده‌سازی آپدیتی دیگر برای رفع این مشکل است.

اما چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ هنگامی شما کروم بتا را اجرا می‌کنید، دسترسی کروم به رم و بعد از آن اجرای نرم‌افزار، طبق APlهای مایکروسافت، غیر مجاز خوانده می‌شود. وقتی ویندوز تصمیم می‌گیرد که حافظه رم شما چگونه استفاده شود، کروم بتا دچار مشکل شده و نمی‌تواند به درستی به کار خود ادامه دهد؛ در نهایت با چیزی شبیه به کرش روبه‌رو خواهید بود. یکی از اعضای تیم کروم برای توضیح بیشتر اینگونه بیان می‌کند؛

عده‌ی کمی از مردم پرسیده بودند که چرا کروم نسخه ۶۴، مشغول چک کردن خط فرمان‌های Stub می‌شود؛ باید گفت که این کار تنها برای ایمنی کروم بوده و جلوی تداخل نرم‌افزار شخص ثالث و جعبه امنیتی کروم (که با نام sandbox شناخته می‌شود)، را می‌گیرد؛ در حالی که نسخه ۳۲ بیتی، باید چنین عملی را بارها بیشتر انجام دهد.

ما همچنان به پیگیری مشکلات نسخه ۶۴ بیتی کروم بتا توجه می‌کنیم و مطمئن باشید تنها چیزی که به کاربران خواهد رسید، امنیت بالاتر و شرایطی با ثبات است و نه باگ‌هایی این چنینی.

به هر حال شما در حال حاضر باید آپدیتی در این رابطه را دریافت کرده باشید.

[su_button url=”http://www.windowscentral.com/google-fixes-64-bit-chrome-beta-crashing-bug-windows-10-insider-builds”]windowscentral[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....