حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ذره وین: من چرا باید یک گوشی ویندوزی بخرم؟

نوشته

8 سال قبل | 30 دیدگاه | ترنجی

امروز قصد داریم تا به شبهات و سوالات بسیاری از شما دوستان عزیز در رابطه با سیستم‌عامل ویندوزفون٬ نقاط ضعف و قوت و دلایلی که برای خرید یک گوشی ویندوزی وجود دارد پاسخ دهیم. آیا خرید یک گوشی ویندوزی در حال حاضر کار درستی است؟

با ترنجی همراه باشید…

همیشه توسط دوستان٬ آشنایان و خانواده‌ام مورد سوال و بازخواست قرار می‌گرفتم که چرا با وجود گوشی‌های اندرویدی و iOS یک گوشی مبتنی بر ویندوزفون خرید؟ چرا باید یک گوشی خرید که کمتر کسی به فکر خرید آن می‌افتد و تعداد بسیار کمی در ایران از آن استفاده می‌کنند. تصمیم گرفتم تا تحت عنوان یک مقاله به صورت جامع توضیح بدم که چرا ویندوزفون می‌تواند برای شما یک گزینه‌ی ایده‌آل باشد.

15-nokia-lumia-830

از تابستان سال ۱۳۹۲ به جمع دارندگان دستگاه‌های ویندوزفونی پیوستم و بیش از دو سال است که برای کار‌های روزمره‌ام از گوشی‌های مبتنی بر ویندوزفون استفاده می‌کنم. قبل از اولین خرید گوشی ویندوزی‌ام سوالات بسیاری برایم به وجود آمده بود و توانستم با تحقیق درباره‌ی ویندوزفون به پاسخ بسیاری از آن‌ها دست یابم. تلاش کردم در چند ماه اخیر کاربران عزیز ترنجی را بیشتر با سیستم‌عامل با ویندوز آشنا کنم و هنوز هم به این امر ادامه خواهم داد.

Microsoft-Lumia-540

پیشنهاد می‌کنم قبل از خواندن این مقاله حتما این دو مقاله که در رابطه با نکات قبل و بعد از خرید گوشی‌های ویندوزی است را مطالعه کنید. خواندن این دو مقاله پیش‌زمینه‌ی خوبی را در ذهن شما ایجاد می‌کند.

[اختصاصی ترنجی]: در هنگام خرید گوشی های ویندوزی ، چه نکاتی را باید بدانیم

[اختصاصی ترنجی]: هرآنچه که باید قبل از خرید یک گوشی ویندوزی بدانید

مقاله‌ی دوست عزیزم آقای سهند پورصادقی نیز را نیز مطالعه کنید. آقای پورصادقی توضیحات خوبی را داده‌اند اما بنده قصد دارم تا به صورت جامع این موضوع را شرح بدهم.

چرا باید یک دستگاه ویندوزفون خرید؟

بعد از خواندن این مقالات که به شما در داشتن یک پیش‌زمینه‌ی خوب کمک خواهد کرد٬ نوبت به گفتن چند اصل مهم رسیده است. اگر اصل‌های زیر درک کنید٬ احتمالا خرید یک گوشی ویندوزی برای شما کار سختی نخواهد بود.

اولین اصل : از تغییرات نترسید. ویندوز دوست شماست!

اولین مورد که بسیاری از کاربران را از مهاجرت از یک سیستم‌عامل به یک سیستم‌عامل منع می‌کند ترس از تغییرات است. بسیاری با دیدن گوشی‌های ویندوزی از آن می‌ترسند و فکر می‌کنند که با چه غول بی‌شاخ و دمی طرف هستند! کاربران گمان می‌کنند که با مهاجرت از یک سیستم‌عامل به یک سیستم‌عامل دیگر زندگی‌ آن‌‌ها فلج می‌شود. بنده از همین تریبون اعلام می‌کنم که ویندوزفون ترسناک نیست. اگر زیاده‌ روی نکرده‌ باشیم ویندوزفون یکی از قابل فهم‌ترین و ساده‌ترین رابط کاربری را در جهان دارد. همه چیز پیش‌روی شماست. محیط ویندوزفون را به صورت کامل می‌تونید با توجه به سلیقه‌تان تغییر دهید و می‌توانید در آن شخصی سازی‌های زیادی انجام دهید. شخصی‌سازی این سیستم‌عامل در نسخه‌ی ویندوز ۱۰ موبایل واقعا ستودنی است.

lumia640xl3

دومین اصل: برخی از شایعات را در رابطه با ویندوزفون فراموش کنید

حرف‌ها و شایعات در رابطه با کمبود برنامه در نادیده بگیرید. من قبول دارم که در ویندوزفون ۷٫۸ و ۸ کمبود برنامه‌ قابل لمس بود اما هم‌اکنون تعدادی کمی از برنامه‌ها هستند که اصلا در ویندوزفون حضور ندارند. نمونه‌ ی بارز و معروف کمبود برنامه که بسیاری از مردم درباره‌ی آن حرف می‌‌زنند عدم عرضه‌ی کلش آف کلنز برای ویندوزفون است. باور کنید اگر این برنامه برای ویندوزفون عرضه شود بسیاری از دیدگاه‌ها نسبت به این سیستم‌عامل عوض خواهد شد. متاسفانه بسیاری از دوستان تنها به دلیل عدم وجود یک برنامه ویندوزفون را نادیده می‌گیرند. برخی از برنامه‌‌ها و بازی‌ها برای ویندوزفون عرضه نشده‌اند و برخی از آن‌ها نیز ناقص هستند اما در ویندوزفون توسعه‌دهندگانی وجود دارند که رموند‌‌ی‌‌ها به داشتن آن‌ها افتخار می‌کند.

Nokia-Lumia-930-Specification-Price-Images-2015-

بگذارید برای شما یک مثال عرض کنم. Rudy Huyn یکی از بهترین توسعه‌دهندان ویندوزفون است. او با ساختن برنامه‌های متعددی از جمله ۶tag نشان داد که چه استعدادی دارد. اینستاگرام ویندوزفون به دلایل نامعلومی بیش از یک‌سال است که بروز نشده است. اما آیا باید نشست و بی‌ رحمی شرکت فیس‌بوک را در مقابل کاربران ویندوز نگاه کرد؟ خیر٬ به هیچ وجه. Rudy Huyn برنامه‌ای ساخت که به اعتراف برخی از کاربران اندرویدی و iOS بهترین نسخه‌ی اینستاگرام در جهان است. هیچ طرفدار متعصب ویندوزی در جهان منکر کمبود برنامه‌های ویندوزفون نمی‌شود اما هم‌اکنون استور ویندوزفون مشکل خاصی ندارد و بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌ها در آن وجود دارند. به این آدرس بروید و برنامه‌های مورد نظرتان را جستجو کنید. به احتمال زیاد آن برنامه یا مشابه آن برنامه را خواهید یافت.

سومین اصل: نیاز‌های خود را در نظر بگیرید

بسیاری از افراد قبل از خرید یک گوشی هوشمند نیاز‌های خود را در نظر نمی‌گیرند و تنها با مقدار زیادی پول سعی در به دست آوردن یک گوشی دو میلیون تومانی را دارندکه خیال می‌کنند با پول می‌توان بهترین گزینه‌ی ممکن و متناسب با نیاز را داشت. در حالی که ممکن است یک گوشی ۵۰۰ هزار تومانی ویندوزی نیز همان کارایی را برای شما داشته باشد. سعی کنید تا نیاز‌های خود را به خوبی بسنجید. آیا شما قصد دارید تا با گوشی خود تنها به مکالمه بپردازید٬ پیامک بدهید٬ تلگرام نصب کنید٬ اسناد خود را به راحتی مشاهده کنید و در راه مسافرت به موسیقی گوش دهید؟ یک گوشی پایین رده ویندوزی در بهترین حالت ممکن از پس این‌کار ها بر می‌آید.

پس خرید یک گوشی ویندوزی برای اشخاصی که تنها استفاده‌های کمی از گوشی خود می‌کنند بسیار گزینه‌ی خوبی است. البته نباید منکر آن شد که بسیاری از کاربران حرفه‌ای نیز از گوشی‌های ویندوزی استفاده می‌کنند و از آن راضی هستند. (گوشی‌های ویندوزفونی ارزان برای اکثر مردم گزینه‌ی مناسبی است زیرا هم قیمت کمی دارند و هم کارایی بالایی  را به کاربر هدیه می‌کنند)

Lumia 435

سه اصل را برای شما بیان کردیم اما هنوز هم دلایل زیادی باقی مانده است که شما را به خرید یک گوشی ویندوزی مجاب می‌کند.

با هنگ‌های بی‌مورد خداحافظی کنید. ویندوزفون سریع و چابک است.

ویندوزفون یکی از یک سیستم‌عام بهینه است و به گفته‌ی بسیاری از کارشناسان در زمینه‌ی سرعت یکی از بهترین‌ها است. ویندوزفون در تمامی گوشی‌هایی که این پلتفرم‌ را اجرا می‌کنند به نرمی اجرا می‌شود و تقریبا هیچ‌گونه هنگ و لگی در آن دیده نمی‌شود. البته نباید از کنار مشکل Loading و resuming به‌راحتی گذشت.

nokia-lumia-520

مشکل resuming و loading تنها از یک عامل ناشی می‌شود:  بهینه نبودن برخی از نرم‌ افزارها و عدم بروز‌رسانی محیط برنامه‌ها از ویندوزفون ۸ به ویندوزفون ۸٫۱ . همین دلیل به ظاهر ساده موجب شده است تا در اجرا برخی از برنامه‌ها و بازیابی‌ آن‌‌ها از مولتی تسکینگ اندکی مکث را مشاهده کنیم. البته همان‌طور که در قسمت بالا عرض کردیم برخی از برنامه‌ها آن‌هم در صورتی که بیش از ۵ دقیقه بدون استفاده باقی بمانند.

ویندوزفون یکی از امن‌ترین سیستم‌عامل‌های جهان است.

به عنوان یک دوست‌دار ویندوز افتخار می‌کنم که هنوز کسی موفق نشده است برای ویندوزفون ویروس بسازد یا از آن حفره‌ی امنیتی پیدا کند. چند روز پیش به اطلاع شما کاربران عزیز رساندیم که گروهی از هکرها که یکی از اعضای‌ آن‌ها ایرانی بود توانسته است ویندوز ۱۰ موبایل نسخه‌ی آزمایشی را جلبریک کند.

hackers_security_password-100004008-orig-750x410

اما این جلبریک هنوز نتوانسته است امنیت ویندوزفون زیر سوال برود چون با جلبریک ویندوزفون عملا کار خاصی نمی‌توان در آن انجام داد. در ضمن این جلبریک در نسخه‌های آزمایشی انجام شده است که کمترین امنیت را برخوردار است. شما با داشتن یک گوشی ویندوزی نباید نگران جاسوسی از تلفن شخصی خود و یا ویروسی‌شدن گوشی خود باشید و از این لحاظ خیال شما جمع است.

مایکروسافت به خوبی از دستگاه‌های خود پشتیبانی می‌کند.

اپل با بروزرسانی‌های متعدد موفق شده است تا نام خود به عنوان یکی از بهترین شرکت‌ها در امر پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی معرفی کند. اما به نظر من کار مایکروسافت بسیار قابل تقدیرتر است. لومیا ۹۲۰ در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و تاکنون تمامی بروزرسانی‌ها را دریافت کرده است و دریافت خواهد کرد. از بروزرسانی GDR 1 ویندوزفون ۸ که به آمبر مزین شده بود تا ویندوز ۱۰ موبایل که به زودی آن را دریافت می‌کند. اما کار مایکروسافت وقتی جلوه‌ی بیشتری پیدا می‌کند که لومیا ۵۲۰ (ارزان قیمت ترین ٬ ضعیف‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی ویندوزی) تاکنون تمامی بروزرسانی‌ها دریافت کرده است.

lumia-930-h

پشتیبانی مایکروسافت از پرچمداران خود نیز بسیار خوب است. در ابتدای عرضه‌ی لومیا ۱۵۲۰ و لومیا ۹۳۰ این‌ گوشی‌‌ها از قابلیت ضبط فیلم با کیفیت ۴K و امکان صدا زدن کورتانا تحت عنوان Hey! cortana بی‌بهره بودند اما این امکانات در آپدیت دنیم ویندوزفون ۸٫۱ (نسخه‌ی دوم ویندوزفون ۸٫۱ که با نام GDR2 نیز شناخته می‌شود) به آن‌ها افزوده شد. شما کدام شرکت را می‌شناسید که با یک بروزرسانی به گوشی‌های خود قابلیت ضبط فیلم ۴K را اضافه کند؟

برنامه‌های تخصصی مایکروسافت برای ویندوزفون. به راحت‌ترین شکل به اسناد خود دسترسی داشته باشید

درست است که برنامه‌های مایکروسافت و اکثر سرویس‌هایش (از جمله کورتانا) برای سیستم‌عامل‌های دیگر عرضه شده است٬ اما نباید از هماهنگ بودن سرویس‌های مایکروسافت با ویندوزفون٬ سریع‌تر بودن آن و هم‌چنین یک تجربه‌ی بهتر در سیستم‌عامل مایکروسافت به راحتی گذشت.

Universal-apps-starting-with-MS-Office-including-Word-Excel-and-PowerPoint

ویندوزفون یکی از بهترین سیستم‌عامل‌ها برای فضای کسب و کار است و مایکروسافت برای جذب اهالی کسب و کار و همچنین تاجرین و بازرگانان به این سیستم‌عامل تلاش زیادی کرده است. اگر شما نیز یکی از بازرگانان هستید که می‌خواهید گوشی هوشمند شما یک همراه خوب در کار برای شما باشد٬ ویندوزفون یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است.

ویندوز ۱۰ یک روح تازه در کالبد ویندوزفون می‌دمد

همانطور که برای شما گفتیم پشتیبانی مایکروسافت از دستگاه‌های خود واقعا کم‌نظیر و حتی بی نظیر است. امکان بروزرسانی تمامی گوشی‌های ویندوزفونی مبتنی بر ویندوزفون  ۸٫۱ به ویندوز ۱۰ یکی از بهترین دلایل برای خرید گوشی‌های ویندوزی است. ویندوز ۱۰ سرشار از قابلیت‌‌های جدید و منحصر به‌فرد است.

Windows 10 for mobile 1

یکپارچه شدن فروشگاه نرم‌افزاری با ویندوز ۱۰ کامپیوتر٬ امکان نوشتن برنامه‌‌های مشترک برای ویندوز ۱۰ موبایل و کامپیوتر بدون آنکه در کد‌ ها تغییری ایجاد کنید٬ امکان پورت نرم‌افزار‌های اندروید و iOS برای ویندوز ۱۰ موبایل یک قابلیت بی‌نظیر است که می‌تواند بزودی برنامه‌های زیادی را جذب استور ویندوز ۱۰ کند٬ رفع اکثر مشکلات مربوط به ویندوزفون ۸٫۱ از جمله امکان اتصال فلش مموری از طریق کابل OTG و موارد دیگری که می‌تواند هر کسی را به سمت ویندوزفون جذب کند.

windows-10-mobile-05_story

حال ویندوزفون را به خوبی شناختید و دلایلی که می‌توان آن را دوست داشت و یک موبایل ویندوزی خرید را برایتان شرح دادیم. ویندوزفون همانند سیستم‌عامل‌های دیگر مشکلاتی دارد و بسیاری از مشکلات آن ممکن است شما را از خرید یک گوشی ویندوزی منصرف کند. در مقاله‌ی قبل از خرید ی گوشی ویندوزی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ به خوبی ضعف‌های ویندوزفون را توضیح داده‌ ایم.

در صورتی که مایل هستید تا مقالات٬ آموزش‌ها٬ انتقادات و پیشنهادات خود را در قالب بخش ذره وین برای ما ارسال کنید با ایمیل من در ارتباط باشید. ممنونم :rose:

kamani.aref@outlook.com

این گوی و این میدان. شما می‌توانید تمامی سوالات خود را در رابطه با ویندوزفون بیان کنید و از آن انتقاد کنید. به نظر شما چرا باید یک گوشی ویندوزی خرید؟ آیا دلایل ما توانسته است شما را به خرید یک گوشی ویندوزی تشویق کند؟

اشتراک در
اطلاع از
30 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Samsung--Electronics

ذره وین: من چرا باید یک گوشی ویندوزی بخرم؟ و حالا جواب من :
برای تنوع :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

reza.tech

آره درسته الآن بیشتر برای تنوع میتونه باشه :mail: . تا ویندوز ۱۰ موبایل نیاد ببینیم چجوریه نمیشه تصمیم گرفت :yes: . الآن دلیل خودم بیشتر برای بازی های معروفه که توی اندرید میشه مجانی استفاده کرد (کرک) :whistle: بازی های پولی با توجه به نیاز به سیستم پرداختی که دارن اونم تو ایران که فعلا تحریمیم نمیدونم تهیش کار آسونی مثل اندرید باشه یا نه 😥 . در کل به نظرم تا ویندوز ۱۰ برای موبایل نیاد نمیشه تصمیم درستی گرفت :scratch: . با ارض معذرت از آقا یا خانم سامسونگ الکترونیکس که از پاسخ استفاده کردم :heart:

md4956

الان برای ریختن اپ های پولی به صورت کرک چند راه وجود داره، که از این نظر خیال شما رو راحت میکنه .. استفاده از این روش ها هم آسون هست کاملا

با بخش دوم حرفتون کاملا موافقم، منم در مجموع ۱۵ ماه کاربر وینفون بودم، اما به دلیل مالی مجبور شدم بهروشم .. برای گوشی بعدیم، عملکرد وین۱۰ کاملا مهمه برام .. چون اگه عالی نشه، از لیستم خط میخوره 🙂

Cortex

شاید در اینده یه کوچ بکنیم…زمان و ساعت حرکت رو اعلام کنید 🙂

mohsen2553

گوشی های مبتنی بر ویندوز فون عالین فقط کافیه یه بار امتحان کنید عاشقش میشین بهتون قول میدم

Amir Nayebi

داداش شایعه نیست کمبود نرم افزار واقعا یه چیزایی رو کم دارین ولی خب جدیدا امکان پورت شدن تو ایران خیلی کمک کرده برا جبران شون به امید روزی که جبران بشه :rose:

ww_ea

من یه چیزی رو که درباره وین فون دوس ندارم سادگی بیش از حد رابط کاربریشه…خیلی زود خسته کننده میشه اصلا سوراخ سمبه و پیچیدگی نداره
دوس دارم رابط کاربری پیچیده و گسترده باشه.

trojan

مقاله خوب و کاملی بودش…اما نگرانی خیلیا حتی من از آینده هست و راه و سیاست شرکت در آینده…..معرفی پرچمدار قابل قبول.داشتن امکانات واس همه و اقبال توسعه دهنده ها به پل و پورت

HasanHoseinPoor

من لومیا ۱۵۲۰ دارم از اولین روزای ارائه به بازار جهانی گرفتمش ولی الان به سمت گلکسی نوت دارم میرم و حاضر نیستم به این زودی ها به ویندوز برگردم البته لومیا ۱۵۲۰ رو نگه میدارم تا وقتی که سرفیس فون با قلم بیاد و کاور تاچ کاور که کیبورده در قالب قاب گوشی نیاد سمت ویندوز میام

Ari khan

ممنون از مقاله خوبتون اقای کمانی عزیز :rose:
اما من دوتا دلیل دارم که نیام طرفش:
۱٫از نظرمن زیبا نیست
۲٫open source نیست :yes:

محمد امین قاضی مرادی

http://www.ubuntu.com/phone

عاشق اوبونتوفونم
امیدوارم زودتر بیاد ایران :whistle:

Ari khan

اومد منم خبر کن 🙂 :yes: :good:
فقط ای کاش واسه همه گوشیا بیاد

mehrdad296

قبلا خیلی علاقه داشتم به وینفون بعد ازنکه یه لومیا ۹۲۰ خریدم و یه مدت باهاش کار کردم حقیقتش نسبت به اندروید خیلی کاستی داره، کلا ازش زده شدم مشکل کمبود اپ نیست کلا اون ظاهر گراقیکی و پر امکانات اندروید رو نداره همه آی سیاه و تیره است حتی به وین ده هم ابگریت کردم اما بازم خستم کرد خیلی بهش علاقه داشتم ولی دیگه اصلا نمیخام باهاش کار کنم، درمورد ایفون هم همینجور شد اس سیکس خریدم سیلور شانزده گیگ ۲۳۰۰ یه مدت که کار کردم بازم توانایی اینو نداشت امکانات اندروید رو در اختیارم بذاره ، نتونستم باهاش کنار بیام ، ففط خیلی به دوربینش علاقه داشتم و قسمت پخش فیلم ، دوستانی که اندروید دارن توصیه میکنم یه هو به وین فون مهاجرت نکنن حتما قبلش با یه گوشی وینفونی کار کنید بعد تصمیم بگیرید که پشیمون نشید

trojan

این حرفی که میخام بگم شاید بخندی
اما انتخاب گوشی خارج از تعصب به حالات روحی کار داره.اگر ادم تنوع طلبی هستی.مثلا هی تم مینصبی.منو عوض میکنی زنگ عوض میکنی….یا توی زندگیت دنبال تنوع های زیادی.نمیتونی با گوشیهایی مث ایفون و وین فون کار کنی.روحیت نمیسازه.دست خودتم نیستا.اما یکی مث من که زنگ گوشیم پیش فرض هست.تم گوشیم سیاه و بک گراند گوشیم از زمان ایفونم تا الان که وین دارم یکیه اصلا به تنوع اندروید اهمیت نمیدم
پس اول ببینین روحیتون چیه

Mehran

آقای کمانی ضمن خسته نباشید برای مقالتون :good:
برای تجربه کار با وینفون چه مدلی رو پیشنهاد میکنید. (ترجیحا در حدود ۵۰۰ تومن) :rose:

Mehran

بسیار ممون. بله نقد و بررسی ۵۴۰ رو خوندم :good:

Hesam Mohamadi

دمت گرم عالی بود فقط مایکروسافت و ویندوز فون ۱۵۲۰ دارم عاشقشم واقعا از دوست دخترم بیشتر دوستش دارم محض خنده فقط :mail: :heart: :yahoo:

گوشیهای ویندوزفونی برای بودجه زیره ۵۰۰ تومن عالین :good:
و برای کسی که جز sms و زنگ و تلگرام کار دیگه ایی با گوشی نداره گزینه ی خوبیه
ولی ۱۷۰۰ تا ۱ تومن بیای پول ویندوزفون بدی به نظرم اشتباهه :wacko:

mohammad23

سلام
آقای کمانی
ی سوال داشتم
ب نظرتون برا امتحان وین ده به نسخه پیش نمایش وین ده ب روز رسانی کنم؟
لومیا۶۴۰ایکس ال دارم

riofarina

من میان رده نمیخوام باید چیکار کنم.
آخه یه پرچمدار درست و درمون نداره که،لومیا ها هم دیگه پیر شدن. من خودم بشخصه دوس دارم ولی مثلا بیاد سالی یبار یه پرچمدار بده بیرون که آدم تشویق بخریدش بشه.
همین g4 یا note5 ویندوزی بود چی میشد woooow

m7294

تنها دلیلیکه من هیچ وقت سمت ویندوز فون نمیرم کمبود ابلیکیشن هست

Different_boy

ویندوزفون یکی از یک سیستم‌عام بهینه است.جان؟؟؟؟؟
منم خیلی دوست دارم امتحانش کنم.اما میترسم که دلمو بزنه.همونطور که ایپد خرریدمو دلمو زد.اصلا طرف ای او اس میخام برم پاهام میلرزه!!!!!!!!!!
بنظر من مایکروسافت باید سیاستی اتخاذ کنه که مردم رو تشویق به کار کردن با گوشی هاش بکنه.بهر حال یا شایعه یا حقیقت این بحث هست که وینفون نرم افزار کمی داره.الان مثلا سیاست سامسونگ رو ببینید.اومده ۳۰ روز رایگان نوت۵ رو میده به کسایی که ایفون دارن.این خیلی حرفه.بازاریابی یعنی این.به راحتی میتونه دل هزاران کاربر رو ببره با این کار البته در دنیا.

_Arash

یک دلیل و ان عدم به روزرسانی دیوایس های ویندوز فون ۶ به ۷ و دیوایس های وینفون ۷ به ۸ مرا بس که به همه بگویم اشتباهی که ما در خرید وینفون کردیم را انها نکنند.فقر نرم افزار پیشکش!
سیستم متن باز اندروید و دیگر هیچ
هیچ وقت به سیستم های قفس گونه اعتماد نمیکنم.

a.s

سلام.من با اینکه همیشه نوت داشتم.ولی پارسال چند ماه ۱۵۲۰ گرفتم.و کار باهاش حتی از نوت ۴ لذتش بیشتر بود.ولی موقع فروش یا کسی نمیخره یا نصف قیمت.اصلی ترین مشکل اینه.یکمی ایرادات سخت افزاری هم داشت.ولی ویندوز خیلی لوکس و شکیله.ولی با وجود ایفون و نوت که همه خوبیها رو با هم دارن ویندوز چیز اضافه ای نداره.خیلیا که رو ویندوز میمونن بخاطر علاقشونه که با کمبوداش کنار میان.

Masoud Jamali

با سلام خدمت دوستان عزیز
بنده حدود ۴ سال فقط از محصولات اپل استفاده می کردم و خیلی راضی بودم اما به دلیل هزینه بالای محصولات اپل و همچنین استفاده محدودی که داشتم (در حد تماس ، پیامک ، چک کردن سایت و …) تصمیم گرفتم هزینه هام رو کاهش بدم و به سمت ویندوزفون مهاجرت کنم. ویندوز سیستم عامل بسیار خوبی بود من هم گوشی لومیا ۱۵۲۰ رو انتخاب کردم که با توجه به نزدیک بودن ما به بازار خارج از کشور با قیمت ۱ ملیون و ۲۷۰ هزار تومان گوشی رو تهیه کردم.از نظر سخت افزاری باید بگم عالی بود مخصوصا دوربین و صفحه نمایش… ، شروع کردم به دانلود نرم افزار ها و خیلی برام جالب بود که تمام نرم افزارهایی که می خواستم و به اون ها نیاز داشتم موجود بود.(برخلاف صحبت های دوستانم که میگفتن نرم افزارهای ویندوزفون محدوده).خلاصه بعد از نصب برنامه ها شروع به استفاده از برنامه ها کردم و متاسفانه اینجا بود که حس پشیمانی به سراغم اومد… ، نرم افزارها به هیچ عنوان قدرت و توان برنامه های مشابه سیستم عامل iOS رو نداشتن و کاملا ضعف در توابع برنامه و همچنین SDK به شدت احساس می شد تا جایی که همون عملکردهای معمولی برنامه ها خیلی بد اجرا میشد. به طور مثال من یک نرم افزار قفل نصب کردم که با لمس ایکون برنامه صفحه گوشی قفل بشه و این برنامه بعد از قفل اونقدر از منابع سیستم استفاده می کرد که گوشی به شدت داغ میشد.از نظر نرم افزار پخش کننده افتضاح بود ، با این سخت افزار قدرتمند ساده ترین کلیپ ها لگ داشتن ، پخش فایل صوتی که بماند.ارتباط اشتراک گذاری بین نرم افزارها که گویا فراموش شده بود… ، با دوستم تماس گرفتم و گوشی رو فروختم و یک HTC Desire EYE خریدم.وارد سیستم عامل اندروید شدم و انگار از یک زندان انفرادی وارد فضای باز بدون هیچ دیواری شدم… ، هیچ محدودیتی ، هیچگونه لگ و هیچگونه نقصی نتونستم پیدا کنم! از نظر پخش موسیقی نرم افزار قدرتمندی مثل Jetaudio Plus از نظر پخش فیلم هم MX Player Pro از نظر برنامه دانلود ADM Pro ازنظر مدیریت فایل ES File Explorer و جالب اینکه همه بصورت کرک شده و رایگان که حتی بعضی از اونها در کرک قابلیت های جدیدی هم بهشون اضافه شده!!!!! (مود شده)
به همه عزیزان توصیه می کنم (نظر شخصی بنده) من یکبار به مدت ۲ ماه این سیستم عامل (ویندوزفون) رو تجربه کردم و واقعا پشیمون شدم ، حتی برای کمترین نیازها هم پاسخگو نیست ، در حال حاضر ویندوزفون سیستم عاملی نوپاست و خیلی جای کار داره ، شما زمانی که ویندوزفون میگیری وارد یک پروسه صبر کردن میشید اینقدر باید صبر کنید تا فلان چیز و فلان قابلیت کم کم بیاد ، اما خوب چه کاریه همون اول یک سیستم عامل کامل رو انتخاب می کنید و قید تمام محدودیت ها رو میزنی.
خواهش می کنم سمت ویندوزفون نرید، جز پشیمونی چیزی براتون نداره…

Different_boy

خیلی عالی نوشتی دوست عزیز.یکی از بدی های آی او اس همین هزینه های سر سام آورش هست.هیچ سایت و هیچ کسی به این موضوع اشاره نمیکنه.مثلا دوست من که مترجمی زبان میکنه توی آی او اس چندین دیکشنری پیدا کرد که همگی بالای ۴۰ دلار قیمتشون بود.رایگان هاش ک میگفت اصلا حرفه ای نبودن.بعد همون نرم افزارها توی اندروید به رایگان با امکانات بیشتر در دسترس بود!!!و میشه از این مثال ها بسیار زد.واقعا توی دنیای اپل فقط باید ی کارت دستت باشه و بکشی!!خود من هم ایپد داشتم.جدای همه سختی های کار با آی دی وایسها که ادمو ذله میکنه قدم بر میداری پول میخان ازت!اونزمان هنوز بحث بلوتوث داغ بود.۱۲ هزا تومان میگرفتن تا ی نرم افزار بهت بفروشن با کلی بدبختی بتونی بلوتوث رو فعال کنی.اینقدر خم و پیچ داره این ای او اس.اگر میخای راحت ازش استفاده کنی فقط باید پول بدی.شما گفتین برای رهایی از هزینه ها مهاجرت کردی واقعا حرف دل منو زدی که هیچ جا عنوان نمیشه.

arsham esesi

اولا تشکر برای مقاله خوبتون …. من تقریبا یک ماه پیش بود که اولین گوشی ویندوز فونی خودمو خریدم… تا قبل اون گوشی هام همشه از اندروئید استفاده میکردم اما بخاطر ویندوز ۱۰ وسوسه شدم گوشی ویندوزی بخرم… خوب به قول شما ترس در تغییر سیستم عامل باعث شد که دست روی ارزون ترین گوشی ویندوزی یعنی ۵۳۵ بزارم تا اگر خوشم نیومد هزینه زیادی نکرده باشم و از گوشی اولم که نوت ۴ بود استفاده کنم . گوشی رو خریدم و همون ابتدا کار به ویندوز ۱۰ آپدیت کردم ( اصلا تجربه کار با ۸٫۱ رو نداشتم چون برای ویندوز ۱۰ رو اورده بودم به گوشی ویندوزی) …. ویندوز واقعا بهینه و عالی هست در اجرا …. این حرف رو با جدیت کامل میزنم ویندوزی در نسخه آزمایشی با سخت افزار خیلی ضعیف در یک گوشی ارزان قیمت ویندوزی …. من مشکلاتی مثل اسکرول کردن یا همین لودینگ و رزیومینگ رو زیاد شندیده بودم اما در این مدت استفاده با یه گوشی پایین رده ویندوزی این مشکلات رو نداشتم …. نزدیک ۱۶ گیگ بازی و نرم افزار در گوشی دارم و هیچ تاثیری این حجم اپلیکیشن در کارکرد گوشی نداشته ….. کاشی های ویندوز موبایل واقعا زیبا هست و کاربردی …. بازی هایی که در اندروئید حتی با سخت افزار های قدرتمند گاها ( البته نوت ۴ برام اتفاق نیفتاده ولی در گوشی های دیگه ام مثل s4 حتی اتفاق افتاده) با لگ و کندی و حتی هنگ کردن روبرو بوده اما ویندوز موبایل به راحتی بازی ها رو اجرا می کنه بدون هیچ مشکلی و توی همین گوشی پایین رده ویندوزی هیچ بازی نبوده که اجرا نکرده باشه …… در یک کلام من خیلی راضی هستم و جز تیفوسی های ویندوز موبایل شدم و الان منتظر پرچم داران جدید مایکروسافت هستم تا گوشیم رو تغییر بدم به یک پرچم دار ویندوز موبایل …. کسایی هم که شک دارند پیشنهاد میکنم مثل من عمل کنند یک و نیم دو میلیون هزینه برای پرچم دار اندروئیدی میکنید ۳۰۰ هزار تومن پولی نیست برای خرید یک گوشی ویندوزی …. واقعا حیف هست ویندوز رو در گوشی تجربه نکرده باشید… اگر نظرتون مثل من جلب شد که پرچم داران مایکروسافت به زودی عرضه خواهند شد و اگر نپسندیدید که هزینه زیادی نکردید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com