حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه‌های SSD سامسونگ با ظرفیت ۱۶ ترابایت در راه است

نوشته

8 سال قبل | 15 دیدگاه | ترنجی

ظاهرا هر جایی که سر می‌کشیم نامی از سامسونگ دیده می‌شود و نکته‌ی جالب ماجرا هم آن است که در هریک از بخش‌هایی که فعال است با بزرگان آن صنعت درافتاده و در بسیاری از صنایع توانسته کنترل بازار را در دست بگیرد. کار این شرکت فقط به اسمارت‌فون، تبلت، صفحه‌نمایش و رم محدود نمی‌شود و شاهد آن هستیم که در بخش حافظه‌های SSD نیز حرف‌های زیادی را برای گفتن دارد. این شرکت در کنفرانس جهانی حافظه‌های Flash اعلام کرده که در حال توسعه‌ی یک حافظه‌ی SSD با ظرفیت ۱۶ ترابایت است! در ادامه با ما باشید.

سامسونگ در جریان نطق سالیانه‌ی خود در این نمایشگاه خبر از توسعه‌ی چنین حافظه‌ای داد که در قالبی ۲٫۵ اینچی با اتصال از طریق SAS به تبادل اطلاعات می‌پردازند و از ۴۸ لایه TLC V-Nand حافظه بهره می‌برد.

نکته‌ی جالب توجه در این حافظه آنجاست که سامسونگ چگونه در بین ICهای فراوانی در آن ارتباط لازم را برقرار می‌کند اما نکته‌ای که واضح است آن است که در آن از ترکیب چندین حافظه‌ی PCB مختلف در فضایی ۲٫۵ اینچی استفاده شده است که سامسونگ برای این کار نیاز است چندین حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی V-NAND را در کنار هم قرار داده تا به چنین میزان حجمی از ذخیره‌سازی اطلاعات دست پیدا کند.

حافظه‌ی جدید با کد PM1633a عرضه خواهد شد که در واقع جانشینی برای مدل PM1633 خواهد بود که ظرفیت ۳٫۸۴ ترابایتی را در اختیار کاربر قرار می‌داد و این بار شاهد ارتقایی چشمگیر در این بخش هستیم.

اما این همه‌ی ماجرا نیست و اگر تصور می‌کنید که ۱۶ ترابایت برای یک DataCenter بسیار کم است، سامسونگ در نظر دارد که در یک رک ۲U، تعداد ۴۸ عدد از این حافظه‌ها را جای دهد که در نهایت بتوان به ظرفیتی ۷۶۸ ترابایتی دست پیدا کرد!

در این بخش می‌توانید تصاویری را از محصول جدید سامسونگ مشاهده بفرمایید.

1 2PNG 3 4 5 6 7 8

[su_button url=”http://www.guru3d.com/news-story/samsung-working-on-16-terabyte-ssd.html” target=”blank” background=”#159f84″]guru3d[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAMSUNG 2015

Samsung… Feel The Power B-)

Amir Sepehr Ghasedi

سامسونگ در همه زمینه ها و همیشه بهترین است. دم مدیرای با لیاقت و دلسوزش گرم.

Ari khan

واقعا مهمترین دلیلم واسه طرفداری سامسونگ همون حرفایی بود که تو چندخط اول متن زدن!!!! درود بر سامسونگ :yahoo:

parhamclay

سامسونگ تو ssdها عالی عمل کرده اگه برسی هاشونو بخونین همه اعلام کردن بهترینssdهای بازار هستن

ehsan sony

بازهم بازی با عددتو برو الزایمرتا حل کن :unsure:

Ari khan

خخخخخخ به این میگن بازی با اعداد!!!
سطح سواد رو دارین دیگه :yes: :whistle: شرط میبندم هنوز نمیدونی ssd چیه بهتره این پست رو رد کنی بری سراغ پست سونی جونت

Ali.R

واقعا ادم ها تا چه حد میتونند احمق باشن

Navid

دوست داریم سامی

Mamzi

من فضای زیاد نمیخوام… قیمت ssd رو ارزون کنید آرزو به دل موندیم… 😥

ahmadM2

خوب هرچی فضا زیاد بشه به دنبالش قیمتش میاد پایین دیگه
یادمه یه موقع فلش های معمولی ۲۶۵ مگ بودند و گنده هاشون ۲ گیگ اونم با چه قیمتی الان دیگه به زور میشه ۲ گیگ پیدا کرد و ۳۲ و ۶۴ گیگ شده فروش عادی بازار

ehsan sony

واقعا براتون متاسفم چرا نظره منا تایید نکردید که درجواب اری خان داده شده بود نه توهین بود نه بیراهه بلکه جوابی کاملا منطقی که بادلیل ومدرک داده شده بوددر حالی که ایشون که به سواد وشخصیت من توهین کردن را کاملا تایید کردید این نشون میده نویسنده ی این پست یا هر کس دیگه ای که نظرما تایید نکرد بی طرف نیست ومساوات و عدالتا در راستای تفکرات مغرورانه ی خودش پایمال کرده :scratch:

صدرا مخملی

تایید شد دوست عزیز اما با تاخیر

ehsan sony

اقای مخملی تایید نشد یا اگرم شده من نمیبینم جواب من به اری خان در همین پست زیر نظر ششم بود که در پاسخ به ایشون گفتم

صدرا مخملی

احسان جان در این پست بوده
https://toranji.ir/سونی-برای-تبلیغات-بخش-موبایل-خود-با-یوف/

نه این پست

ehsan sony

نه اقای مخملی اون پست واون نظرم نبود اون نظرم بیشتر جنبه ی شوخی و کلکل داشت ولی نظرم در این پست جدی و با مدرک بود و در جواب توهین های یه عده در همین پست و در جواب نظر ششم بود ولی در کل ممنون که پیگیری کردین یا نظر ارسال نشده یا نویسندگان دیگه اونا حذف کردن در کل هرچی بوده واگذارشون کردم به خدا باتشکر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...