حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کورتانا هم‌اکنون می‌تواند جایگزین گوگل‌ناو در اندروید شود

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

ماه پیش بود که مایکروسافت در قالب یک نسخه‌ی آزمایشی٬ دستیار صوتی اختصاصی خود را برای سیستم‌عامل رقیب یعنی اندروید منتشر نمود. نحوه‌ی عملکرد و دیزاین دستیار هوشمند صوتی کورتانا بسیار شبیه به نسخه‌های ویندوزفونی و ویندوز ۱۰ است و در بسیاری از مواقع همانند آن‌ها عمل می‌کند. اما مایکروسافت پا را پیش گذاشته است و در اقدامی بسیار جالب٬ قابلیت انتخاب کورتانا را به عنوان دستیار اصلی صوتی دستگاه اندرویدی شما را فراهم کرده است. این اقدام احتمالا هیچ وجه به مزاق گوگل خوش نمی‌آید.

با ترنجی همراه باشید…

به‌راستی که عرضه‌ی دستیار صوتی اختصاصی مایکروسافت برای اندروید یک امر بسیار جالب و قابل تحسین است و نشان از احترام زیاد مایکروسافت برای کاربران و طرفداران خود در  اکوسیستم‌ اندروید است. این دستیار یکی از بی‌نقص‌ترین٬ دقیق‌ترین و هوشمند ترین دستیاران صوتی است که توسط بشریت ساخته شده و به راحتی توانسته است در بسیاری از مسابقات٬ رقیبان خود همانند Google Now و Siri شکست دهد. در آخرین نسخه‌ی عرضه شده توسط مایکروسافت٬ شما می‌توانید با استفاده از فشار دادن دکمه‌ی Home به کورتانا نیز دسترسی داشته باشید.

cortana-03_medium1

شما با استفاده از فشردن دکمه‌ی Home در تلفن اندروید خود می‌توانید به دستیار صوتی گوگل یعنی Google Now دسترسی داشته باشید. اکنون رموندی‌ها کاری کرده اند که شما می‌توانید با استفاده از همان روش قدیمی٬ به دستیار صوتی کورتانا را نیز انتخاب کنید. مایکروسافت در حال حاضر در حال توسعه‌ی بیشتر کورتانا برای اندروید است و بسیاری از قابلیت‌های نسخه‌ی ویندوزی را به اندروید آورده است اما هنوز هم راه زیادی برای عملکرد بدون نقص و دقیق این دستیار در اندروید وجود دارد. در حال حاضر شما نمی‌توانید با صدای زدن کورتانا (Hey! Cortana) به آن دسترسی داشته باشید در حالی که در ویندوزفون این قابلیت در برخی از دستگاه‌ها همانند Lumia 930 – lumia 1520 و Htc One M8 For Windows فراهم است. شاید یکی از دلایل عدم دسترسی به Hey! Cortana در اندروید دلایل سخت افزاری و محدودیت‌های مربوط به آن‌ها است.

cortanaandroid.0

اگر دوست دارید تا نسخه‌ی اندرویدی کورتانا را در تلفن‌همراه اندرویدی خود آزمایش نمایید از طریق لینک زیر می‌توانید به مجموعه‌ی بتاتستر‌های این اپلیکیشن بپیوندید. در صورتی که تمایل دارید این نرم‌افزار را دانلود نمایید به این لینک بروید.(هم‌اکنون نسخه‌ی قدیمی این نرم‌افزار برای دانلود در دسترس است)

[su_button url=”http://www.theverge.com/2015/8/9/9123161/microsoft-cortana-android-google-now-home-button”]theverge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooyat77

کورتانا واقعا عالی هست، من نسخه قبلی (آزمایشی) که برای اندروید اومد رو دانلود کردم و به نسبت یک نسخه آزمایشی خیلی خوب کار میکرد و سریع و دقیق بود . بی صبرانه منتظره نسخه کاملشم :yes:

taktaz

کورتانا زبان فارسی هم متوجه میشه یا زبان نفهمه؟ :wacko:

HEDAYAT

واقعا کورتانا چیز جالبی هست!
یکی از دوستان بنده Lumia 930 رو داره، واقعا (اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید) خیلی کار آمده!

مچکر از همه دوستان

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com