حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام اسنپدراگون ۴۱۲ و اسنپدراگون ۲۱۲ را با بهبودهای جزئی معرفی کرد

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

شرکت کوالکام حدود یک سال پیش پردازنده های نسل بعد مدل های اسنپدراگون ۲۰۰ و ۴۰۰ را رونمایی کرد. اسنپدراگون ۲۱۰ و ۴۱۰ پردازنده های پایین رده کوالکام هستند که از نسل چهارم مخابراتی پشتیبانی می کند و این خیلی خوب است. حالا کوالکام با تغییراتی جزئی در جهت بهبود عملکرد این چیپست ها، مدل های بعدی را تحت نام اسنپدراگون ۲۱۲ و اسنپدراگون ۴۱۲ معرفی کرده است. در ادامه با ترنجی باشید تا با مشخصات این دو پردازنده و تغییرات نسبت به نسل قبل آشنا شویم.

اسنپدراگون ۴۱۲

Snapdragon 412این چیپست برای پردازنده مرکزی ۴ هسته ۶۴ بیتی از نوع Cortex-A53 دارد و برای پردازنده گرافیکی Adreno 306 انتخاب شده است. تا اینجا همه چیز مثل نسل قبل است اما تفاوت در کلاک پردازنده ها و سرعت حافظه بهبود یافته است.

این چیپست ها هنوز دارای معماری ۲۸ نانومتری هستند اما کلاک ۴ هسته پردازنده مرکزی از ۱٫۲ گیگاهرتز به ۱٫۴ گیگاهرتز ارتقا پیدا کرده است. البته قبلا هم دستگاه هایی با پردازنده اسنپدراگون ۴۱۰ اما کلاک ۱٫۴ گیگاهرتز، مثل موتو جی ۲۰۱۵ را شاهد بوده ایم.

این چیپست تا رزلوشن FHD را برای نمایشگر پشتیبانی می کند، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و فیلم برداری ۱۰۸۰P را به دستگاه شما می آورد. پشتیبانی از ۴G LTE Cat.4 ، وای فای b/g/n ، بلوتوث ۴٫۱ و شارژ سریع مخصوص کوالکام یعنی QuickCharge 2.0 هم موجود است تا باتری رده پایین ها هم خیلی سریع شارژ شود.

اسنپدراگون ۲۱۲

Snapdragon 212

این پردازنده ۳۲ بیتی است اما ۴ هسته ای و از نوع Cortex-A7 و پردازنده گرافیکی Adreno 403 را دارد. این پردازنده هم ۲۸ نانومتری است و فرکانس را از ۱٫۱ به ۱٫۳ گیگاهرتز رسانده است. اسنپدراگون ۲۱۲ می تواند نمایشگری تا رزلوشن ۷۲۰P را پشتیبانی و به ضبط و پخش فیلم های FHD و عکاسی ۸ مگاپیکسلی بپردازد. امکانات ارتباطی همانند اسنپدراگون ۴۱۲ است و خوب اینکه ۴G LTE Cat.4 و شارژ سریع هم اینجا هم هست.

نظر شما درباره این دو پردازنده جدید چیست؟

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/snapdragon_412_and_212_offer_small_upgrades_over_410_and_210-news-13461.php”]gsmarena[/su_button]

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAYROS

منتظر اسنپ۶۲۰ هم هستیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)