حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در آینده، اسمارت‌فون شما می‌تواند تصاویری را بدون انعکاس نور محیط به لنز ثبت کند

نوشته

8 سال قبل | 9 دیدگاه | ترنجی

گروهی از دانشگاه MIT و گوگل در حال کار بر روی الگوریتمی جدید جهت تصویر برداری برای رفع انسداد تصویر برداری هستند. افرادی چون Tianfan Xue ،Michael Rubinstein ،Ce Liu و William T در پشت این پروژه قرار دارند. در ادامه ویدیویی خواهید دید که دقیقا مفهوم ” آزادساری انسداد در عکاسی ” را برای شما تداعی خواهد کرد. البته در ترجمه ممکن است تعابیر بهتری نیز باشد اما مفهوم به یک صورت است. با توضیحات بیشتر همراه باشید.

رفع انسداد تصویر برداری یا ” آزادساری انسداد در عکاسی ” به چه منظور است؟ این تکنولوژی و فناوری به حدی می‌تواند فراگیر باشد که در اسمارت‌فون شما نیز کاملا بومی شود. پس تصور نکنید که قرار است در دوربین های بسیار پیشرفته قرار بگیرد. برای شما نیز اتفاق افتاده است که بخواهید از داخل اتفاقی تصویر منظره‌ای را ثبت کنید. پنجره بهترین انتخاب است اما اگر نتوانید آن را باز کنید تبدیل به عاملی اذیت کننده خواهد بود. با توجه به تحقیقات انجام شده این عامل یک عامل فیزیکی نیست زیرا با عوض کردن الگوریتم تصویر برداری به راحتی می‌توان  بازتاب حاصل را حذف کرد.

به مثالی دیگر برویم. قرار است از پشت توری فلزی تصویر برداری انجام شود. الگوریتم مورد بحث باید هوشمند نیز باشد تا تشخیص دهد در پشت ضخامت این میله در قسمت تصویر برداری چه خبر است تا بدین ترتبیب تصویر نهایی بدون آن توری ثبت شود. موضوع بسیار هیجان‌انگیزی است. با هم این دو تصویر را ببینیم:

obstruction-free-02

obstruction-free-01a

ویدیو زیر را از دست ندهید:

[aparat]http://www.aparat.com/v/X63R8[/aparat]

نظر شما چیست؟ آیا انقلاب بعدی در زمینه تصویر برداری می‌تواند این مورد باشد؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/In-the-future-your-smartphone-could-be-taking-photos-and-videos-without-reflections-obstructions-getting-in-the-way_id72317″ target=”blank” background=”#9eb80f”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pika

عالیه! :good:
مخصوصا اون حذف توری فلزی اصلا باور کردنی نیست :wacko: :yahoo:

Samsung--Electronics

روش خودمون بهتر جواب میده!!!(چسبوندن لنز گوشی به توری)خخخخخخخخخ :rose: :rose:
شوخی بود ها :rose: :rose: :rose: :heart: :heart: :heart:

Mehran

:good:

Samsung--Electronics

آقا صدرا :bye: :bye:
سلام و خسته نباشید :rose: :rose: :rose:
کامنت های پست های قبل رو خوندم و فهمیدم چی شده(تقریبا 😉 😉 )
شاید شما من رو نشناسید و از تاریخ ساخت اکانت من فکر کنید چند ماهه این سایت رو میخونم ولی من از ۲ ماه بعد تاسیس سایت ، همیشه دنبالتون کردم :yes: :yes: :yes: ولی دیر اکانت ساختم :whistle: اینا رو گفتم که بگم می دونم چه زحمت هایی کشیدید تا به این جا رسیدیم :yes: :yes: میدونم که بعضی ها متاسفانه :negative: :negative: به هم از روی مسائل نا چیز توهین می کنن و … ولی به نظرم کار درستی نیست که کامنت ها نیاز به تایید داشته باشه و باید اکانت اون هایی که سو استفاده می کنن بن بشه :scratch:
ولی در نهایت یه خسته نباشید میگم به شما و تمام اعضای ترنجی به خاطر صبری که میکنن و…
از دوستان هم میخوام که بر روی مسائل ناچیز با هم دعوا نکنن
ارزش نداره.هرکی یه نیاز هایی داره و با توجه به نیازاش وسیله مورد نظرش رو میخره و توهین به دیگران سر این مسائل کار درستی نیست
بله :rose: :rose: :rose: :rose: :heart:

mohandes2m

بسیار کاربردیست

Mr.GaGa

خوب چه کاریه؟!
دوربینو به توری نزدیکتر کنن عکس بگیرن اصلا توری معلوم نمیشه :whistle:
اینکه انعکاس نور رو از بین میبره خیلی واقعا خوبه.

رسول آریان

خیلی عالی بود.
البته فکر کنم یه مطلب دیگه هم در موردش قبلا منتشر کرده بودید چند وقت پیش.

نکته مهم در این الگوریتم ثبت چندین تصویر مکرر هستش که اینا ۵ تصویر بود. بعد به کمک الگوریتم های پردازش تصویر، این ۵ عکس آنالیز میشن و هنر اصلی نحوه جداسازی این الگوریتم هست. اگر صرفا یک تصویر باشه که تقریبا غیر ممکنه ولی به کمک تصاویر دیگه، پیکسل های غیر قابل مشاهده بازسازی میشن.
عالی بود.

mahdi rahmani

اگرعملی بشه و مثل این عکسها کارایی خوب داشته باشه خیلی خوبه

Dr.Zed

:good:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....