حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر اثر انگشت اکسپریا زد ۵ و زد ۵ کامپکت دوباره دیده شد

نوشته

8 سال قبل | 40 دیدگاه | ترنجی

سونی می خواهد این بار آخرین نباشد و قبل از الجی، حسگر اثرانگشت را به پرچمداران خود بیاورد. البته سونی در مواردی چون ضد آب بودن تحت گواهینامه IPXX جز اولین ها بوده و یا دوربین ۲۰٫۷ مگاپیکسلی را از مدل اکسپریا زد ۱ خود به پرچمدارانش اضافه کرده است. این بار نوبت به جبران یک کاستی بزرگ در پرچمداران سونی است و آن حسگر اثر انگشت است. اپل اولین شرکتی بود که این جادوی دوست داشتنی را به آیفون ۵ اس آورد و حالا سونی در اکسپریا زد ۵ می خواهد این کار را انجام دهد اما به سبک خودش! در ادامه با ترنجی باشید تا تصویر بالا را با هم بررسی کنیم.

Xperia-Z5-and-Z5-Compact-side-profile

بسیار خوب، اگر به تصویر رو رفته توسط ViziLeaks توجه کنید، طراحی همیشه آشنای سونی را خواهید دید. انتظار می رود در اکسپریا زد ۵ طراحی مشابه با اکسپریا زد ۴ یا همان زد ۳ پلاس را شاهد باشیم، بلندگو ها و لبه های اینطور شهادت می دهند. دستگاه بالایی که ضخیم تر و کوچیکتر است اما زد ۵ کامپکت به نظر می رسد که طرای کمی متفاوت تری نسبت به نسل قبلی خود دارد. به نظر می رسد سونی می خواهد این بار در نسخه کوچک شده (احتمالا مانند روال قبل فقط از نظر نمایشگر) و ارزانتر پرچمدار خود هم از آلومینیوم استفاده کند.

اما از این ها که بگذریم می رسیم به اصل بحث، حسگر اثر انگشت. همانند سامسونگ و اپل، سونی می خواهد حسگر اثر انگشت را در دکمه فیزیکی قرار بدهد. این ادعا از شایعات این روزها سرچشمه می گیرد و این تصویر هم مهر تاییدی بر این مدعاست. چرا که دکمه قفل بزرگ تر شده است و مساحت بیشتری دارد. مسلما سونی صرفا به خاطر تغییر در طراحی چنین کاری نکرده است و مقصودی بالاتر از آن را در ذهن می پروراند، یعنی حسگر اثر انگشت. اما اثرات این تصمیم چیست؟

Xperia Z3 plus review-Toranji (56)

اول اینکه همانطور که می بینید، دکمه تنظیم حجم صدا بسیار به پایین رانده شده است که جالب به نظر نمی رسد. این موقعیت برای استفاده یک دستی یک دستگاه ۵٫۲ اینچی مناسب نیست و سبب می شود که حتی این دستگاه از دست شما بلغزد. به جز آن به سبب موقعیت فیزیکی دکمه ای که سونی انتخاب کرده است، آنچنان ایده آل به نظر نمی رسد. در نگاه اول شاید برای راست دست ها و در پوزیشنی که دستگاه در دست شماست، خیلی عالی باشد اما برای چپ دست ها چطور؟ یا برای موقعتی که دستگاه شما روی میز است چطور؟ شاید این بهانه گیری ها به دلیل عادت کردن به حسگر اثر انگشت روی پنل جلویی یا پنل پشتی باشد اما در حال حاضر چنین نظری داریم، نظر شما چیست؟ شاید اگر سونی از حسگر اثر انگشت یک پارچه با نمایشگر شرکت Sonovation استفاده می کرد، نه طراحی دستگاه دچار خلل می شد و حسگر کاربردی تری هم می شد. نظر شما به عنوان یک مصرف کننده چیست؟

[su_button url=”http://www.xperiablog.net/2015/08/05/new-xperia-z5-and-z5-compact-leak-shows-fingerprint-scanner-in-detail/” target=”blank” background=”#06a570″]xperiablog[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
40 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dontbon

امیدوارم طراحی رو داغون نکنه این حسگر اثر انگشت حیفه آخه :unsure:

shahryar

هیچ ایرادی از خوشگل بودن سونی نمیشه گرفت،حتما لازم نیس طراحیشو ب کلی عوض کنه،چون از لحاظ طراحی ایراد نداره،
دکمه ولومم نظری ندارم،باس امتحان کنیم ببینیم چطوریه!
ظاهرا هفته بعد،اسنپدراگون ۸۲۰ معرفی میشه،بنظرتون سونی از ۸۲۰ استفاده میکنه؟!؟

shahryar

اتفاقا با مشخصاتی گفته شده،هیچی از ۷۴۲۲ کم نداره.حتما ترنجی مطلبشو میزاره،به زودی.

sasan70

ببخشید میشه بفرمایید از کجای مشخصات متوجه شدید چیزی از۷۴۲۲ کم نداره!!! ۷۴۲۲ که هنوز نیومده ، ضمنا این که از ۸۱۰ استفاده میکنه که در مقابل ۷۴۲۰ هیچ بود چه برسه به ۷۴۲۲!! برادر عزیز :bye:

Askari

بله حرف شما درسته از نظر بنچمارک چیزی نبود ولی در عمل s810 از اگزینوس ۷۴۲۰ خیلی بهتر بود
کلا اگزینوس پایدار نیست و همش لگ و هنگ میکنه
پردازنده گرافیکی adreno یه سروگردن از mali بالاتره و بازی ها رو بدن هیچ لگ و افت فریمی اجرا میکنه ولی مالی برعکس هست و s6 حخی نمیتونه gta sa رو بدون هنگ و لگ اجرا کنه
مشکل گرما هم تو ورژن۲٫۱ بطور کامل حل شده و گرماش طبیعی هست اینم لینک
http://www.mobile.ir/phones/review-37735-sony-xperia-z3-plus-z4.aspx?revid=1284

hazhparsa

خو مگه مجبوری از چیزی که اطلاع نداری حرف بزنی!
s810 درسته خوبه و تنها مشکلش داغیه ولی کی گفته اگزینوس همش لگه؟من حدود دو ماهه اس۶ دارم یبارم لگ یا هنگ نکرده
حداقل یبار اس۶یا نوت۴دستت بگیر بعد بیا در مورد سی پی یو نظرتو بده!!

درضمن تنها بازی ای ک توش مشکل داره gtaهست اونم بخاطره دیتا بازی هست و بقیه بازی های پرحجم و گرافیکی راحت و روون باز میشن اینو خودم انتحان کردم ک میگم نه مسه شما رو هوا حرف بزنم!

Moazez

ما رو z1 فول فریم gta رو اجرا میکنیم مشکل پیدا نمیکنه ببین s6 چیه که به مشکل میخوره. در ضمن چیپ گرافیکی adreno 430 خیلی قویتره از چیپ s6.

amir_narimanpour

کاملا درسته
حتی ادرنو ۴۲۰ هم که در اسنپ ۸۰۵ هست هم چیپ گرافیکیو مالی t760رو شکست میده
اما t760هم غولیه و نمیشه با gtaاون رو سنجید

alireza soltani

S6 هیچ مشکلی نداره برادر من خدایی تو بازیای سنگین لگ نداره gta هم دیتاش ایراد داره
فکرکنم حتی اگه مدیر سونی هم بگه اس۶ خوبه و از زد۳ بهتره معززخان قبول نداره

Moazez

دقیقا درسته به هیچ وجه s810 در z3+ دمایی غیر طبیعی نداره و در بدترین شرایط مثل گوشیهای دیگه تا ۵۲ درجه بالا میره که کاملا طبیعیه. اگه عملکردش مشکل داشت سونی اصلا استفادش نمیکرد دوباره. سونیکه خودش بهتر میدونه و باخبره از همه چی.

amir_narimanpour

حرفتون رو قبول ندارم داداش
در عمل ۸۱۰ حتی از ۸۰۸ هم کم اورده https://toranji.ir/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d8%b9%d8%aa-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%be%d8%b1%db%8c%d8%a7-%d8%b2%d8%af-3-%d8%a8%d8%a7-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-6-%d8%8c-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3/
با اینکه سامی رو واقعا دوس ندارم اما ۷۴۲۰ قابل تحسینه

Rhasta

داداش ی جور میگی نسخه بهینه انگار چیه،رفته فرکانس اورده پایین میگی بهینه شده

قبول دارم بهتر شده ولی بعدشم ببین ک قدرتش یکم کم شده
۴core 1.8 ghz
۴core 1.44
تو همین حدوده

بعدش فقط جی تی آِ تو اس ۶ لگ میزنه ک اونم تقصیر سامی نیست ،تقصیر توسعه دهنده است چون همین بازی رو گوشیا قبل بدون ایراد اجرا میشد

خواهشن وقتی ی چیزی شنیدی ولی هنوز بهش نرسیدی نیا مطرح کن

Moazez

البته در اصل مطلب که چیپ گرافیکی بود برتری با s810 بود.

✰ BARDIYA ✰

سلام حسگر اثر انگشت در جای خیلی خوبی قرار داره و این در بسیاری از موارد خیلی راحت تر از جلوی دستگاه است چون در جلوی دستگاه فقط میشه با انگشت شست گوشی رو باز کرد :yes:
راجب این هم که میگید چپ دست ها با مشکل مواجه میشن اصلا درست نیست پس چپ دست ها تا الان چطوری قفل گوشی رو با دکمه پاور باز میکردن!!! اتفاقا این خیلی عالی تره چپ دست ها میتونن بجای انگشت شست از انگشت های دیگشون استفاده کنن برای باز کردن قفل!! :good:
و وقتی هم که روی میز قرار داره میتونن با وارد کردن رمز به راحتی گوشی رو باز کنن چون سونی تا الان هیچ دکمه فیزیکی ای در جلوی دستگاه نداشته که بخواییم بگیم روی میز نمیشه باهاش کار کرد!! :good:
فقط دکمه های ولوم رو یکم بالاتر ببره دیگه عالی میشه :good:
موفق باشید :rose: :rose:

m.s

درود
فعلا نمیشه نظر خاصی داد ولی واقعا ایده ی خوبی هست و بهترین استفاده رو از فضای کنار گوشی داره میکنه!
با z3+ کار کردم باورم نمیشد دوربین اینقدر پیشرفت کرده باشه البته زیر دوربین دستگاه بشدت داغ شد و فقط تونستم ی گشت کوچیک تو منو دوربین بزن که بعدش دوربین خودکار بسته شد!
ولی کیفیت تصاوری که میگرفت واقعا در حد قابل قبولی بود نویز کم شده و جزییات عالی
نمیدونم چرا با هر دستگاهی که کار میکنم خوشم میاد ازش و دلم میخواد یکی ازش داشته باشه اس۶، ام۹ ،جی۴ ، ایفون ۶و سونی زد ۳+ حیف واقعا نمیشه اینقدر هزینه کرد وگرنه از هرکدوم یکی میخریدم
موفق باشید

Aria.A97

اسنپ ۸۱۰ باشه اصلا نمی ارزه 😥

احمد

اقای عطایی کاملا حق باشماس ولی چرا نظر منو پاک کردن بی احترامی بود ؟یه شعر بود لطفا نظرمو تایید کنید تا همه ببینن الان یه جوری شدم آش نخورده و دهن سوخته شدم

احمد

اقای عطایی کاملا حق باشماس ولی چرا نظر منو پاک کردن بی احترامی بود ؟یه شعر بود لطفا نظرمو تایید کنید تا همه ببینن الان یه جوری شدم آش نخورده و دهن سوخته شدم من تا حالا به کسی بی احترامی نکردم بخدا

حسین

۶۶ نظر!!

گفتم چرا این پست این همه خلوته !!

raminrx7

واقعا باعث تاسف هست واسه ما ها با این همه ادعا واسه فرهنگ و تمدن!
کاش یه پست میگذاشتین واسه توجیه کردن کاربرا واسه نظر دادن و یجور فرهنگ سازی واسه کامنت نویسی بدون توهین به بقیه و قوانین کامنت نویسی سایت .
پیشنهاد من هم اینه ک واسه هر کاربر هم ۳تا تذکر در نظر گرفته شه بعد بلاک شه کاربر متخلف

Moazez

از بس بی خانواده هستن این دسته از ترولها. آقای عطایی دستت دردنکنه هرچی گفتن فقط پاک کن. قربون دستات. نظر اینا اصلا پشیزی ارزش نداره.

S.M

میخوای رد گم کنی آقای معزز؟
الکی مثلا شما ترول نیستی.

Moazez

از چیزی خبر نداری لطفا زیپ رو بکش. همه این ترول بازیا و فحش دادن بخاطر منه نمیدونی بدون

Aria.A97

خدا رو شکر خوشبختانه بنده نبودم اصلا ندیدم کامنت ها رو ولی کاملا قابل حدسه که چی شده.

@ترنجی @آقای سینا عطایی @آقای صدرا مخملی

شخصا پیشنهادم اینه که مثلا تا ۲ هفته الی ۱ ماه کامنت های یوزر ها همگی تاییدی بشه اگه تو این مدت مشکلی پیش نیومد از اون به بعد تایید نخواد. البته در این مدت هم اصولا نباید مشکلی پیش بیاد چون طرف میدونه شما کامنتشو میبینید.

یکی هم این که کنار یا زیر اسم طرف تو کامنت ها، یه Thanks Bar یا چیزی شبیه اون باشه (مثل چیزی که تو فروم های XDA میبینیم) که تقریبا اعتبار نویسنده رو مشخص کنه. با کلیک رو عکس پروفایل فرد هم join date باشه.

اینطوری فرد واسه اکانتش زحمت میکشه و دوست هم نداره که اعتبار و زحماتش به باد بره و دوباره از ۰ شروع کنه و دوباره ۱ ماهی هم کامنت هاش تاییدی بشه.

یکی از مشکلات سایت الان به نظر من اینه که کسی که بلاک میشه دوباره تو ۳ سوت یه اکانت جدید میسازه با همون اسم و عکس پروفایل میاد به کار هاش ادامه میده ککش هم نمیگزه. :unsure:

صدرا مخملی

سلام اریا جان
الان کامنت ها به صورت تاییدی شده

Aria.A97

کلا؟؟! 😥

راهی نیس مثل سابق بشه؟

اینجوری که باید یکی رو هم بیارین مسئول تایید کامنت ها 😐

Askari

از طراحی سونی نمیشه هیچ ایرادی گرفت،بهترین طراحی رو داره و هر ساله جوایز بهترین طراحی رو میگیره
سنسور اثر انگشت هم بهترین جای ممکن گذاشته و این سنسور دقیق ترین و بهترین سنسور اثر انگشت هست
Z5 هم بهترین اسمارت فون ۲۰۱۵ خواهد شد و همه رقیبان(که رقیبی درست و حسابی نیستند)رو کنار میزنه

mehdi sami

ببخشید سینا جان نظر من چه ایرادی داشت که پاک شد یعنی باید فقط از یه گوشی تعریف کرد تا نظرمون پاک نشه من به کسی توهین کردم ؟ من فقط گفتم امیدوارم سونی گوشی خیلی خوبی تولید کنه و اینکه دکمه پاور اگر این شکلی بشه زشته خب اینجا ایراد کامنت من چیه ؟ خیلی مشتاقم بدونم…

Xperia king

از سی پی یو بگذریم خدایی آدرنو یه سر و گردن بالاتره! :yahoo:

Yas

سونی خیلی مونده تو این بخش ب اپل و سامسونگ برسه
فقط، خواست از غافله عقب نمونه !!! خخخ

Moazez

بله. مزخرف ترین سنسور اثر انگشت رو داشتن هر جفتشون در عرض ۱۴ ثانیه هک میشدن. سونی به بقیه درس میده باید چجوری یک محصول کامل ساخت. وقتی میانردش از پرچمدار سامسونگ بهتره دیگه پرچمدارش میخوره همرو که البته طبیعیه چون اسمش سونیه

Yas

معذذ نزن این حرفتو الان سنسور اثرانگشت اس۶ یکی از بهترین سنسوراثرانگشت هاست و بدون شک با معرفی نوت۵ این تکنولوژی ب اوج خودش میرسه در سال ۲۰۱۵ بس دیگ چقد تعصب ؟؟؟
{{ اخه سونی حرفش دوربینه مثلا خب؟
اما دوربین زد۳+ جلو جی۴ بی ادعا زانو زد! }}
چطور میخواد از فناوری ک واس اولین بار بکار گرفته ب بزرگان اون درس بده!! خخخ
عین این میمونه ک شاگرد دبستانی ب معلمش دودوتا چهارتارو یاد بده!
البته تعصبتونه دیگه..

amir_narimanpour

میانردش پرچمدارای سامسونگ بهتره !!!!
منبع:moazez.com

Moazez

Yas مثل اینکه خیلی وقته دنیای it رو دنبال نمیکنی. دوربین و صفحه نمایش z3+ همه پرچمدارارو خورد هسته شونم توف کرد.

Note111

از ای ب بعد میخوام مث خودتون باهاتو حرف بزنم از موقعی این سایت شروع ب فعالیت کردم من تا الان باهاش بودم.شاید دو ماهی یبار کامنت نذارم چون حوصله حرفای الکی ی مشت بچه رو ندارم بخوام باهاشون بحث کنم.از ای ب بعد فقط جواب توهیناشون فقط میدم هر چی میخوام هیچی نگم اینا از رو نمیرن حالا معزز رو خدا شفا بده محض خنده خوبه حداقل زیاد توهین نمیکنه فقط نظراتش زیادی تعصبی و کور کورانه و خنده داره :yahoo: ولی این عسکری کیه کی اومده اینجا که بلد نیست حرف بزنه و داره ب همه توهین میکنه.جناب مدیریت سایت اگه ایشون بخواد جواب همه رو نمیدونم با الدنگ کودن و احمق و از این حرفا بده و بن نمیشه تا ما هم جوابشو بدیم.حوصله ادمو سر میبره با ای حرفاش.Dontbon هم همیطوره خیلی ناراحتی سامی جلو برند مورد علاقته همیشه میای زیر پستاش عقدتو خالی میکنی. اقا هر کی هرچی دوس داره میخره مردم هواوی میخرن ولی گوشیای تکراری و بی کیفیت و هنگی سونی نمیخرن چون یکی از اعضای خونه z1 داره کیفت صفحه نمایشش در حد اندازه گوشی هواوی جی ۵۲۵ ۴۰۰ تومنی نیس.همین دیروز از بس هنگ میکرد مجبور شدم براش ریستش کنم.اون وقت منی که نزدیک دو سال نوت ۳ دارم و خیلی جلوتر خریدم مث روز اولش داره کار میکنه اندروید ۵ هم که شده عالیه.حالا بیا کیفیت صفحه نوت ۳ و زد وان که همزمان با هم اومدن بازار ببین انگار سه سال از سامی عقب بوده نوت ۳ اون موقع سامی کجا و زد وان کجا نمیدونم طرفداری سونی با چه رویی گوشیاشونو با سامی مخصوص نوت حرفه ای مقایسه میکنن.تازه این زد وان هم هدیه اومده تو خونه و اگرنه من عمرا زد وان با اون کیفیت دوربین و صفحه نمایش برای اعضای خانواده میگرفتم.تازه سرعت رابط کاربری سونی که در حد اندازه اندروید خامه و خیلی خشکه و هیچی نداره با نوت سه با اون رابط کاربری تفاوت چندانی نداره و اصلا متوجه نمیشی.اینا رو همشو خودم امتحان کردم که میگم. حرف الکی هم مث بعضیا نمیزنم چون خودم بعضی وقتا کسی بم گفت چه گوشی بخرم اول گفتم چقد پول میخوای خرج کنی.بعضی جاها گوشی سونی پیشنهاد کردم نسبت ب قیمتی که میخواد خرج کنه.چون تعصبی رو هیچ برندی ندارم ولی الان فقط از سری نوت سامی خوشم میاد گوشی بعدیم هم نوت ۵ خواهد بود.چون همیشه ی سر گردن از بقیه گوشیا بالاتر بوده از نظر خودم.کلا همچی تموم و همه فن حریفه واقعا کارکردن باهاش ادم لذت میبره بعضی جاها امکانتاش واقعه خیلی ب درد میخوره و ی گوشی دیگه که میگیرم دستم نبودش اذیت میکنه. :whistle:

m7890

خسته نباشید

m7890

واقعا گوشی های سونی بی کیفیتن؟درسته سامسونگ تو بعضی چیزها از سونی بهتر عمل کرده ولی تو طراحی و کیفیت مطمئن باش جلوتر نیست.جنس بدنه اس ۶ از شیشه و فلز.جنس بدنه زد و زد وان شیشه و فلز.حالا این به به شده و آون اه اه. تا حالا زد ۳ پلاس مسی دستت گرفتی یا از نزدیک دیدی؟

Moazez

مجبور نیستی وارد پست های سونی بشی. طرفداران سونی حق دارن در پست سونی نظر بدن. در ضمن شماها خیلی اعتماد بنفس هستید خوبه تازه سامسونگ بهتون محبت کرد از جنس گوشیهای سونی براتون کپ زد. خواهشا حرف از طراحی و بدنه و تکنولوژی در مقابل سونی اصلا نزنید. از طراحی برد داخلی گرفته تا طراحی بیرونی و تک تک قطعات سونی بشدت از همه برندها جلوتره. وقتی میانرده سونی m5 از s6 بهتره خودت حساب کن سونی چندسال جلوتره. اینارو یک شخص آماتور نمیفهمه.اینارو ماها و حرفه ایها میفهمن.

Moazez

بله جوک جدید. ۸۱۰ از ۸۰۸ ضعیفتره!!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)