حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیشتر آیفون‌های ۶S و ۶S Plus در روز رونمایی قدرت خود را از پردازنده‌های A9 ساخت سامسونگ خواهند گرفت

نوشته

8 سال قبل | 10 دیدگاه | ترنجی

این n امین باری است که اپل تصمیم می‌گیرد مسیر خود را از سامسونگ دور کند اما چه کند همیشه اتفاق تصویر بالا رخ داده است (طنز)! برای شما گقته بودیم که سامسونگ و TSMC دو تامین کننده اپل برای چیپست A9 است. چیپستی که قرار است برای نسل بعدی آیفون های شرکت یعنی سری ۶S استفاده شود. اکنون این خبر ها کمی باز تر شده است. در ادامه همراه باشید.

سامسونگ با رونمایی از Exynos 7420 در گلکسی اس ۶ قدرت بلامنازع خود را در زمینه تولید پردازنده هایی با لیتوگرافی ۱۴nm به رخ رقبا کشید. اکنون مدت زیادی از این رونمایی گذشته است و مسلما علم این شرکت در همان سطح نمانده ولی TSMC تا کنون حضوری جدی با این نوع لیتوگرافی نداشته است. قرار است چیپست A9 با لیتوگرافی ۱۶nm به تولید انبوه برسد. این کار برای سامسونگ بسیار ساده و راحت خواهد بود اما برای TSMC خیر! به همین دلیل تمرکز TSMC در تولید چیپست معطوف به سه ماهه چهارم سال خواهد بود.

a9-işlemci-çipi

پس می‌توان نتیجه گرفت تمامی آیفون هایی که در روز رونمایی و عرضه اولیه به فروش خواهد رسید، توسط چیپست ساخته شده سامسونگ عرضه خواهند شد. هر چند بار ها نیز اعلام شده بود که TSMC تنها می‌تواند ۳۰ درصد از تمامی تولیدات را داشته باشد. بر خلاف میل اپل، هیچ شرکتی نمی‌تواند جای سامسونگ را برای اپل بگیرد. بر اساس صحبت های اعلام شده توسط منابع، TSMC وظیفه تولید سنسور تاچ‌آیدی و چیپست صدا در آیفون های بعدی را میز برعهده دارد. امیدواریم در تولید این موارد کم نیاورد!

برسیم به قسمی که ممکن است برای خود سامسونگ نیز آرزو باشد. بر اساس پیش‌بینی های انجام شده فروش آیفون ۶S و ۶S plus  بالغ بر ۸۰ میلیون دستگاه باشد! به احتمال زیاد به این رقم نخواهد رسید اما گفته شده است از نظر فروش نسبت به آیفون ۶ اگر بیشتر نباشد، کمتر نیز نخواهد بود. سامسونگ با توجه به گزارش های منتشر شده نتوانست به رقم دلخواه خود تاکنون دست پیدا کند اما هنوز این میدان باز است. برنده هنوز معلوم نشده؛ شما بگویید. آیفون با رم بیشتر، فورس تاچ‌، دوربین قوی تر، تغییرات کمی از نظر ابعادی و صفحه نمایش بهتر آیا می‌تواند می‌تواند میزان فروش ۶ را جا‌به‌جا کند؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Most-launch-day-Apple-iPhone-6S-and-iPhone-6S-Plus-units-said-to-come-with-Samsung-made-A9-chips_id71615″ background=”#0ed5bd”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

پردازنده های اختصاصی اپل بینظیرن ببینیم اپل تو A9 چیکار میکنه.حالا شرکت سازندش بنظرم مهم نیس

Critic

فقط یک جمله جواب متعصب های مثل شماست:

:whistle: انکار قدرت سامسونگ مثل انکار آفتاب است. :whistle:
بقول نظامی
بهم جمع گشتند هفتاد تن
به انکار او ساختند انجمن
که هرچ او بگوید بدو نگرویم
سخن گر چه زیبا بود نشنویم
تغییر دهیمش به انکار خویش
به انکار نتوان سخن برد پیش
بله قبول دارم من هم وقتی متن رو خوندم از این همه ضعف اپل تعجب کردم :unsure:
اما پذیرفتن وابستگی مطلق اپل به سامسونگ برای شما سخت است :mail:
اما من اگر محصول بعدی اپل مشکلات خاصی نداشته باشه و توان هماهنگی و انتقال قدرت واقعی پردازنده ساخت سامسونگ رو داشته باشه بدم نمیاد آیفون بخرم

احمد

من از سامسونگ بد گفتم ؟نه بد گفتم؟اصلا اینجا بحث سامسونگ کردم؟اتفاقا سامسونگ تو خودکفا بودن رقیب نداره .من قدرت ای۹رو دارم میگم

Ari khan

البته ایشون متعصب نیستن و از کاربرای گل سایتن :rose:

SAMSUNG 2015

خب بخش اعظمی از قدرت A9 به واسطه ی لیتوگرافی ۱۴ نانومتری سامسونگ هست!!

mostafasaeedix

خیلی جالبه پردازنده ای که میده به اپل اینجوری پر قدرت و شاهکار میشه ولی خودش نمیتونه نرم افزارشو با سخت افزارش هماهنگ کنه . انکار حقیقت اینه اپلی که تا حالا محصولی نداشته مثه اس ۶ مشکل داشته باشه و شما داری براش ارزو میکنی محصولی بسازه که مشکل نداشته باشه ..
تعصب نداشته باش برادر :)))
گود افتر نون 🙂

ahmadM2

اگه مهم نبود که کدوم شرکت میسازه مطمئن باش اپل از خداش بود بده به یکی دیگه اما میشه جواب بدی چرا هر دفعه میاد سمت سامسونگ؟؟؟به هر حال به نظرم خیلی برای اپل سنگینه که چنین کاری انجام بده ولی مجبوره

Mehdi_tr74

دوست عزیز شاید واسه شما مهم نباشه ولی واسه اپل خیلی فرق داشته که مجبور شده بده سامسونگ بسازه
وگرنه تقریبا هیچکس دوست نداره به رقیبش سود برسونه، دیگه چه برسه اپل که دلش نمیخواد ذره ای سود به هیچ کدوم از رقباش برسه.
در نتیجه سازندش هم بسیار اهمیت داره.

Amir Motallebi

تو کف این جمله هستم
((بر خلاف میل اپل، هیچ شرکتی نمی‌تواند جای سامسونگ را برای اپل بگیرد.))

SAMSUNG 2015

اپل هر کاری کنه باز برای ساختن بخش های حیاتی محصولاتش به سامسونگ وابسته هست… بری بالا بیای پایین این یک حقیقت محض بیش نیست! B-)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....