حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها – آیا به نتایج بنچمارک‌ها اطمینان دارید؟

نوشته

8 سال قبل | 27 دیدگاه | ترنجی

هفته‌ی گذشته در قالب نفس‌گیرترین نظرسنجی‌های هفته سراغ صفحه‌نمایش اسمارت‌فون رفتیم و شما کاربران محترم ترنجی با شرکت در نظرسنجی به بیان نظرات خود پیرامون این موضوع پرداختید. اکنون با بسته شدن آن نظرسنجی و اعلام نتیجه به سراغ نظرسنجی داغ این هفته می‌رویم جایی که بحث بنچمارک گرفتن این روزها حسابی داغ است و به محض ورود محصولی به بازار انواع و اقسام بنچمارک‌ها و تست‌ها بر روی آن صورت می‌گیرد. در ادامه با ما باشید.

همانطور که اشاره کردیم نظرسنجی هفته‌ی گذشته در رابطه با موضوع صفحه نمایش بود و سوالاتی را پیرامون چگالی پیکسلی و فاکتورهای مهم مطرح کردیم که مطابق تصویرهای زیر نظرسنجی بسته شده و وضعیت آرا بدین شکل است :

123

پس رسما پرونده‌ی نظرسنجی صفحه‌نمایش را مختومه اعلام می‌کنیم و باز یک پرونده‌ی جنجالی را باز می‌کنیم! بحث اینبار بنچمارک است. هر محصولی که به بازار عرضه می‌شود انواع و اقسام بنچمارک‌های مختلف را بر روی آن اجرا می‌کنند و عیار کاری آن را می‌سنجند. بنچمارک‌ها خود در بخش‌های مختلفی مانند تست قدرت پردازنده، قدرت گرافیکی، سرعت رم، سرعت حافظه، کیفیت صفحه‌نمایش، دوام شارژ باتری، سرعت شارژ باتری، صدای خروجی و… انجام می‌شوند و تقریبا مهمترین عوامل همین عامل‌هایی هستند که اشاره کردیم و از چند نقطه می‌توانیم فاکتور بگیریم.

بنچمارک‌ها درست یا غلط در نهایت یک عدد را به ما می‌دهند و به لطف آن می‌توانیم کیفیت کاری محصول را نسبت به رقبای هم‌رده‌ی خود بسنجیم. متاسفانه مشکل آنجاست که اعداد و رده‌بندی‌هایی که بنچمارک‌ها به ما می‌دهند یکسان نیستند و بعضا شاهد رده‌بندی‌های متفاوتی در بنچمارکی خاص توسط نرم‌افزارهای مختلف هستیم که بس جای تامل دارد.

محصولی مانند گلکسی اس۶ سامسونگ در تست سرعت حافظه با اختلافی نجومی تمامی رقبای خود را کنار زد اما متاسفانه در میدان عمل نتوانست آنطوری که در بنچمارک‌ها دیدیم از پس آنها برآید و حتی در برابر LG G4 که در بنچمارک‌ها تار و مارش کرده بود در تست سرعت رم کم آورد.

بسیاری از کاربران واقعا به بنچمارک اعتقاد دارند و بر روی آن به عنوان یکی از فاکتورهای تاثیرگذار حساب می‌کنند درحالیکه عده‌ی دیگری به آن به عنوان بازی تبلیغاتی شرکت‌ها نگاه می‌کنند و هیچ اعتقادی به آنها ندارند.

در نظرسنجی اول این سوال را از شما عزیزان همراه ترنجی می‌پرسیم که تا چه حد به نتایج بنچمارک‌ها اطمینان دارید؟

[poll id=”102″]

اما در نظرسنجی دوم سراغ انواع بنچمارک می‌رویم و از شما عزیزان درخواست می‌کنیم که ۲ عدد از بنچمارک‌هایی را که احساس می‌کنید از اهمیت بیشتری برخوردارند را انتخاب کنید. اینکه شما طرفدار کدام شاخه هستید جای خود، مقصود ما در این بخش گزینه‌هایی که احساس می‌کنید با واقعیت بیشتر نزدیکند را انتخاب کنید.

[poll id=”103″]

این گوی و این هم میدان…

اشتراک در
اطلاع از
27 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Atta

به شخصه شاید اوایل که این بنجمارک ها دلیل بر انتخاب خیلی ها و خودم بود اعتقادی داشتم
ولی الان نه آنچنان اعتقادی ندارم
یه جورایی بی تفاوت شدم

Mammad Gherghi

بنچمارکها در حال حاضر صرفاً با خروجی عددیشون نمیتونن همه چیز یه گوشی رو بررسی کنن،ولی برای مثال آیفون توی بنچمارکهایی که واسش موجوده مثل مرورگر و بازیها معمولاً اول یا دومه که در عمل هم میبینیم همینطوره
منم آنتوتو رو زیاد قبول ندارم ولی یه سری تستهای دیگه هستن که هیچ فرقی با واقعیت ندارن مثل سرعت بازکردن برنامه ها یا نرخ فریم ریت بازیها

Moazez

ترنجی همش هیجان و زیبایی و نظر سنجیه که آدرنالین آدم میبره بالا. لذت میبرم از اینکه وقتم در وب گردی اکثرش در ترنجی میگذره.
و اما در مورد سوال اول من اصلا اعتقادی به بنچمارک ندارم بلکه سرعت حین کار برام خیلی مهمه. در مورد سوال دوم هم بنچمارک باتری.

arash

دقیقا همینه سرعت رابط کاربری و منو و حین کار مهمه که بدون لگ باشه! بنچمارک بالا باشه ولی سرعت رابط کاربری پایین باشه و لگ داشته باشه چه فایده! اگرم که مشکل رم داشته باشه دیگه واویلاااا! 🙂

EF7_NA

آقا نظر شخصیم اینه بنچمارک واسم مهمه اما همه چیز نیست ولی نمیشه ازیه طرفم نادیده گرفتش وگفت اصلا اهمیت نداره!
مثلا دربحث بنچمارک پردازنده بلاخره گوشی که ۷۰۰۰۰ میاره با گوشی به زور ۴۰۰۰۰
میاره (تازه حسابی داغم میکنه دوربینشم که میپره بیرون چندبار) :whistle:
بلاخره باهم فرق دارن دیگه.
طرفدارای سونی حمله نکنن به سمتم من سونی دوست دارم :rose:
اینام همش خیانت کوآلکام هست

Hasan.sh

شما بر چه اساسی ۶۹هزار تا را میکنی ۷۰هزارتا و ۵۵هزارتا را میکنی به زور۴۰هزارتا؟
بابا منطقم خوب چیزیه
پس بدون گوشی ای که دوربینش در عکس برداری و فیلم برداری،صفحه نمایش جلو همون گوشی ای که بقول شما antutuش ۴۰هزارتاست هیچ حرفی واسه گفتن نداره
مدیریت رم و مولتی تستینگش از یک گوشی میان رده ضعیف تره،دوربینش مثل چشم وزغ زده بیرون،عمر آپدیت گرفتن مفیدش به یک سال هم نمیرسه(تا قبل معرفی پرچمدار بعدی عزیزه اما بعدش…)،این همه مشکل هنوز در جعبه را باز نکرده کاربران داشتن آیا ارزش خریدی جلو همون بخاری برقی داره؟
ما که بخیل نیستیم ایشالا سامسونگ با نوت۵بتونه با رسیدن به z3 از سوزشتون کم میکنه…

EF7_NA

حالا خوبه گفتم سونی دوست دارم حمله نکنید 😐
راستش من مقایسه امروز رو (تا حدودی) قبول ندارم چون اولا رزولوشن اس ۶ به ۸ محدود شده بود که همین همه کیفیت رو ازبین میبره (یعنی عملا با اس۳ فرقی نداشت!) سونی نمیتونه توحالت اوتومات رزولوشن بیشتر بده تاوانش روباید سامسونگ بده ؟؟؟؟! :whistle:

Hasan.sh

خود sam mobile چند روز پیش ی مقاله داد گفت که تو نوت۵ حل میشه و بعدشم منکه هر سایتی و هرکی دستش بوده را دیدم این مشکل را داشته…
یقینا بر طبق حرف شما پس صفحه نمایش و فیلم برداری هم همه قدرت اس۶ نبوده که له شد…

EF7_NA

مقایسه فیلمبرداری ت..ر …ن ج ی روببین همه دیدن z3 تصویر روشن تری میگیره اما به چه قیمتی ؟! نویز بیش ازتصاویرم ببین!!!
شاید تصویر اس۶ روشنایی کمتری داشته باشه ولی حداقل دیکه نویز زیاد نداره!

Hasan.sh

وقتی چیزی نبینی حالا نویز نداشته باشه چه فایده ای؟
بحثی نیست فقط بدون که بلاخره روزی شرکت با شرافت و درستکاری مثل سونی به جایگاه قبلیش بر میگرده شرکت های متقلب و دروغ گو هم به همین صورت….

حسین

داغ کردنش که داغی شد تو دل سامسونگ . از اس ۶ هم خنک تر شده که بعد آپدیت آخرش زد سه پلاس .. دوربینشم که سامسونگ رو ناک اوت کرد .

:whistle: به هر حال به قول خودت بنچمارک اهمیتی نداره . بنچمارکت بشه ۶۷۰۰۰ اصلا بشه صد هزار بعدش مشکل رم داشته باشی دوربینشم که از زد سه پلاس پایین تر باشه !!! :whistle: طرفدارای سامسونگ حمله نکنن تو رو خدااااا!!!! بالاخره فرق دارن با همدیگه @@

EF7_NA

مشکل رم اس۶ حل شده تا حالا ۲ تا آپدیت براش اومده
(هردو حدود صدوخورده ای مگابایت)
لینکشم توسایت sam mobile هست. راجع به دوربینم بالا توضیح دادم دوربین ۲۰ مگاپیکسلیه ۸ مگاپیکسل !!! :))))))))

Note111

عزیز بر چه اساسی میگی ناک اوت شد.چون با رای چند کاربر برنده شده این ی نظر سنجی از چند کاربر بود زیاد جو گیر نشید.تو بحث صفحه نمایشم من بهترین صفحه نمایش و بهترین رنگا رو فقط میشه از طریق نرم افزار مخصوص اینکار تشخیص داده.اونم بیای با دوربین از صفحه نمایش عکس بگیری.چنین چیزی اصلا برای هیچ کارشناسی قابل قبول نیس.پس شما را ب سایت های تخصصی این کار بعنی دیسپلی میت و dxo ارجاع میدم.که تخصصشون اینه کارشون اینه.ن نظر چند تا کاربر که بر اساس سلیقه و هر رنگی اغراقش بیشتر بود یا صفحه ای اغراقش بیشتر بود انتخاب میکنن دیگه ب هیچیش توجه نمیکن. میخوای من نظر چندتا کاربر ساده رو قبول کنم.و چشم اونا رو مرجع حساب کنم.چشم هر انسانی نوعی رنگو میپسنده و هر کدومشو خوشش اومد انتخاب میکنه.شما هم هی بگین اس ۶ له شد در حالی که واقعیت چیز دیگریس

Abbas Askari

با این حرفات ثابت کردی که هیچی بلد نیستی
بحث کردن با تو بی فایدس بچه جون

حسین

آره یکی تو راست میگی یکی چوپان دروغ گو . اون نظر سنجی ترنجی هم واسه کره مریخ گذاشته بود اون کسایی که که شرکت کردن چشاشون مشکل داشته کور رنگی داشتن حتما همشون

EF7_NA

من بالا گفتم نظرسنجی رو تاحدودی قبول ندارم چون دوربین اس۶ محدود شده بود یه نکته دیگم اینکه فاصله عکسبرداری توهمه تصاویر رعایت نشده بود و یکسان نبود اینوخودت ببینی میفهمی!

Moazez

دوستان ارزششو نداره جروبحث نکنید سونی تو عمل خودشو ثابت کرده

EF7_NA

((درجواب Hasan.sh))

خب پس قبول داری زیاد نویز داره دیگه همین بسه!
بعدشم منم اومیدوارم سونی موبایل به سودهی برسه و ورشکست نشه
چون اونوقت این شرکت های چینی مضخرف ازبین میرن ایشالا !
خط آخر نظرتم که ندیده میگیرم…
هم سامسونگ هم سونی شرکت های با اصالتی هستن که دنیای تکنولوژی مدیونشونه وسلام…

Hasan.sh

اوج اصالت سامسونگ تو طراحیش که هر وجبش از یک شرکت کپی شده موج میزنه…

HEDAYAT

هیچ اعتقادی ندارم!اما فکر میکنم بنچمارک عملکرد پردازنده گرافیکی رو خوب مشخص میکند
بنده تقریبا دو ساله که یک xperia z دارم! نتایج بنچمارک در حد ۲۵ تا ۳۰ هزار هست،شاید با خودتون بگید،”این افتضاحه! ”
اما در عملکرد های سبک هیچ گونه لگ و تاخیری ندارد(کار های سنگین قابل اجرا هستند اما گوشی کمی داغ میکند و بندرت لگ) در،دوربین قابل قبول و کیفیت صدا فقط کارتان رو راه میاندازه !
فکر میکنم برای خرید گوشی نباید کوچک ترین نگاهی به بنچمارک داشته باشید!

مچکر از همه دوستان

Abbas Askari

هیچ اعتقادی به بنچمارک ندارم
عمل مهمه نه اعدادو ارقام و بنچمارک

نارنج بیطرف

بنچ مارک هیچوقت نمیتونه جای تجربه کاربری و بگیره
پنچ مارک ها لحظه ای اما این کار مداوم که قدرت یک گجت و معلوم میکنه.

Hasan.sh

شاید تا چند سال پیش تفاوت بنچمارک ها تو لذت کاربری خودشا نشون میداد اما الان
بنچمارک فقط برای گول زدن و مردم فریبیه
مهم لذتیه که هنگام کاربری آدم میبره….

MohammadR

خوب نه میشه گفت بی اهمیت هستن و ن میشه گفت که خیلی اهمیت دارن…اصولا بنچمارک ها برای تبلیغات استفاده میشن

mahyar

دوستان گروهی تو تلگرام درست کردیم هر کس دوست داشت بیاد ممنونم
https://telegram.me/joinchat/05129ddc0213fd347c5a484a132eb7dd

REZA

بی تاثیر نیست ولی من اخیر چیز واسم بچمارک.

md4956

تنها جاهایی که به بنچ مارک اطمینان میکنم، زمانی هستش که مقایسه بین سرعت هاردها و سولیدهای مختلف باشه، و همچنین سرعت عمل رم ها .. در زمینه ی گوشی، به هیچ وجه اعتقادی به بنچمارک ندارم، این موقع فقـــــــط عملکرد برام مهمه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...