شرکت Bayerische Motoren Werke در تاریخ ۷ مارس سال ۱۹۱۶ شکل گرفت، شرکتی که در آغاز کارش بیدرنگ شروع به ساخت موتورهای هواپیما کرد. این شرکت روزبهروز پیشرفت چشمگیری را شاهد بود، شروع به ساخت لامبورگینی مخصوص خودش کرد و حتی ساختمانی به شکل یک موتور ساخت. این شرکت BMW است. حال پس از گذشت تقریبا ۱۰۰ سال پس از بنیانگذاری باشکوه این شرکت، قصد داریم در دو قسمت به ۱۸ موردی که شاید درباره BMW نمیدانستید اشاره کنیم. در قسمت قبلی به ۹ مورد اشاره شد، حال برای ۹ مورد بعدی با ترنجی همراه شوید.
دو شرکت BMW و Lamborghini تصمیم گرفتند که با یکدیگر یک اتومبیل مخصوص مسابقه را طراحی و تولید کنند. درحقیقت شرکت آلمانی BMW قرار بود موتور و برخی اجزای دیگر را تهیه کند درحالی که باقی کارها بر عهده کمپانی ایتالیایی بود. اما در میانه راه Lamborghini این پروژه را رها کرد و از یکی از بزرگترین مشارکتهای خودرو سازی را بر هم زد. BMW با تمام قدرت به ادامه ساخت این محصول پرداخت که نتیجهاش ساخته شدن این هیولا شد!
طراحی محصولاتی مانند Lotus Sprit و یا VW Golf و حتی دوربین Nikon D4 همه و همه بر عهده طراح افسانهای یعنی Giorgetto Guigiaro است. او حتی طراح اتومبیل Zastava Koral را بر عهده داشته است.
اولین حرکت BMW در عرصه این نوع اتومبیلها مدل ۱۶۰۲ در المپیک مونیخ در سال ۱۹۷۲ است. این اتومبیل از ۱۲ باتری استفاده میکرد و میتواند تا ۱۹ مایل بر ساعت اوج بگیرد. با وجود اینکه این اتومبیل تماما الکتریکی بود اما قدرتی معادل ۴۳ اسب بخار داشت که تقریبا نصف قدرت ۱۶۰۲ معمولی است!
اگر شما هم برنامهای برای مسابقه دادن با BMW 328 دارید شاید بهتر باشد از موتورهای کاملا جدید این کمپانی از طریق “طرح کلاسیک” خریداری کنید. این برنامه بهقدری موفق بوده است که حتی چند مهندس قطعات مورد نیاز برای تولید موتورسیکلتهای R90S را آنلاین سفارش میدهند.
بله وقتی که به این موضوع فکر میکنید درک میکنید که این موضوع به نوعی شاعرانه است. آنها در این کارخانه “کلاسیک” تعداد زیادی از قطعات قدیمی طرح کلاسیک را تولید میکنند.
یکی از مشکلات بزرگی که طراحیهای داخلی هواپیماهای سنگاپور دارند (توسط BMW طراحی شده اند) این است که هیچوقت نمیخواهید از آن هواپیما پیاده شوید! حتی سازمان انتقالات BART در سانفرانسیسکو قصد دارد که برخی از طراحیهای داخلی اش را کنار گذاشته و از طراحی جدید BMW استفاده کند.
شاید با خود بگویید که این اتومبیل اصلا درب ندارد، خب این طراحی به سبک BMW است که لامبورگینی حتی نمیتواند به آن نزدیک شود! واقعا حیف است که تنها ۸۰۰۰ نسخه از این اتومبیل تولید شد.
خیلی عجیب است که شما میتوانید Z3 مدل کوپه را در خیابان ها ببینید اما بدانید که Z1 کوپه اصلا به خیابان ها نرسیده است! طراحی این اتومبیل بسیار شبیه به همان اتومبیلهای اسپرت دوستداشتنی موجود میباشد.
موضوع را با عکس مطلب اشتباه نگیرید! اگر شما هم یکی از BMW های مدل ۱۹۸۰ سری سه را دارید، میتوانید ترمزها و قطعات یک مدل ۲۰۰۰ Mcoupe و یک M3 مدل ۱۹۹۰ یا گلگیرهای یک BMW Turbo یا فرمان یک BMW Z3 را جدا کنید و به اتومبیلتان اضافه کنید. تبریک میگوییم واقعا اتومبیل محشری دارید!
نظر شما چیست؟ آیا شما هم نکتهای درباره این شرکت میدانید؟
[button url=”http://www.supercompressor.com/rides/bmw-21-facts-you-didn-t-know-about-the-german-luxury-car-manufacturer” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Supercompressor[/button]
چقدر این شرکت خوبه، چه ایده های خوبی داره، پروژه کلاسیک واقعا عالیه.
اون لامبورگینی نامرد هم بهش خیانت کرده خوب شد الان زیر مجموعه آلمانی ها شد.
لطفا در مورد فناوریهایی که خودروسازهای آلمانی مخترعش بودن هم بگین. مثل ایربگ و…