حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درخشش شیائومی در بازار چین و کاهش فروش ۹ درصدی آیفون

نوشته

2 روز قبل | بدون دیدگاه | اپل، تحلیل بازار، شیائومی

طبق گزارش جدید مؤسسه پژوهشی IDC، کاهش فروش آیفون در بازار چین به‌طور چشمگیری ادامه یافته است. در مقابل اما، شیائومی با رشد ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در صدر جدول فروش قرار گرفته است.

کاهش فروش آیفون در مقابل رشد فوق‌العاده شیائومی

اپل تنها تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند بوده که در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۵ میلادی با کاهش فروش روبه‌رو شده است. بر اساس آمار منتشرشده، میزان عرضه آیفون در این مدت با ۹ درصد کاهش به ۹.۸ میلیون دستگاه رسیده است.

آمار فروش بازار چین

با این افت، سهم بازار اپل در چین از ۱۷.۴ درصد در سه‌ماهه پیشین به ۱۳.۷ درصد کاهش یافته است. این هفتمین فصل پیاپی است که اپل با کاهش فروش در بازار چین مواجه می‌شود؛ روندی که زنگ خطر را برای این غول فناوری به صدا درآورده است.

در حالی که اپل افت کرده، برندهای داخلی چین عملکردی موفق داشته‌اند. شیائومی به‌عنوان پیشتاز بازار، با رشد ۴۰ درصدی، توانست ۱۳.۳ میلیون گوشی به فروش برساند. به‌نظر می‌رسد که گوشی‌های هوشمند سری شیائومی ۱۵ و سری ردمی K80، دلیل اصلی این افزایش فروش بوده‌اند. در مجموع، عرضه تلفن‌های هوشمند در چین طی این بازه زمانی با رشد ۳.۳ درصدی همراه بوده است.

قیمت بالای آیفون و از دست رفتن یارانه دولتی

موسسه IDC معتقد است که ساختار قیمت‌گذاری گران اپل یکی از دلایل اصلی این افت بوده است. در ابتدای سال، دولت چین یارانه‌ای ۱۵ درصدی برای محصولات الکترونیکی زیر ۶,۰۰۰ یوان (۸۲۰ دلار) تعیین کرد؛ اقدامی که رشد بازار را تقویت کرد. با این حال، قیمت پایه آیفون ۱۶ معادل ۵,۹۹۹ یوان است و عملاً مشمول یارانه نمی‌شود.

فروش بالای سری ردمی K80: بیش از ۶۶۰,۰۰۰ دستگاه در یک روز

به‌نظر می‌رسد اپل برای بازیابی جایگاه خود در بازار چین، نیاز به بازنگری در راهبردهای موجود دارد. آیا به‌نظر شما آیفون می‌تواند با معرفی نسل‌های آینده دوباره سهم بازار خود را بازپس گیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی