در گذشته نه چندان دور، سامسونگ در بازار گوشیهای تاشو چین عملکرد بسیار خوبی داشت، اما اکنون اوضاع برای این غول کرهای زیاد جالب به نظر نمیرسد.
اگر با افرادی که اخبار تکنولوژی را دنبال نمیکنند، درباره گوشیهای تاشو صحبت کنید خیلی زود متوجه میشوید که فقط دو مدل از این گوشیها را میشناسند؛ گلکسی زد فولد و زد فلیپ. به گزارش phonearena سامسونگ این موفقیت خود را مدیون پیشگام بودن عرصه در گوشیهای تاشو و صد البته، بازاریابی قدرتمند خود میباشد. هم اکنون نیز کرهای ها جز معدود برندهایی هستند که تاشوهای خود را در سراسر جهان عرضه میکنند.
چندی پیش موفقیت سامسونگ در چین هم قابل مشاهده بود اما اکنون این بازار پر جمعیت توسط برندهای داخلی قبضه شده است.
برندهایی مثل هواوی، آنر، ویوو، اوپو و شیائومی، رقبای اصلی سامسونگ بشمار میروند. در نتیجه، این بردن محبوب افت فاحشی در سهم خود از بازار داشته است. البته این موضوع تماما بدلیل بهتر بودن نماینده رقبا نیست.
آخرین دادههای منتشر شده برای چارک اول سال توسط IDC بیان میکند که سهم کرهای ها از بازار تاشوهای چین، ۵.۹ درصد میباشد. این مقدار از سهم ۳۰ درصدی آنها در چارک قبلی بسیار پایینتر است. علمکرد سامسونگ این شرکت را در انتهای لیست تولید کنندههای گوشیهای تاشو قرار میدهد.
رتبه اول بازار در اختیار هواوی قرار دارد با ۴۴.۱ درصد سهم و پس از آن به ترتیب، آنر با ۲۶/۷ درصد، ویوو با ۱۲.۶ درصد، اوپو با ۹ درصد قرار دارد. در حالی سامسونگ در ابتدا، دست بالا را در زمینه فناوری گوشیهای تاشو داشت اما اکنون به نظر میرسد که چینیها عقب ماندگی خود را جبران کردهاند. علاوه بر این، شرایط ژئوپولتیکی نیز اوضاع را برای غول کرهای سخت تر کرده است.
در چین، عموم مردم از الگوی خرید «مصرف میهن پرستانه» پیروی میکنند و به خرید محصولات کشور خود علاقه بیشتری نشان میدهند. در نتیجه، حتی اگر سامسونگ گوشی بهتری را نسبت به رقبا عرضه کند، باز هم چینیها میلی به خرید محصولات این شرکت نشان نمیدهند.
نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ میتواند راهی برای پس گرفتن سهم خود در بازار پیدا کند؟
بازار با کسی تعارف نداره – شل بزنی سفت می خوری 😎