حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ پتنت گلکسی زد فلیپ با دوربین چرخان را به ثبت رساند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، سامسونگ

درحالی‌که دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر رفته‌رفته تبدیل به یک ترند مهیج برای شماری از تولیدکنندگان می‌شوند(همچنان که ZTE یکی از تنها برندهای بزرگیست که گوشی دارای این ویژگی را ارائه کرده است)، ما انتظار داریم که سامسونگ در Galaxy Z Fold 3 نیز از این فناوری استفاده کند؛ اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت رویکرد متفاوت دیگری را نیز در ذهن خود دارد که به بکارگیری دوربین چرخان در گوشی هوشمندی با فرم طراحی گلکسی زد فلیپ مربوط می‌شود.

پتنت گلکسی زد فلیپ با دوربین چرخان سامسونگ

اخیر Let’s Go Digital یک پرونده حق اختراع سامسونگ را که در اداره مالکیت معنوی بین‌المللی(WIPO) ثبت شده، کشف کرده است که گوشی تاشوی Galaxy Z Flip را با مکانیزم دوربین چرخان نشان می‌دهد.

این طرح‌ها، یک سیستم دوربین با قابلیت چرخش به جهات مختلف را نشان داده که به شما امکان می‌دهد عکس‌های عادی و همچنین عکس‌های سلفی همراه با نمایشگر ثانویه را توسط آن ثبت کنید(دقیقاً مانند تلفن‌های موجود Z Flip). اینطور که به‌نظر می‌رسد ممکن است سامسونگ از گوشی Asus Zenfone 8 Flip در این زمینه الهام گرفته باشد. به‌طور خاص، سیستم دوربین ثبت شده در پتنت این گوشی قادر به توقف در چندین نقطه متفاوت است.

 

گلکسی زد فلیپ با دوربین چرخان

گلکسی زد فلیپ با دوربین چرخان

یک سیستم دوربین با قابلیت توقف در چندین نقطه به این معنی است که شما می‌توانید از چند زاویه مختلف عکس بگیرید و یک تجربه عکسبرداری متنوع‌تر را برای خود ایجاد کنید. ما همچنین پیش از این دیده‌ایم که ایسوس بدون نیاز به جابجایی تلفن و از چرخش موتور دوربین خود، برای ثبت عکس‌های پانوراما استفاده می‌کند؛ بنابراین این مورد یکی دیگر از قابلیت‌های این حق اختراع به‌شمار می‌رود.

به‌نظر نمی‌رسد که این تنظیمات دوربین به شما امکان سلفی گرفتن با نمایشگر اصلی گوشی تاشو را بدهد. بنابراین منطقی است که هر زد فلیپی که سامسونگ برنامه عرضه آن را بر اساس این طرح داشته باشد، از یک دوربین سلفی سنتی(و یا زیر نمایشگر) در صفحه‌نمایش اصلی خود استفاده می‌کند. یکی دیگر از نقاط ضعف احتمالی، برجستگی بزرگ این طرح است که توسط سیستم لولا و دوربین ایجاد شده و نشان می‌دهد که دستگاه در زمان باز بودن به‌صورت کامل، دارای برجستگی ناهمگونی می‌باشد.

گوشی تاشو شیائومی Mi Mix Flip می تواند رقیب ارزان Galaxy Z Flip 3 باشد

در هر صورت، این فقط یک حق اختراع است و نه اثبات قطعی یک محصول تجاری در آینده. آیا شما به این سبک طراحی علاقه‌مندید و آن را کاربری می‌دانید یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی