حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی ممکن است MiOS را مستقیماً به‌جای MIUI 15 منتشر کند

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | سیستم عامل، شایعات، شیائومی

اندروید 14 به‌تازگی منتشر شده است و سازندگان گوشی‌های هوشمند درحال‌حاضر بر روی رابط کاربری‌های نسل بعدی خود بر اساس این نسخه جدید کار می‌کنند. شیائومی یکی از این شرکت‌ها است و پیش از این انتظار می‌رفت تا در ماه‌های آینده از MIUI 15 رونمایی کند. بااین‌حال، در یک تغییر رویه عجیب، به‌تازگی فاش شده است که شیائومی قصد دارد به‌طور کلی از MIUI 15 صرف‌نظر کرده و به‌جای آن سیستم‌عامل کاملاً جدید اختصاصی خود با نام MiOS را منتشر کند که البته باز هم بر اساس اندروید بوده و مشابه HarmonyOS هواوی است.

شیائومی MiOS

منبع اطلاعاتی این شایعه، Digital Chat Station، فاش کرده است که شیائومی MIUI 14 را به‌عنوان “نسخه اصلی نهایی” در سری MIUI درنظر گرفته است. درعوض، این شرکت درحال کار بر روی توسعه یک سیستم‌عامل کاملاً جدید از پایه است.

چند ماه پیش، Digital Chat Station اشاره کرده بود که شیائومی درحال کار بر روی سیستم‌عامل خود است که با AOSP (پروژه متن باز اندروید) سازگار است و در طیف وسیعی از دستگاه‌ها ازجمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی این شرکت استفاده خواهد شد. همچنین گفته شود بود که سیستم‌عامل شایعه‌شده احتمالاً MiOS نام خواهد گرفت.

در پست Weibo، این افشاگر همچنین امیدواری خود را برای سیستم جدید شیائومی ابراز کرده و بیان داشت: «تجربه MIUI 14 درحال‌حاضر درجه‌یک است، اما جلوه‌های پویای این رابط کاربری هنوز عقب‌تر از رقبا است. امیدوارم کار جدید بتواند این مورد را کاملاً برطرف کند!» علاوه‌بر این، او همچنین تصریح کرد که MiOS تنها نسخه تغییرنام‌یافته MIUI 15 نیست و امکانات بیشتری به آن اضافه خواهد شد.

شیائومی MiOS

شیائومی MiOS

لازم‌به‌ذکر است که شیائومی همچنین نام دامنه “mios.cn” را در نوامبر 2022 به ثبت رسانده است که نشان می‌دهد رابط کاربری جدید احتمالاً درحال توسعه است. بااین‌حال، این وب‌سایت درحال‌حاضر خطای 403 را نشان می‌دهد و گواهی SSL ندارد.

باید دید که MiOS چه زمانی به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد. افشای اطلاعات حاکی از آن است که شیائومی قطعاً درحال برنامه‌ریزی یک تغییر اساسی در اکوسیستم نرم‌افزاری خود است.

نظر شما درباره شیائومی MiOS به‌عنوان سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت و جایگزین MIUI 15 و رقیب HarmonyOS هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی