حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ ایران خودرو معرفی شد: پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با بدنه بیرونی پژو ۲۰۷

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

برای شما درباره توقف تولید پژو ۲۰۶ ایران خودرو نوشتیم. گمانه‌زنی می‌شود که پژو ۲۰۷ با موتور TU3 (موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳) برای جانشینی این خودرو تولید گردد. با این حال وقتی وب‌سایت ایران خودرو را بررسی می‌کنیم، پژو ۲۰۷ تیپ ۵ ایران خودرو معرفی شده است. به صورت خلاصه باید گفت این خودرو یک پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با بدنه بیرونی پژو ۲۰۷ معمولی است.

آپدیت شد: اولین طرح فروش تیپ ۵ پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ ایران خودرو

پژو ۲۰۷ تیپ ۵

پژو ۲۰۷ تیپ ۵

حقیقتا وقتی نام تیپ ۵ پژو ۲۰۷ را شنیدم، تا قبل از باز کردن لیست مشخصات با خود فکر می‌کردم که شاید مثلا آپشن بسیار ضروری مانند سیستم کنترل پایداری (ESP و غیره) به پژو ۲۰۷ اضافه شده است یا شاید صندلی برقی، سنسور نور و باران، TPMS یا دیگر موارد را به هاچ‌بک محبوب خود اضافه کرده‌اند.

حقیقت اما این است که نه، اینجا یک پسرفت اتفاق می‌افتد. همانطور که پیش از این گفته شد، پژو ۲۰۷ ایران خودرو در حقیقت همان پژو ۲۰۶ پلاس است که در ایران اما با سپرهای جدید، چراغ های به روزشده به همراه داشبورد، مالتی‌مدیا با نمایشگر لمسی و فرمان تازه همراه است. اما پژو ۲۰۷ تیپ ۵ همه این موارد را ندارد. در حقیقت شما با این تیپ جدید پژو ۲۰۷ فقط ظاهر بیرونی پژو ۲۰۷ ایران خودرو را دریافت می‌کنید اما کابین آن همان پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است.

توقف تولید پژو ۲۰۶ ایران خودرو: تولید پژو ۲۰۷ با موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (موتور TU3)

تفاوت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ با پژو ۲۰۷ معمولی

همانطور که گفتیم، برای داشتن پژو ۲۰۷ تیپ ۵ شما از تغییرات داخلی پژو ۲۰۷ باید صرف نظر کنید. در حقیقت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ فقط بدنه بیرونی پژو ۲۰۷ ایران خودرو را دارد که شامل سپرها و چراغ‌های جدید است. تغییرات دکوراتیو داخلی از جمله داشبورد، مالتی‌مدیا و فرمان جدید روی آن قرار ندارد. پس نمای داخلی پژو ۲۰۷ تیپ ۵ ظاهری مشابه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دارد:

نمای داخلی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که با پژو ۲۰۷ تیپ ۵ یکسان است

نمای داخلی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که با پژو ۲۰۷ تیپ ۵ یکسان است

نمای داخلی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که با پژو ۲۰۷ تیپ ۵ یکسان است

نمای داخلی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که با پژو ۲۰۷ تیپ ۵ یکسان است

در بخش فنی بین پژو ۲۰۷ تیپ ۵ و پژو ۲۰۷ دنده‌ای یا پژو ۲۰۶ تیپ ۵ تفاوتی وجود ندارد. همان موتور TU5 را شاهد هستیم که با یک گیربکس دستی ۵ سرعته همراه می‌شود.

همانطور که می‌دانید ایران خودرو با عرضه پژو ۲۰۷ ام سی بخش فنی این هاچ‌بک را به‌روز کرد و از موتور TU5P و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک (مشترک با دنا پلاس توربو اتوماتیک و تارا اتوماتیک) استفاده نمود. این مشخصات فنی در پاییز ۱۴۰۱ به تمام تولیدات پژو ۲۰۷ اتوماتیک راه پیدا کرد و می‌توان آن را در مدل‌های تک رنگ یا سقف شیشه‌ای خرید.

با این حال پژو ۲۰۷ تیپ ۵ همان مشخصات فنی را به شما می‌دهد که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یا پژو ۲۰۷ دنده‌ای ساده می‌توانست به شما بدهد.

آپشن‌های محدود در پژو ۲۰۷ تیپ ۵ نسبت به پژو ۲۰۷ دنده‌ای ساده

پژو ۲۰۷ معمولی را می‌توانستید در برخی تیپ‌ها با فرمان برقی، رینگ آلومینیومی و ترمز عقب دیسکی بخرید. اما پژو ۲۰۷ تیپ ۵ ذاتا چنین آپشن‌هایی ندارد و از ابتدا با فرمان هیدرولیک، رینگ فولادی با قالپاق و ترمز عقب کاسه‌ای عرضه می شود. حتی طبق اطلاعات وب‌سایت این شرکت سنسور دنده عقب هم اینجا حضور ندارد. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ در حقیقت با کد کلاس ۶۰۰۱۴ در ایران خودرو شناخته می‌شود.

در تصویر زیر می‌توانید تفاوت‌های فنی و آپشنی پژو ۲۰۷ دنده‌ای ساده با پژو ۲۰۷ تیپ ۵ را ببینید:

مقایسه مشخصات فنی پژو ۲۰۷ دنده‌ای ساده با پژو ۲۰۷ تیپ ۵

مقایسه مشخصات فنی پژو ۲۰۷ دنده‌ای ساده با پژو ۲۰۷ تیپ ۵

مقایسه آپشن‌های پژو ۲۰۷ دنده‌ای ساده با پژو ۲۰۷ تیپ ۵

مقایسه آپشن‌های پژو ۲۰۷ دنده‌ای ساده با پژو ۲۰۷ تیپ ۵

قیمت و زمان عرضه پژو ۲۰۷ تیپ ۵

هنوز درباره قیمت رسمی پژو ۲۰۷ تیپ ۵ اطلاعات رسمی در دست نیست و طرح فروشی هم برای آن ارائه نشده است. با توجه به مشخصات ارائه شده انتظار داریم قیمت کارخانه آن جایی بین پژو ۲۰۷ دنده‌ای و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قرار بگیرد. متاسفانه زمان عرضه هم هیچ اطلاع رسمی ارائه نشده است.

نظر شما درباره تیپ ۵ پژو ۲۰۷ چیست؟ اگر این تیپ پنجم پژو ۲۰۷ است پس مدل‌های دنده‌ای پرآپشن‌تر چه تیپی هستند؟ یا مدل‌های اتوماتیک ۴ دنده و ۶ دنده با چه تیپی باید نام‌گذاری شوند؟ پژو ۲۰۷ دو رنگ یا مدل‌های دارای سقف پانوراما چطور؟!

تصاویر و قیمت پژو ۲۰۷i MC رسما منتشر شد: پژو ۲۰۷ سقف قرمز فروردین ۱۴۰۱

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

زبانم قاصر هست، چیزی برای ارائه ندارم، اجرام تموم شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)