حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توقف تولید پژو ۲۰۶ ایران خودرو: تولید پژو ۲۰۷ با موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (موتور TU3)

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

پژو ۲۰۶ یکی از محبوب‌ترین خودروهای هاچ‌بک در بازار خودرو است. این محبوبیت فقط در ایران نیست و بازارهای متعددی به این خودروی هاچ‌بک تخم‌مرغی روی خوش نشان دادند. در بازار بسیار کم گزینه ایران همواره جز یکی از اولین انتخاب‌های مشتریان بوده است اما به نظر می‌رسد که دیگر جز گزینه‌ها نخواهد بود. امروز توقف تولید پژو ۲۰۶ ایران خودرو اعلام شد. گفته می‌شود که برای جایگزینی آن، تولید پژو ۲۰۷ با موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (موتور TU3) آغاز خواهد شد.

توقف تولید پژو ۲۰۶

مدتی از توقف تولید پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در ایران می‌گذرد. تا کنون فقط پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۳ تولید می‌شد. پژو ۲۰۶ تیپ ۳ در ایران خودرو همان پژو ۲۰۶ پانوراما یا سقف شیشه‌ای است. هنوز ۱ سال از عمر پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای نمی‌گذرد که با اعلام رسمی ایران خودرو، توقف تولید کامل پژو ۲۰۶ کلید خورده است.

پژو ۲۰۶ پانوراما در کنار پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۶ پانوراما در کنار پژو ۲۰۷

همانطور که احتمالا می‌دانید، پژو ۲۰۷ی که در ایران به فروش می‌رسد همان پژو ۲۰۶ پلاس است. در حقیقت تولید پژو ۲۰۷ به جای پژو ۲۰۶ کار خیلی پیچیده‌ای نیست. بیشترین تغییر در این خودرو به ظاهر جلویی و داشبورد محدود می‌شود. در ظاهر عقب، همین حالا هم به راحتی خود مشتریان با تعویض چراغ عقب و سپر پژو ۲۰۶ را به پژو ۲۰۷ تبدیل می‌کنند.

از آن‌جا که قیمت فروش پژو ۲۰۷ نسبت به پژو ۲۰۶ حتی در کارخانه بالاتر است و در بازار هم اقبال بیشتری دارد، به نظر می‌رسد ایران خودرو به جای تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ و تیپ ۲ تصمیم دارد تا همان موتور TU3 را روی بدنه پژو ۲۰۷ بگذارد و با قیمت بیشتری بفروشد.

تا کنون پژو ۲۰۷ در ایران فقط با موتورهای TU5 و جدیدا در نسخه‌های اتوماتیک ۶ دنده با TU5P تولید شده است. اضافه شدن موتور TU3 به تولیدات پژو ۲۰۷ باید صبر کرد و دید که چه آپشن‌هایی از آن کاسته خواهد شد یا چه تغییری در ظاهر آن ایجاد می‌شود. البته مشخص نیست که چنین تصمیمی گرفته خواهد شد یا خیر.

با این حال موضوعی که پرواضح است، پژو ۲۰۷ با موتور TU3 نمی‌تواند با قیمت مشابه پژو ۲۰۶ مجهز به همین موتور فروخته شود. پس دوباره حداقل قیمت خرید یک دستگاه پژو از ایران خودرو، بالاتر می‌رود.

پروژه ایران خودرو TF21

پروژه TF21 ایران خودرو یکی از گزینه‌ها برای جایگزینی هاچ‌بک‌های پژو در ایران است. پژو ۲۰۶ که با این تصمیم از خط تولید کنار می‌رود. پژو ۲۰۷ اما مشخص نیست که تا چه زمانی دوام بیاورد و تابستان ۱۴۰۲ که احتمالا این پروژه جدید ایران خودرو به سرانجام برسد، باید دید که قیمت آن چند می‌شود و آیا کران پایین ورود به سبد محصولات ایران خودرو پایین‌تر خواهد رفت یا بالاتر.

ایران خودرو TF21 معرفی شد + گالری تصاویر جانشین پژو ۲۰۶

ایران خودرو TF21 با موتورهای مختلفی تولید خواهد شد که TU3 در جمع آن‌هاست. دیگر گزینه‌ها هم TU5 و TU5P هستند. در حقیقت از نظر فنی مشابه به پژو ۲۰۷ خواهد بود با طراحی مختلف و نشان ایران خودرو.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید توقف تولید پژو ۲۰۶ و تولید پژو ۲۰۷ با موتور TU3 به نفع مشتریان است یا تولیدکننده؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

خدایا خودت یه کاری بکن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)