حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی Predictive Back Gesture به صورت پیشفرض در اندروید ۱۴ خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، اخبار

گوگل هر نسل و در هر نسخه از اندروید، قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوعی را اضافه می‌کند. برخی از آن‌ها در نسخه بتا باقی می‌مانند تا تکمیل‌تر شوند و به صورت یک قابلیت مدرن و فراگیر عرضه شوند. بر اساس اخبار دریافتی، اینطور که پیداست، ویژگی Predictive Back Gesture به صورت پیشفرض در اندروید ۱۴ خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ویژگی Predictive Back Gesture به صورت پیشفرض در اندروید ۱۴ خواهد بود

در اندروید ۱۳، گوگل کار بر روی قابلیتی به نام Predictive Back Gesture را آغاز کرد. همانطور که می‌دانید اگر کاربر اندروید هستید، ژست برگشتی می‌تواند عالی باشد و به شما امکان می‌دهد با یک حرکت سریع روی صفحه به صفحه قبلی یا به عقب برگردید. اما برخی از کاربران اندروید به گوگل گفته اند که نمی‌توانیم ببینم که در آخرین صفحه قبل از صفحه اصلی هستیم یا خیر. در نتیجه، برخی از کاربران به اشتباه به صورت کامل از یک برنامه خارج می‌شوند که می‌تواند معیارهای خاصی را که توسط توسعه دهندگان ردیابی شده است، تغییر دهد.

اما اگر راهی وجود داشت که دقیقا با بازگشت به یک صفحه تصمیم می‌گرفتید به کجا برسید، چه می‌شد؟ نکته قابل توجه ویژگی Predictive Back Gesture همین است. با استفاده از این ویژگی، اگر کاربران قبل از نمایش صفحه اصلی در آخرین صفحه باشند، گوگل یک نگاه اجمالی به صفحه اصلی نمایش می‌دهد. هنگامی که حرکتی به آرامی از لبه چپ یا راست انجام شود، صفحه برنامه‌ای که در حال مشاهده آن هستید شروع به کوچک شدن روی صفحه می‌کند و نشان می‌دهد که چه چیزی قبل و پشت آن است. این قابلیت برای جلوگیری از بستن تصادفی برنامه توسط کاربران اندرویدی در میانه کار طراحی شده است.

ویژگی Predictive Back Gesture

اندروید ۱۴ نه تنها به طور پیش‌فرض ویژگی Predictive Back Gesture را به همراه دارد، بلکه در برنامه‌ها نیز کار می‌کند تا دقیقا به شما نشان دهد که حرکت برگشت شما را به کجا می‌برد. گوگل می‌گوید که با اندروید ۱۴، کاربران تجربه‌ای مشابه در هنگام کشیدن انگشت خود در داخل برنامه خواهند داشت. با استفاده از انیمیشن‌های پیش‌فرض یا سفارشی، به کاربران اجازه می‌دهد بدانند که ژست برگشتی به کجا هدایت خواهد شد.

به گفته PhoneArena، برای آزمایش این قابلیت در برنامه‌هایی که از حرکت پیش‌بینی کننده در اندروید ۱۳ پشتیبانی می‌کنند (مانند Google Phone و Google TV)، ابتدا باید گزینه‌های Developer را فعال کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات > درباره تلفن بروید > روی «شماره ساخت» هفت بار ضربه بزنید. از نوار جستجو در بالای صفحه، «Predictive back animations» را تایپ کنید. از منوی Developer options، روی «Predictive back animations» تغییر وضعیت دهید.

ویژگی Predictive Back Gesture

حالا برنامه Phone را باز کنید و به آرامی از ژست برگشتی از سمت چپ یا راست صفحه استفاده کنید. با کوچک شدن برنامه Phone، صفحه اصلی را در پس زمینه خواهید دید. برنامه Google TV هم همینطور. انتظار می‌رود پیش‌ نمایش توسعه‌ دهندگان اندروید ۱۴ از فوریه امسال توسط گوگل منتشر شود. این شرکت همچنان طرفدار ناوبری حرکتی است که آن را مدل تعامل سریع، طبیعی و ارگونومیک می‌نامد. نظر شما کاربران ترنجی در این زمینه چیست؟! آیا این قابلیت را مفید و کاربردی می‌دانید؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان