حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت بتای iOS 16.1 احتمالا GPS آیفون ۱۴ را از کار می‌اندازد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، مشکلات

سری آیفون ۱۴، جدیدترین پرچمداران شرکت اپل هستند که گویا کوپرتینویی‌ها حساب زیادی روی موفقیت آن‌ها باز کرده‌اند. همچنین اپل اکنون iOS 16 را با طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های جذاب ارائه کرده است. اما بر اساس گزارش‌های دریافتی، گویا آپدیت بتای iOS 16.1 احتمالا GPS آیفون ۱۴ را از کار می‌اندازد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آپدیت بتای iOS 16.1 احتمالا GPS آیفون ۱۴ را از کار می‌اندازد

اخیرا اپل نسخه بتای iOS 16.1 را برای سری آیفون ۱۴ منتشر کرده است. با این حال، شاید بهتر باشد که کاربران مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، فعلا از نصب این آپدیت بتا صرف نظر کنند و آن را به زمان دیگری موکول نمایند. بر اساس گزارش‌های دریافتی، پس از آپدیت مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس به نسخه جدید iOS 16.1 بتا، مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

نکته قابل توجه این آپدیت، باگی است که GPS دستگاه را از کار از کار می‌اندازد. با این حال، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس این مشکل را نداشته‌اند. این بدان معنی است که این مشکل احتمالا با تفاوت‌های پیکربندی بین مدل‌های مختلف ارتباط دارد. طبق پارامترهای رسمی، هر دو مدل iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max، با پشتیبانی از GPS دو فرکانسی عرضه می‌شوند.

آپدیت بتای iOS 16.1

این ویژگی می‌تواند اطلاعات موقعیت یابی دقیق‌تری را برای این دستگاه فراهم کند. آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس، از GPS دو فرکانسی پشتیبانی نمی‌کنند. از این منظر، آپدیت بتای iOS 16.1 ممکن است دارای باگ‌های مربوط به ماژول GPS دو فرکانسی باشد که منجر به ایجاد مشکلاتی عجیب در GPS این دو مدل پرو آیفون ۱۴، با این ماژول شده است. در حال حاضر، هیچ پاسخ رسمی از طرف اپل در مورد این موضوع منتشر نشده است.

بنابراین، بهتر است کاربران آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس فعلا دستگاه خود را به iOS 16.1 ارتقاء ندهند. به باور بسیاری از کارشناسان، تلفن‌های اندرویدی در مقابل تراشه‌های اپل خیلی ضعیف هستند و سری آیفون ۱۴ حتی با یک تراشه قدیمی نیز رقیب قدرتمندی برای آن‌ها است. آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس امسال، دارای طراحی مشابه با آیفون ۱۳ و حتی عملکردی تقریبا مشابه با آن هستند.

آپدیت بتای iOS 16.1

به گفته GizChina، هر دو مدل از تراشه A15 سال گذشته استفاده می‌کنند، در حالی که آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس، هر دو از تراشه جدید A16 ارتقا یافته بهره می‌برند. امروز، یک وبلاگ نویس فناوری به نام  mobile phone chip expert@، فاش کرده است که چرا آیفون ۱۴ دارای دو مدل با پردازنده‌های قدیمی‌تر است. او ادعا می‌کند که علاوه بر ضعیف بودن گوشی‌های اندرویدی، یکی از استراتژی‌های اپل کاهش هزینه‌های تولید خود است.

حتی با وجود استفاده اپل از یک تراشه قدیمی در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس، تراشه‌های فعلی اندروید هنوز توانایی رقابت با آن را ندارند. به گفته اپل، رقابت محصولات اندرویدی همچنان حول عملکرد پردازنده سه سال پیش اپل یعنی، A13 است و کوپرتینویی‌ها از نظر عملکرد پردازنده گوشی‌های هوشمند خود بسیار جلوتر هستند. نظر شما کاربران ترنجی درباره از کار افتادن GPS آیفون ۱۴ به خاطر آپدیت بتای iOS 16.1 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان