حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل تبلت گوگل ممکن است تنها نسخه 64 بیتی اندروید 13 را اجرا کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۳، تبلت، شایعات، گوگل

درحالی‌که اپل در سال 2017 و همزمان با انتشار iOS 11، به پشتیبانی تنها از نسخه 64 بیتی این سیستم‌عامل روی آورد، اندروید همچنان از برنامه‌های قدیمی 32 بیتی پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، گوگل درحال تغییر سیاست خود به پشتیبانی از نسخه 64 بیتی است و اندروید 12 سال گذشته اولین نسخه از این سیستم‌عامل بود که از برنامه‌های 64 بیتی تنها پشتیبانی می‌کرد. درحالی‌که گوگل با اندروید 13 که اخیراً منتشر شده است، تغییر خاصی را در این زمینه انجام نداده، طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال کار بر روی نسخه 64 بیتی اندروید 13 برای پیکسل تبلت آینده خود است.

اجرای نسخه 64 بیتی اندروید 13 توسط پیکسل تبلت

به‌گفته‌ی Mishaal Rahman، گوگل در‌حال‌حاضر نسخه 64 بیتی اندروید 13 را برای دستگاهی با نام رمز “Tangor” آزمایش می‌کند. برای کسانی که نمی‌دانند، این اسم رمز به تبلت پیکسل آینده اشاره دارد که این شرکت در جریان رویداد 2022 I/O خود آن را به‌نمایش گذاشت. اگر پیکسل تبلت تنها با نسخه 64 بیتی اندروید 13 عرضه شود، جزو اولین دستگاه‌های اندرویدی خواهد بود که پشتیبانی 32 بیتی را قطع می‌کند.

حذف پشتیبانی 32 بیتی در پیکسل تبلتاحتمالاً مصرف رم را کاهش می‌دهد، اما این تبلت نمی‌تواند برنامه‌های 32 بیتی را اجرا کند. این مورد اما نباید برای اکثر کاربران مشکلی ایجاد کند، زیرا همه برنامه‌هایی که اخیراً در Google Play به‌روزشده‌اند، به‌دلیل دستوری که گوگل در سال 2019 اعمال کرده است، پشتیبانی 64 بیتی را ارائه می‌دهند.

اجرای نسخه 64 بیتی اندروید 13 توسط پیکسل تبلت

اجرای نسخه 64 بیتی اندروید 13 توسط پیکسل تبلت

با توجه به اینکه ARM قصد دارد پشتیبانی از برنامه‌های 32 بیتی را از پردازنده‌های موبایل آینده خود کنار بگذارد، زمان آن رسیده است که اندروید به پشتیبانی تنها از 64 بیتی روی بیاورد. نسخه 64 بیتی اندروید 13 برای Pixel Tablet می‌تواند نقطه شروعی برای این انتقال باشد، اما احتمالاً باید مدتی صبر کنیم تا ببینیم اوضاع چگونه پیش می‌رود. ازآنجایی‌که گوگل بیانیه‌ای رسمی در این مورد صادر نکرده است، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که نسخه 64 بیتی اندروید 13 در این دستگاه استفاده خواهد شد یا خیر. بااین‌حال، این شرکت می‌تواند از آن فقط برای آزمایش‌های داخلی خود استفاده کرده و درنهایت تبلت خود را مانند سایر دستگاه‌های دیگر با پشتیبانی از برنامه‌های 32 و 64 بیتی به بازار عرضه کند.

نظر شما پیرامون اجرای نسخه 64 بیتی اندروید 13 توسط Pixel Tablet چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی