حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید 13 گوگل سرانجام برای گوشی‌های پیکسل این شرکت منتشر شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۳، گوگل

گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که آپدیت اندروید 13، امروز به‌طور رسمی برای گوشی‌های پیکسل این شرکت منتشر می‌شود. این به‌روزرسانی سالانه، امسال کمی زودتر از حد معمول منتشر شده است، پس از انتشار اندروید 12 در اکتبر گذشته و انتشار اندروید 11 در سپتامبر 2020.

اندروید 13 گوگل پیکسل

لیست به‌روزرسانی‌هایی که با نسخه امسال اندروید می‌آیند، کاملا آشنا خواهد بود. قابلیت سفارشی کردن آیکون برنامه‌های غیر گوگل برای مطابقت با تصویر زمینه صفحه اصلی شما وجود دارد که در اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 13 آن را دیدیم، همچنین یک مجوز جدید برای کاهش اعلان‌های ناخواسته و یک گزینه جدید برای محدود کردن عکس‌ها و ویدیوهای شما توسط یک برنامه ثالث نیز برای این نسخه درنظر گرفته شده است.

این به‌روزرسانی شامل پشتیبانی از صدای فضایی با ردیابی سر است به‌گونه‌ای که وقتی سر خود را حرکت می‌دهید درحالی‌که هدفون‌های سازگار از این قابلیت را دارید، صداها را طوری می‌شنوید که انگار از یک نقطه ثابت در فضا می‌آیند، شبیه به قابلیتی که اپل برای AirPods خود ارائه می‌کند. پست امروز دقیقاً بیان نمی‌کند که این ویژگی با کدام مدل از هدفون‌ها کار می‌کند، اما گوگل پیش‌تر اعلام کرده بود که Pixel Buds Pro خود را به‌روزرسانی می‌کند تا از صدای فضایی پشتیبانی کند.

همچنین امکان پخش مستقیم پیام‌ها از برنامه‌ها ازجمله پیام‌های گوگل به‌طور مستقیم به Chromebook، مشابه iMessage در مک، وجود دارد. این یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که گوگل توضیح داده بود. علاوه‌بر اپلیکیشن Messages، یکی از دارایی‌های تبلیغاتی گوگل نیز این کار را با اپلیکیشن پیام‌رسان Signal انجام می‌دهد و این شرکت می‌گوید این ویژگی با «بسیاری از دیگر برنامه‌های پیام‌رسان موردعلاقه‌تان» کار خواهد کرد. این به‌روزرسانی همچنین دارای ویژگی است که به شما امکان می‌دهد محتوا را از یک گوشی اندرویدی کپی کنید تا بر روی تبلت اندرویدی جایگذاری شود و بالعکس.

اندروید 13 گوگل پیکسل

اندروید 13 گوگل پیکسل

از دیگر ویژگی‌های اندروید 13 می‌توان به قابلیت تنظیم زبان‌ها بر اساس برنامه، پخش‌کننده رسانه بازطراحی‌شده که ظاهر خود را بر اساس آنچه گوش می‌دهید تنظیم می‌کند، پشتیبانی از بلوتوث با مصرف انرژی پایین برای کیفیت صدای بهتر در نرخ بیت کمتر و تأخیر کمتر، اشاره کرد. بهبود مولتی‌تسکینگ در دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ با پشتیبانی از کشیدن و رها کردن برای انجام چند کار نیز در این نسخه وجود دارد.

در صفحه پشتیبانی، گوگل اعلام کرده است که کدام پیکسل‌ها امروز به‌روزرسانی اندروید 13 را دریافت می‌کنند (سری پیکسل 4، 5 و 6) و همچنین لیست طولانی از اصلاحات این نسخه را شامل می‌شود. صفحه توسعه‌دهنده‌ای همچنین خاطرنشان می‌کند که با ارتقا به Android 13، یک مسیر یک‌طرفه بوده و پس از نصب آپدیت، دیگر نمی‌توانید به اندروید 12 بازگردید.

برای توسعه‌دهندگان یا هر کسی که از نسخه بتا Android 13 استفاده کرده است، یک پست وبلاگ با اطلاعات بیشتر وجود دارد. همه افراد حاضر در نسخه بتا، نسخه نهایی Android 13 را دریافت خواهند کرد و سپس در ثبت‌نام باقی خواهند ماند تا به‌روزرسانی‌های بتا را برای ویژگی‌های آینده دریافت کنند. اگر ترجیح می‌دهید عقب‌نشینی کرده و به نرم‌افزار نسخه نهایی پایبند باشید، می‌توانید به سایت Android Beta بروید و اکنون بدون نیاز به پاک کردن دستگاه خود، از آن خارج شوید.

اگر آماده نصب Android 13 بر روی تلفن Pixel خود هستید، فایل‌های OTA در اینجا در دسترس هستند یا می‌توانید از ابزار مبتنی‌بر وب Android Flash برای ارتقا دستگاه‌های سازگار استفاده کنید.

نظر شما پیرامون انتشار آپدیت اندروید 13 برای گوشی‌های پیکسل گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی