حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

“تراشه مخصوص Galaxy” راهبرد جدید سامسونگ

تراشه اختصاصی می تواند مزایای ویژه ای برای تولیدکنندگان داشته باشد اما همزمان می تواند نقاط ضعف خاصی هم به آن ها بدهد. این دقیقا مثل یک تیغ دو لبه است که می تواند خیلی حساس باشد. تا کنون اپل را می توان موفق ترین برند در ارایه تراشه های داخلی دانست. حتی در مقایسه تراشه های Exynos سامسونگ و Kirin هواوی (های-سیلیکون) می توان گفت که چینی ها موفق تر بودند. به نظر می رسد سامسونگ می خواهد بخش تراشه های موبایلی خود را متحول کند. گفته می شود “تراشه مخصوص Galaxy” راهبرد جدید سامسونگ است.

تراشه مخصوص Galaxy

بر کسی پوشیده نیست که تراشه های اگزینوس به جز سال ۲۰۱۵ و اگزینوس ۷۴۲۰ دیگر برای کسی نام دوست داشتنی نبوده اند. آن سال هم به دلیل افتضاح خاص تراشه اسنپدراگون ۸۱۰ و داغ شدن بیش از حد، سامسونگ که این تجربه را با گلکسی S4 و تراشه اگزینوس ۵۴۱۰ داشت؛ به تراشه Exynos 7420 خود اتکا کرد و مدل اسنپدراگون ۸۱۰ را کاملا کنار گذاشت.

به نظر می رسد که کره ای ها تصمیم جدی در بخش تراشه سازی خود دارند. امروز TM Roh مدیر MX Business (نام جدید مجموعه سامسونگ) عنوان کرد که آن ها “تراشه مخصوص Galaxy” خواهند ساخت.

دوربین Galaxy S22

شاید بگویید که سامسونگ تا کنون هم تراشه های Exynos خود را می ساخت و خیلی هم “غیر اختصاصی” به نظر نمی رسیدند. با این حال گفته می شود که آن همکاری در تراشه های اگزینوس یک خروجی نه چندان نزدیک و همگون بین Samsung LSI و Samsung MX بوده است. احتمالا حالا قرار است این روال بهتر شود.

متاسفانه در حال حاضر هیچ جزئیات دیگری درباره این اطلاعیه ارایه نشده است. شما فکر می کنید سامسونگ بتواند تراشه های موبایلی خود را سروسامان دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

۱۰۰درصد میتونه. ولی باید ، نیروهای متخصص از سایر کمپانی های مثه اپل ، مدیاتک، حتی های سیلیکون. استخدام کنه تا ی پردازنده ی تمام عیار بسازه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)