حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک مدیر سابق سامسونگ اسرار تجاری را به فاکسکان انتقال می‌داده است

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

ماه گذشته، یک کارمند سامسونگ الکترونیکس متهم به افشای اسرار این شرکت به کمپانی های رقیب شد. هم اکنون، دادستان های کره جنوبی جزئیات بیشتری را فاش کرده و مدعی شده اند که مدیر سابق سامسونگ قصد داشته از داده های سرقت شده برای حمایت از فاکسکان در ایجاد یک کارخانه تولید تراشه در چین، استفاده کند.

وکیل این مدیر سابق سامسونگ، اتهامات را رد می‌کند

به گزارش رویترز، فرد مورد نظر چوی جین سوگ نام دارد. اگرچه در کیفرخواست اولیه هیچ نامی فاش نشد، اما هم اکنون اسم این مدیر سابق سامسونگ را می‌دانیم. کیفر خواست جدید نشان می‌دهد که شرکت چوی، یعنی Jin Semiconductor، که در سال ۲۰۱۸ با فاکسکان قرارداد داشته، اطلاعات محرمانه‌ای درباره شبکه تامین‌ کننده سامسونگ، اسرار تجاری و اتاق تمیز این شرکت را فاش کرده است.

طبق گزارش های منتشر شده، چوی اطلاعات قابل توجهی از کارمندان سامسونگ و شرکت های وابسته به آن را فاش کرده است. او همچنین اطلاعات اتاق تمیز را از طریق Cho Young-sik، کارمند Samoo Architects & Engineers، (یک شرکت تابعه سامسونگ) که در طراحی معماری و مدیریت ساخت و ساز فعالیت دارد، به دست آورده بود. علاوه بر این، ظاهراً چوی نقشه کارخانه های سامسونگ را از طریق یکی از کارمندان HanmiGlobal به دست آورده است.

اطلاعات «اتاق تمیز» نیز توسط این کارمند سامسونگ فاش شده است

در حالی که دادستان ادعا می کند که اطلاعات سرقت شده برای کمک به فاکسکان در ساخت کارخانه تراشه در چین بوده است، وکیل چوی معتقد است که این کارخانه هرگز ساخته نشده است. این وکیل استدلال می کند که اطلاعات بدست آمده از Choi به طراحی یا ساخت تراشه مربوط نمی‌شود و نشان می‌دهد که استانداردهای صنعتی برای ساخت «اتاق تمیز» در دسترس عموم هستند. کمپانی های فاکسکان، Samoo Architects & Engineers، و HanmiGlobal در هیچ تخلفی دخیل نبوده اند.

همان طور که Gizmochina اشاره می‌کند، چوی جین‌ سوگ زمانی چهره‌ای برجسته در صنعت تراشه های کره‌جنوبی بود. وی نقش کلیدی در توسعه تراشه های حافظه DRAM و فناوری پردازش ویفر داشت. او سپس به عنوان مدیر ارشد فناوری به SK Hynix پیوسته بود. طبق گزارش ها، کارخانه فاکسکان در نظر گرفته شده برای تولید تراشه های حافظه DRAM 20 نانومتری، دارای ظرفیت تولید ۱۰۰,۰۰۰ ویفر در ماه بود. البته ذکر این نکته لازم است که اتهامات علیه چوی جین سوگ، باید مراحل قانونی و تحقیقاتی بیشتری را طی کند.

کارمند سابق سامسونگ به انتقال دانش ساخت تراشه به چین متهم شد

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آیا واقعاً این کارمند سامسونگ در حال تلاش برای کمک به احداث کارخانه تولید تراشه بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی