در پنجاه و چهارمین اجلاس سالانه سهامداران سامسونگ الکترونیکس که اوایل دیروز برگزار شد، JH Han، مدیرعامل سامسونگ، بهدلیل مشکلات پیرامون محدودیتهای ایجادشده ازطریق سرویس بهینهسازی بازی (GOS) در گلکسی S22، از سهامداران عذرخواهی کرد. وی گفت که این شرکت در درک نگرانیهای مشتریان در مورد عملکرد برنامهها و بازیها شکست خورده است.
هان گفت که GOS فقط برای بهینهسازی عملکرد گوشیهای هوشمند طراحی شده است. او همچنین این اتهامات را رد کرد و گفت که GOS بخشی از تلاشهای بیشازحد این شرکت برای کاهش هزینه بوده است. هان گفت که سامسونگ کیفیت دستگاههای خود را برای کاهش هزینهها کاهش نمیدهد.
چند هفته پس از عرضه سری گلکسی 22، مشخص شد که هر سه گوشی این خانواده با سرویس بهینهسازی بازی (GOS) از قبل نصب شدهاند که عملکرد بیش از 1000 برنامه و بازی را کاهش میدهد. مشتریان پس از اطلاع از غیرفعال کردن GOS، شروع به شکایت از سامسونگ پیرامون این موضوع کردند. سایر گوشیهای هوشمند با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1، عملکرد بهتری نسبت به گلکسی اس 22 این شرکت داشتند.
پس از اینکه این مشکل به یک ترند جهانی تبدیل شد، سامسونگ در پاسخ گفت که GOS فقط عملکرد بازیها را محدود کرده و از این بابت از داغ شدن بیشازحد دستگاههای گلکسی جلوگیری میکند. چند هفته بعد، این شرکت بهروزرسانی نرمافزار جدیدی را منتشر کرد که به کاربران اجازه میدهد GOS را غیرفعال کنند. بااینحال، این بهروزرسانی تاکنون تنها به چند کشور رسیده است.
برخی از مشتریان هنوز شکایت دارند که باید گزینه حذف کلی GOS را دراختیار داشته باشند. FTC (کمیسیون تجارت منصفانه) کره جنوبی پیش از این، رسیدگی به این موضوع را آغاز کرده تا بررسی کند که آیا سامسونگ در ارائه عملکرد مطلوب برای گلکسی S22 کمکاری کرده است یا خیر.
نظر شما درباره عذرخواهی مدیرعامل سامسونگ بهدلیل مشکلات ایجادشده پیرامون GOS چیست؟
خاک بر سر سامسونگ که همیشه تقلب در ریشه و ذات این شرکت هست و خواهد بود سعی کنید همیشه گوشی بخرید که پردازندش اگزینوس باشه
دقیقا موافقم خاک تو سر هر چی آدم و شرکت دو رو و متقلّب و کپی کار هست