حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیانیه سامسونگ پیرامون کند کردن عمدی گوشی های هوشمند خود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

هفته گذشته بود که اعلام شد کمپانی سامسونگ عملکرد برخی از برنامه و بازی‌ها را ازطریق سرویس بهینه‌سازی بازی (GOS) خود محدود می‌کند، اما این اقدام در برنامه‌های بنچمارک تاثیری نمی‌گذارد و به‌همین‌منظور، بنچمارک Geekbench پرچمداران این شرکت را از لیست خود حذف کرد. علاوه‌بر این، فهرستی از 10 هزار برنامه به‌صورت آنلاین ظاهر شد که ظاهراً عملکرد آن‌ها محدود شده بود؛ درصورتی‌که حتی بیشتر آن‌ها در دسته بازی‌ها نیز قرار نداشتند. بااین‌حال، اخیرا سامسونگ یک بیانیه کوتاه پیرامون کند کردن عمدی گوشی های خود را منتشر کرده است که در ادامه به مرور آن می‌پردازیم.

کند کردن گوشی سامسونگ

سامسونگ در صفحه پرسش متداول در وب‌سایت رسمی پشتیبانی خود به زبان کره‌ای، در رابطه با مشکلات پیرامون GOS، جوابیه کوتاهی را منتشر کرده است. در پرسش‌های متداول، این سازنده مجدداً تأکید می‌کند که GOS عملکرد CPU و GPU را «بهینه‌سازی» می‌کند تا از گرمای بیش‌ازحد جلوگیری کند.

همچنین این شرکت بار دیگر تکرار کرده است که به‌زودی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای Game Launcher ارائه می‌شود که تغییر اولویت عملکرد را به مجموعه تنظیمات Game Booster آورده که طی آن کاربران می‌توانند انتظار بهبود حداقل 10 فریم‌برثانیه در یک بازی را داشته باشند.

جالب اینجاست که سامسونگ ادعا کرده است که لیستی از 10000 اپلیکیشنی که به‌صورت آنلاین ظاهر شده‌اند، درواقع جزء برنامه‌هایی نیستند که توسط GOS محدود شده‌اند. درعوض، این شرکت بیان می‌کند که این لیست “به‌منظور تعیین سریع اینکه آیا یک برنامه تازه‌نصب‌شده، یک بازی می‌باشد یا نه” بوده است.

یکی از اتفاقات ناامیدکننده این بود که برنامه‌های بنچمارک تحت این اقدامات محدودکننده قرار نمی‌گرفتند، اما سامسونگ موقعیت خود را در اینجا روشن کرد:

«این دقیقاً استدلال خوبی نیست، زیرا نتایج بنچمارک اغلب برای سنجش عملکرد گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. بنابراین این معیارها درواقع تجربه عملکرد در دنیای واقعی را منعکس نمی‌کنند.»

کند کردن گوشی سامسونگ

کند کردن گوشی سامسونگ

شایان‌ذکر است که وان پلاس نیز پس‌ از آن‌که مشخص شد برنامه‌ها را محدود کرده اما درعین‌حال بر روی نتایج بنچمارک تاثیری نمی‌گذارد، وضعیت مشابهی را برای OnePlus 9 Pro اتخاذ کرد. درواقع، یک نظرسنجی از سوی Android Authority در آن زمان نشان داد که تقریباً سه‌چهارم پاسخ‌دهندگان تلفنی را نمی‌خرند که عملکرد آن از سوی تولیدکننده کاهش یافته تا عمر باتری بهتری داشته باشد.

سامسونگ همچنین تأیید کرد که سال گذشته شروع به جلوگیری از دور زدن GOS در One UI 4.0 کرده و ماه گذشته این کار را با One UI 4.1 ادامه داده است. این شرکت در پرسش‌های متداول اشاره کرد که اکنون درحال بررسی حذف این اقدامات است تا کاربران بتوانند راحت‌تر GOS را یک بار دیگر غیرفعال کنند.

علاوه‌بر این، غول کره‌ای همچنین به‌دنبال رفع نگرانی‌هایی در مورد عدم ارائه تعمیرات رایگان به‌دلیل خرابی در اثر گرمای بیش‌ازحد، زمانی که مردم از گزینه اولویت عملکرد در تنظیمات گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند، می‌باشد. سامسونگ در این‌باره اشاره کرد که اگر تلفن در دوره گارانتی خود باشد، خدمات رایگان همچنان ارائه می‌شود.

درنهایت، سامسونگ اعلام کرد که سایر گوشی‌های گلکسی با GOS (به‌غیراز سری S22) نیز، نرم‌افزار بهینه‌سازی به‌روزشده را دریافت خواهند کرد. احتمالاً این بدان معناست که این تلفن‌ها در Game Booster گزینه اولویت عملکرد را دریافت می‌کنند.

نظر شما درباره بیانیه سامسونگ پیرامون کند کردن عمدی گوشی های گلکسی خود توسط سرویس بهینه‌سازی بازی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

اسم سامسونگ همیشه با دروغ و تقلب و گنده….!!! عجین شده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی