اولین مرتبه که با نام سامسونگ آشنا شدم، تلویزیون های این برند را دیده بودم. شما اولین مرتبه نام سامسونگ را با چه محصولی از آن شناختید؟ این شرکت کره ای در بخش تولید نمایشگر به صورت کلی و به شکل مشخص در تولید تلویزیون ها بسیار موفق عمل می کند. طبق آماری که جدیدا ارایه شده، سامسونگ پرفروش ترین برند تلویزیون در دنیا شد. این یعنی ۱۶ سال متوالی صدرنشینی کره ای های آبی پوش در صنعت تلویزیون.
سامسونگ در سال 2021 بار دیگر در صدر بازار جهانی تلویزیون قرار گرفت. این شرکت به مدت 16 سال متوالی به این موفقیت دست یافته که بسیار چشمگیر است. این دستاورد همچنین نشان می دهد که این برند به طور مداوم نوآوری ارایه کرده و مصرف کنندگان را راضی نگاه داشته است.
به گفته شرکت تحقیقات بازار Omdia، سهم بازار جهانی تلویزیون های سامسونگ در سال 2021 برابر 19.8٪ بود. یعنی تقریبا از هر ۵ تلویزیون فروخته شده یکی برای سامسونگ بوده است.
همچنین سهم مالی سامسونگ از کل بازار 29.5٪ است، این یعنی میانگین قیمت محصولاتش بالاتر از برخی رقباست. در طول پنج سال گذشته، سامسونگ تلاش کرده است تا فروش تلویزیون های پریمیوم خود را افزایش دهد و مجموعه تلویزیون های QLED آن به این شرکت کمک کرده تا به اهداف خود دست یابد.
از زمان عرضه تلویزیون های QLED در سال 2017، سامسونگ توانسته است 26 میلیون دستگاه از آن را به بازار عرضه کند. بر اساس گزارش Omdia، رهبر جهانی تلویزیون تنها در سال 2021 مقدار 9.43 میلیون تلویزیون QLED را روانه بازار کرده است. در اینجا اعداد فروش سالانه تلویزیون QLED سامسونگ آمده است:
سال 2017: تعداد 0.80 میلیون
سال 2018: تعداد 2.60 میلیون
سال 2019: تعداد 5.32 میلیون
سال 2020: تعداد 7.79 میلیون
سال 2021: تعداد 9.43 میلیون
در فضای بازار تلویزیون های پریمیوم (بالاتر از 2500 دلار)، سهم ارزش سامسونگ در سال 2021 برابر 44.5 درصد بود. در رده تلویزیون های بزرگ (80 اینچ و بالاتر)، سهم ارزش شرکت کره جنوبی 44.9٪ است.
سامسونگ برای اولین بار در سال 2006 با تلویزیون Bordeaux خود در صدر بازار جهانی تلویزیون قرار گرفت. در سال 2009، این شرکت تلویزیون های LED را معرفی کرد. در سال 2011، سامسونگ تلویزیون های هوشمند را معرفی کرد و در سال 2017، این شرکت اولین سری تلویزیون های QLED خود را راه اندازی کرد. در سال 2018، شرکت کره جنوبی اولین تلویزیون 8K QLED خود را معرفی کرد.
سال گذشته، این شرکت اولین تلویزیون های Neo QLED (Mini-LED) و Micro LED خود را عرضه کرد. در نمایشگاه CES 2022، سامسونگ از اولین تلویزیون QD خود (QD-OLED) رونمایی کرد که از کیفیت تصویر تلویزیون های OLED معمولی فراتر رفته و خطر سایه افتادن را کاهش می دهد.
این شرکت همچنین تلویزیونهای سبک زندگی مختلفی مانند The Frame، The Serif، The Sero و The Terrace را برای انطباق با نیازها و سلایق مصرفکننده عرضه کرد. همچنین در فضای پروژکتور با The Premiere و The Freestyle نوآوری کرد.
ایل کیونگ سئونگ، معاون کسب و کار نمایشگرهای بصری در سامسونگ الکترونیکس، گفت:
“ما توانستیم به لطف اعتماد و عشق مصرف کنندگان به تلویزیون سامسونگ به جایگاه شماره 1 برای 16 سال متوالی دست پیدا کنیم.”
شما تا به حال تلویزیونی از برند سامسونگ داشته اید؟ نظر شما درباره محصولات این شرکت کره ای چیست؟