حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ ۱۵ سال بی رقیب و یکه تاز بازار جهانی تلویزیون

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | تلویزیون، سامسونگ

سامسونگ الکترونیک برای پانزدهمین سال متوالی در سال ۲۰۲۰ به عنوان رهبر بازار جهانی تلویزیون معرفی شده است. در این رده بندی دیگر شرکت کره ای یعنی ال جی در رتبه دوم قرار دارد و سونی برند معتبر ژاپنی در زمینه تلویزیون های هوشمند به جایگاهی بهتر از سوم دست پیدا نکرده است!

سامسونگ رتبه اول بازار جهانی تلویزیون

طبق گزارش FlatPanelsHD، غول فناوری کره جنوبی سال گذشته نیز طبق معمول ۱۵ سال گذشته حرف اول را در بخش تلویزیون های هوشمند در بازار جهانی می زند.

سامسونگ از نظر سهم بازار تلویزیون در سال ۲۰۲۰، توانسته ۳۲ درصد سهم بازار را به دست آورد. در سال ۲۰۱۹ این برند توانسته بود حدود ۳۱ درصد از سهم بازار را از آن خود کند که امسال نسبت به سال قبل، رشد ملایمی را تجربه کرده است. متأسفانه، ارقام دقیق تعداد فروش تلویزیون های هوشمند در گزارش ارائه نشده است.

سامسونگ از سال ۲۰۰۶، هنگامی که تلویزیون های LCD با طراحی “Bordeaux” را عرضه کرد، رهبر بازار تلویزیون شد و از آن سال تا به امروز توانسته جایگاه نخست این بازار را از آن خود کند و یکه تاز تلویزیون های هوشمند باشد.

تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ

سامسونگ به لطف سرمایه گذاری های سنگین و بازاریابی در بخش تلویزیون های هوشمند، رهبر بلامنازع بازار بوده و توانسته است با اختلاف زیادی نسبت به رقبا حرکت کند.

پس از سامسونگ، یک شرکت کره ای دیگر در جایگاه دوم قرار گرفته است. ال جی ۱۶.۵ درصد سهم بازار را در سال ۲۰۲۰ در اختیار داشته است. از طرف دیگر، سونی با ۹ درصد از سهم بازار جهانی سوم شد. به عبارت دیگر، تولیدکنندگان تلویزیون کره ای به تنهایی نزدیک به ۵۰ درصد کل بازار تلویزیون در سال گذشته را در اختیار داشته اند.

طبق این گزارش، سامسونگ توانسته است در سال ۲۰۲۰ فقط در حدود ۸ میلیون تلویزیون OLED به فروش برساند این درحالی است که ال جی تنها ۲ میلیون تلویزیون OLED به فروش رسانده است. سامسونگ توانسته بیش از ۵۰ درصد سهم بازار از تلویزیون های هوشمند بالای ۸۰ اینچ را در اختیار داشته باشد که رکورد جالب توجهی برای این شرکت محسوب می شود.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MOAZEZ

ولی در واقعیت کیفیت سونی رودست نداره. عمر مفیدش هم بسیار بیشتر از سامسونگ و الجیه

m.b

یه سایت داخلی دانلود فیلم برای مصرف این دو گیگ هدیه دارید بچه ها؟ لاشخور ها حتی تماوا رو هم داخلی نمیدونن!

علی ستاری‌فر

آپ تی وی

m.b

😂 فکر کنم دیر دیدم…🤦‍♂️
دم معرفتت گرم… ❤️🌹

Saeed Mohammadipouya

مشکل سونی اینه که زیادی گرونه وگرنه تو کیفیت حداقل تو تلویزیون هیچی سونی نمیشه.

Mahdi

خب مبارکش باشه ولی سام بعضی وقتا خیلی گرون فروش میشه

Milad7

مرسی که هستی و چشم نوازی میکنی 😍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی