حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل بازگشت کارمندان خود به کار حضوری را تا مدت زمان نامعلوم در اوایل ۲۰۲۲ به‌تعویق انداخت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

در پایان ماه اوت، گوگل اعلام کرد که بازگشت گسترده کارمندان خود به دفاتر کار را تا ماه ژانویه 2022 به‌تعویق انداخته است. اکنون، گوگل بار دیگر و به‌دلیل شیوع دوباره گونه‌ی جدید ویروس کرونا با نام علمی اُمیکرون، مهلت بازگشت کارمندان خود را تمدید و بیان کرده که به‌زودی تاریخ جدیدی در آغاز سال آینده برای این منظور تعیین خواهد شد.

تمدید مهلت بازگشت کارمندان گوگل به کار حضوری

براساس گزارش تازه CNBC، گوگل روز پنجشنبه یک ایمیل داخلی را به کارمندان خود ارسال کرده که در آن توضیح داده شده است که چگونه تاریخ پیشین بازگشت به کار حضوری که برای 10 ژانویه 2022 برنامه‌ریزی شده بود، بار دیگر به تعویق افتاده است. با این حال، در این اطلاعیه تاریخ جدیدی ارائه نشده و گوگل اعلام کرده برای این منظور باید شرایط ایجادشده پس از تعطیلات را ارزیابی کند.

گوگل همچنین اعلام کرده است که به‌محض اینکه از شرایط موجود مطمئین باشد، انجام کارهای حضوری را اجباری می‌کند زیرا معتقد است که دفاتر کار، امکان همکاری و خودانگیختگی بهتر را فراهم می‌کنند. این مورد، به شکل یک «هفته کاری انعطاف‌پذیر» خواهد بود که در آن سه روز در محل کار سپری شده و دو روز دیگر را می‌توان در خانه سپری کرد.

گوگل همچنین بیان کرده که دفاتر کار درحال تغییر هستند تا تعداد زیادی از افراد را در خود جای دهند:

تیم‌ها می‌توانند فضاهای همکاری را برای حداکثر 12 نفر رزرو کنند، درحالی‌که گردهمایی‌های بزرگ‌تر در فضای باز برگزار می‌شود. میزهای تکی نیز با این فضاهای بازسازی‌شده، برای کاهش خطر گسترش ویروس در دسترس خواهند بود.”

تمدید مهلت بازگشت کارمندان گوگل به کار حضوری

تمدید مهلت بازگشت کارمندان گوگل به کار حضوری

درحال‌حاضر، کارمندان می‌توانند به‌صورت داوطلبانه به کار حضوری بازگردند و ایمیل ارسال‌شده نیز این مورد را تشویق می‌کند تا کارمندان «به‌صورت حضوری با همکاران ارتباط برقرار کرده و شروع به بازیابی حضور منظم خود در دفاتر کار کنند». CNBC بیان می‌کند که در این یادداشت به نوع Omicron ویروس کرونا اشاره‌ای نشده است.

تاکنون، 90 درصد از دفاتر کار در ایالات‌متحده بازگشایی شده‌اند و نزدیک به 40 درصد از کارمندان آمریکایی نیز به کار حضوری بازگشته‌اند.

در دسامبر گذشته، گوگل ماه سپتامبر 2021 را برای بازگشایی دفاتر در مقیاس بزرگ هدف قرار داد. با گذشت زمان و عدم بهبود اوضاع اما، این اقدام به اواسط اکتبر و درنهایت به 10 ژانویه به‌تعویق افتاد و حالا و برای چندمین بار پیاپی نیز، بازگشت به کار کارمندان تا مدت زمان نامعلومی در اوایل سال ۲۰۲۲ به عقب بازگشته است.

نظر شما درباره تمدید دورکاری کارمندان گوگل تا چند هفته آینده چیست؟ با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا، آیا باز هم شاهد تعویق در برنامه بازگشت به کار حضوری این شرکت خواهیم بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی