حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۳ محدود به برخی بازارها خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

هفت روز پیش بود که برای اولین در ترنجی نوشتیم آیفون ۱۳ اپل از ارتباط ماهواره ای LEO برای برقراری تماس بدون پوشش سیگنال پشتیبانی می‌کند. ۲ روز پس از آن شنیده شد که ارتباط ماهواره ای iPhone 13 اپل تنها مختص به تماس‌های اضطراری خواهد بود. حالا می شنویم که ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۳ محدود به برخی بازارها خواهد بود.

ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۳

گفته می شود که اپل می خواهد پشتیبانی از ارتباطات ماهواره ای را در “آیفون ۱۳” ارایه دهد. در همین راستا شاهد گزارشی هستیم که ادعا می کند ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۳ محدود به برخی بازارها خواهد بود.

در یادداشتی از مینگ چی کو (تحلیلگر مشهور زمینه محصولات اپل) به سرمایه گذاران، ادعا شد که اپل با استفاده از تراشه baseband سفارشی، پشتیبانی از ارتباطات ماهواره ای را در “آیفون 13” ارائه می دهد. در حالی که تحلیلگران دیگر به سرعت به این ادعاها شک کردند، به نظر می رسد گزارش جدیدی از این شایعه حمایت می کند.

با توجه به خبرنامه “Power On” بلومبرگ، مارک گورمن ادعا می کند که ارتباطات ماهواره ای گنجانده خواهد شد، اما فقط برای گوشی های فروخته شده “در بازارهای منتخب” در دسترس است.

این ویژگی تنها به عنوان یک اقدام اضطراری عمل می کند، آن هم در بازارهای خاص و در صورتی که پوشش مخابراتی وجود نداشته باشد.

گورمن تأکید می کند که این ویژگی باعث نمی شود تماس های ماهواره ای بدون استفاده از شبکه تلفن همراه در هر جایی انجام شود، زیرا این امر “باعث اعتراض از طرف اپراتورهای تلفن می شود که اپل به آن متکی است.”

در حالی که نرم افزار کاربری بر اساس این ویژگی در لحظه عرضه آیفون ۱۳ در دسترس نیست، ظاهراً اپل مایل به برقراری ارتباطات ماهواره ای بیشتر در آینده است. در حقیقت تصور می شود “اپل مجموعه ای از ماهواره های خود را برای ارسال اطلاعات به دستگاه ها” در نظر گرفته است. با این حال، این طرح “به احتمال زیاد سالها تا عرضه نهایی فاصله دارد”.

نظر شما درباره این ویژگی احتمالی در آیفون ها چیست؟ هنوز مشخص نیست که چه بازارهایی از ویژگی جدید اپل بهره خواهند برد. همچنین درباره هزینه ها اطلاع دقیقی نداریم.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

مطمئنل ایران دارای این قابلیت نخواهد بود😂😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)