حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارتباط ماهواره ای iPhone 13 اپل تنها مختص به تماس‌های اضطراری خواهد بود

سری آیفون ١٣ تنها چند روز دیگر رونمایی می‌شود. اما در این فاصله، همچنان شاهد این هستیم که شایعاتی جذاب از این گوشی منتشر می‌شوند. حال، ارتباط ماهواره‌ای این سری، یکی از قابلیت‌هایی است که جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اما ظاهراً قابلیت ارتباط ماهواره ای iPhone 13، مختص به تماس‌های اضطراری است. بنابراین، در تمام شرایط و به دلخواه نمی‌توان از آن بهره گرفت.

ارتباط ماهواره ای iPhone 13 تنها به تماس‌های اضطراری اختصاص دارد

قبل از این، در مورد قابلیت LEO در سری آیفون ١٣ صحبت کرده بودیم. این ویژگی، به شما اجازه می‌دهد تا حتی بدون وجود آنتن 4G و 5G، تماس برقرار کنید و یا پیامک بفرستید.

 

آیفون ۱۳ اپل از ارتباط ماهواره ای LEO برای برقراری تماس بدون پوشش سیگنال پشتیبانی می‌کند

 

به نقل از Phonearena و بر اساس گفته‌های مینگ چی کو، اپل قصد دارد تا از مودم Snapdragon X60 در سری جدید آیفون‌های خود استفاده کند. به وسیله این مودم، ویژگی ارتباط ماهواره ای iPhone 13 نیز فراهم می‌شود. جالب است که در سال ٢٠١٩، شایعهَای منتشر شده بود که می‌گفت کاربران آیفون می‌توانند حامل‌های بی سیم را دور بزنند و به صورت مستقیم به ماهواره‌ها اتصال بیابند. در حالی که بسیاری در حال خیال بافی بودند، گزارشی جدید از بلومبرگ منتشر شد. این گزارش، می‌گوید که خیلی نباید خیال پردازی کنید. چرا که این ایده، تنها به مواردی خاص محدود می‌شود. در واقع، این قابلیت به کسانی که در شرایط اضطراری و بدون آنتن گیر افتاده‌اند، اجازه می‌دهد تا با بیشترین سرعت پیامی را برای اولین گیرنده ارسال کنند تا حوادث اطلاع رسانی شوند. حداقل در اوایل عرضه این گوشی، چنین شرایطی حاکم است.

ظاهراً اپل در حال کار بر روی دو ویژگی تماس اضطراری است. اما به نظر می‌رسد که این ویزگی‌ها، در نسل‌های بعدی آیفون رونمایی شوند. فعلاً مشخص نیست که سری آیفون ١٣ جزو این پروژه است یا خیر. اما یکی از افراد نزدیک به اپل که نخواسته است نامش فاش شود، می‌گوید برنامه‌ها مشخص نیستند. اپل می‌خواهد در ابتدا این ارتباطات ماهواره‌ای را به تماس‌های اضطراری تخصیص دهد. بر اساس ادعای این منبع نزدیک به اپل، آیفون ١٣ سخت افزار اتصال به این ارتباطات ماهواره‌ای را خواهد داشت. اما عمومی شدن این قابلیت، تا معرفی سری آیفون ١۴ به طول می‌انجامد. این موضوع، سبب می‌شود تا خریداران سری iPhone 13 مجبور باشند تا برای استفاده از قابلیت ارتباط ماهواره ای iPhone 13 تا یک سال بعد صبر کنند.

توجه داشته باشید که حتی امکان لغو و یا بررسی مجدد این قابلیت وجود دارد. بنابراین، خیلی نباید به آن دل ببندید! در نتیجه، این منبع می‌گوید که اپل همچنان برنامه دقیقی برای ارائه این ویژگی ندارد. به صورت خلاصه، اپل ممکن است این قابلیت را امسال، سال بعد، یا حتی چند سال بعد رونمایی کند! اما اگر این طرح عملی شود، اپل می‌تواند با یک آپدیت نرم افزاری در سال ٢٠٢٢، آن را برای سری آیفون ١٣ فعال سازی کند.

 

رویداد رونمایی آیفون ١٣ و دیگر محصولات اپل، ٢٣ شهریور برگزار خواهد شد

 

گفته می‌شود که یکی از ویژگی‌های ارتباطات ماهواره‌ای اپل، “پیام اضطراری از طریق ماهواره” نامیده می‌شود. این قابلیت به کابران آیفون ١٣ اجازه می‌دهد تا بدون وجود آنتن شبکه، بتوانند به مخاطبان خود در مواقع اضطراری پیام رسانی کنند. همچنین رنگ این نوع پیام‌ها، به خاکستری تغییر می‌یابد تا قابل تشخیص باشد. یک ویژگی دیگر در این بین وجود خواهد داشت. این قابلیت، به شما اجازه می‌دهد تا در صورت عدم دسترسی به سرویس شبکه، بتوانید حوادثی مانند سقوط هواپیما و یا غرق شدن کشتی را گزارش دهید. شما می‌توانید با استفاده از ارتباط ماهواره‌ای، در بدترین شرایط نیز تماسی را با مراجع رسیدگی به حوادث برقرار کنید.

هنگام برقراری تماس اضطراری، جزئیاتی در مورد حوادث از شما پرسیده می‌شود. پس از آن، مکان آیفون شما برای مراجع مرتبط ارسال می‌شود. حتی در این تماس اضطراری، شناسه پزشکی که در برنامه Health ثبت کرده‌اید برای آن‌ها ارسال می‌شود. بنابراین، به وضعیت شما بهتر رسیدگی می‌شود.. گفتنی است که ارسال پیامک از ماهواره‌های اپل، باز هم دارای محدودیت‌هایی است. در این بخش، شما باید میزان کاراکترهای مجاز را رعایت کنید و پیام‌های کوتاه‌تری را بنویسید.

ارتباط ماهواره ای iPhone 13

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای برای سری آیفون ١٣

در همین حین، پیام‌های اضطراری ماهواره‌ای قابلیت Do Not Disturb را نادیده می‌گیرد. در نهایت، شما می‌توانید تنها در موارد اضطراری از تماس‌های ماهواره‌ای استفاده کنید. اما امکان تغییر این مورد و آزادانه‌تر شدن این تماس‌ها وجود دارد. این ارتباطات، می‌تواند برای استفاده در کوهستان‌ها و دریاچه‌های دور افتاده کاربردی باشد. اپل ممکن است به زودی ماهواره‌های خود را راه اندازی کند. اما باز هم می‌گوییم که امکان ایجاد تغییراتی در این برنامه وجود دارد.

نظر شما در مورد ارتباط ماهواره ای iPhone 13 چیست؟ آیا آن را کاربردی می‌دانید؟ فکر می‌کنید که تصمیم اپل درست است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️