حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی می ۱۱ رسما معرفی شد: اسنپدراگون ۸۸۸ و نمایشگر ۱۲۰ هرتز

نوشته

3 سال قبل | 27 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شیائومی

بالاخره شیائوم می ۱۱ رسما معرفی شد. به نظر می رسد که این شرکت برای خانواده Mi 11 فعلا عضو پرو یا مثلا اولترا در نظر نگرفته است. شیائومی Mi 11 با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر ۱۲۰ هرتز ارایه شده است. این دستگاه پیشرفت های دیگری در بخش باتری، شارژ بی سیم، طراحی و دوربین داشته است که با هم آن را مرور خواهیم کرد.

شیائومی می ۱۱

اجازه بدهید با نمایشگر آغاز کنیم، بخشی که شیائومی در آن امتیاز A+ لابراتوار دیسپلی میت را دریافت می کند. نمایشگر شیائومی می ۱۱ یک پنل ۶.۸ اینچی OLED است. رزلوشن این پنل برابر 3200 در 1440 پیکسل است. شیائومی تصمیم دارد که آن 2K بنامد، دیپسلی میت آن را 3K می نامد و با توجه به این اختلاف ما ترجیح می دهیم وارد این بازی نشویم و آن را همان QHD+ بنامیم.

شیائومی به نمایشگر تک پرچمدار نیمه اول سال ۲۰۲۱ خود خیلی مطمئن است و آن را با آیفون ۱۲ پرو مکس مقایسه می کند. در تصویر زیر می توانید این مقایسه را با اعداد و ارقام موجود ببینید:

نمایشگر شیائومی Mi 11

نمایشگر شیائومی Mi 11

خوشبختانه پنل ۱۲۰ هرتز است و بهتر از آن این که رفرش ریت پنل بین ۳۰، ۶۰، ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز قابل تغییر است. این نمایشگر در لبه ها خمیده است. این رفرش ریت در موارد مختلف می تواند تغییر کند. همانطور که در تصویر پایین می بینید، سناریوهای مختلف برای آن تعریف می شود.

همچنین تاچ سمپل ریت پنل ۴۸۰ هرتز اعلام شد که در نوع خود یک رکورد است. پنل نمایشگر زیر شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس قرار دارد. همانطور که می بینید دوربین سلفی هم در گوشه بالای سمت چپ قرار دارد. طبق ادعای شیائومی این پنل تا پیک روشنایی ۱۷۷۱ نیت می تواند عمل کند. شیائومی همچنین ادعای کاهش مصرف ۱۵ درصدی انرژی را دارد.

اما به بخش دوربین می رویم، جایی که شیائومی طراحی ویژه ای به دستگاه خود بخشیده و آن را از نظر تعدد دوربین، کمی خلوت تر نشان می دهد. با این وجود پرچمدار نیمه اول سال ۲۰۲۱ شیائومی ۳ دوربین روی قاب پشتی دارد.

نگاهی جامع به مشخصات برجسته نمایشگر شیائومی Mi 11 را می توانید در این تصویر ببینید:

نمایشگر شیائومی Mi 11

نمایشگر شیائومی Mi 11

دوربین شیائومی Mi 11 و دوربین تله ۵ مگاپیکسلی

شیائومی یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی را برای پرچمدار خود در نظر گرفته است. این دوربین ۷ المانه است. اندازه پیکسل ها خیلی بزرگ نیست، ما شاهد پیکسل های ۱.۶ میکرومتری پس از ادغام ۴ پیکسل در ۱ پیکسل هستیم. گشودگی دیافراگ f/1.85 دارد و فاصله کانونی لنز معادل ۲۵ میلی متر است. پشتیبانی از OIS و فوکس تشخیص فاز نیز اینجا وجود دارد.

دوربین دوم یک دوربین زاویه دید عریض ۱۳ مگاپیکسلی است که با لنز ۵ المانه، فاصله کانونی معادل ۱۵ میلی متر و محدوده دید ۱۲۳ درجه ای ارایه می شود. گشودگی دیافراگم این دوربین f/2.4 است.

دوربین سوم یک دوربین تله ۵۰ میلی متری است که ۲ برابر زوم اپتیکال را به شما می دهد. این نسبت به دیگر پرچمدارها یا حتی میان رده های شیائومی که دوربین پریسکوپی دارند کمی سوال برانگیز است. این دوربین که نیاز به لرزشگیر اپتیکال دارد، آن را ندارد. همچنین f/2.4 و لنز ۴ المانه از دیگر مشخصات آن است.

دوربین شیائومی Mi 11

دوربین شیائومی Mi 11

سخت افزار شیائومی می ۱۱ : تراشه ۵ نانومتری پرچمدار کوالکام

شیائومی Mi 11 در قلب خود یک تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ دارد. این تراشه پرچمدار سال ۲۰۲۱ شرکت کوالکام است. اسنپدراگون ۸۸۸ اولین تراشه رسمی با هسته Cortex-X1 است (طراحی پایه ARM دارای اصلاحات کوالکام است). در مقایسه با Cortex-A78 این هسته Cortex-X1 می تواند ۳۳٪ دستورالعمل بیشتر در هر کلاک را اجرا کند، دارای دو برابر سخت افزار SIMD و ظرفیت حافظه نهان L1 و L2 دو برابر است. این هسته ذر SD888 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز کار می کند. این یک خوشه تک هسته ای از مجموعه خوشه سه گانه است.

خوشه دوم شامل سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز است. خوشه شوم هم چهار هسته Cortex-A55 با کلاک 1.8 گیگاهرتز دارد. پردازنده همچنین به 4 مگابایت حافظه نهان L3 و 3 مگابایت حافظه نهان سیستم مجهز شده است.

گفته می شود که پردازنده Kryo 680 نوید 25 درصد عملکرد نسبت به پردازنده چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ را می دهد. بازده عملکرد نیز 25٪ افزایش یافته است.

پردازنده گرافیکی Adreno 660 عملکرد رندر 35٪ سریعتر را هدف قرار می دهد در حالی که بهره وری انرژی را 20٪ افزایش می دهد. این بخش برای نرخ فریم بالا، بازی تاخیر کم طراحی شده است. هدف این است که بازی های ۱۴۴ فریم در ثانیه را برای بازی هایی که می خواهید بتوانید فعال کنید، اما چندین ویژگی برای افزایش کیفیت تصویر نیز وجود دارد.

ویژگی Variable Rate Shading یا (VRS) ترفند جدیدی است که در پردازنده های گرافیکی اخیر Nvidia و AMD (از جمله کنسول های PS5 و Xbox) دیده شده است. به سایه ها این امکان را می دهد تا بجای فقط یک پیکسل، روی دو یا چهار پیکسل کار کنند.

این باعث صرفه جویی در منابع محاسباتی می شود و اگر توسعه دهندگان بازی مراقب نحوه استفاده از آن باشند، فریم رندر از نظر بصری قابل تشخیص نیست. VRS می تواند عملکرد را تا 30٪ افزایش دهد. متناوباً، می توان از آن برای افزایش بازده انرژی استفاده کرد.

ویژگی بازی Quick Touch می تواند تاخیر لمسی را تا 20٪ کاهش دهد. این تا ۱۲۰ فریم در ثانیه کار می کند، اما در 60 فریم در ثانیه بسیار موثر است بنابراین همه بازی ها می توانند از آن استفاده کنند، حتی اگر از نرخ فریم بالاتر پشتیبانی نکنند.

اسنپدراگون ۸۸۸ اولین اسنپدراگون با ISP سه گانه است (تراشه های سری ۸۰۰ قبلی ISP دوگانه داشتند). این امکان را برای پردازش همزمان سه دوربین جداگانه فراهم می کند که چندین کاربرد دارد. برای اولین بار، می تواند سه فیلم 4K HDR را کنترل کند یا همزمان سه عکس ۲۸ مگاپیکسلی را ضبط کند.

این امر همچنین باعث ایجاد انتقال روان تری از دوربین فوق عریض به دوربین عادی می شود، زیرا هر دوربین ISP خاص خود را دارد. در گوشی های سه دوربینه قبلی که دو ISP داشتند، خروجی منجر به “پرش” در هنگام جابجایی تلفن بین فیدهای ویدئویی شد.

بنچمارک شیائومی Mi 11 با این تراشه را در تصویر بالا می بینید.

شیائومی می ۱۱ با باتری ۴۶۰۰ میلی آمپری ارایه می شود. این شرکت پرچدار خود را به شارژر سیمی با توان ۵۵ وات، شارژر بی سیم ۵۰ واتی مجهز کرده است. همچنین شارژر وایرلس معکوس ۱۰ وات هم موجود است.

شما با شارژر ۵۵ وات سیمی می توانید شیائومی می ۱۱ را در مدت ۴۵ دقیقه از صفر به ۱۰۰ برسانید که عالی است. به یاد دارید که ۲ روز پیش حذف شارژر از جعبه شیائومی Mi 11 رسما تایید شد؟ با کوچکتر شدن جعبه برای حفظ محیط زیست (با قرار گرفتن تعداد بیشتری دستگاه در هر بار حمل و نقل) شیائومی هم شارژر را از درون جعبه شیائومی می ۱۱ حذف کرده است اما بر خلاف اپل این به آن معنی نیست که شما مجبور به خرید شارژر جدا هستید. شیائومی Mi 11 یک شارژر رایگان ۵۵ وات GnA خارج از جعبه به کاربران علاقه مند خواهد داد. این در حالی است که قیمت شیائومی ۱۱ مشخص شده و شروع از ۶۱۱ دلار خواهد بود. به این ترتیب می توان گفت که شیائومی واقعا به فکر حفظ محیط زیست است!

در بخش صوتی شیائومی با هارمن کاردن همکاری کرده است. همچنین شیائومی می ۱۱ به بلندگوهای استریو مجهز است.

 

قیمت شیائومی Mi 11

شیائومی می ۱۱ از ۳ مدل حافظه داخلی و حافظه رم ارائه خواهد شد که عبات است از:

  1. ۱- ۸ گیگابایت حافظه رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: معادل ۶۱۱ دلار
  2. ۲- ۸ گیگابایت حافظه رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: معادل ۶۵۷ دلار
  3. ۳- ۱۲ گیگابایت حافظه رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: معادل ۷۱۸ دلار

البته مشخصات حافظه ای مدل پایه با ۸ گیگابایت حافظه رم نه این که کافی نباشد اما برای پرچمدار سال ۲۰۲۱ کمی کم به نظر می رسد. به هر حال خوشبختانه انتخاب های بالاتر هم وجود دارد که نهایتا حدود ۱۰۰ دلار تا نسخه برتر این دستگاه فاصله وجود دارد. هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی از حافظه های داخلی و رم متفاوت بین این مدل ها استفاده کرده است یا تنها تفاوت در حجم آن هاست. درباره قیمت شیائومی می ۱۱ چطور فکر می کنید؟

نظر شما درباره شیائومی Mi 11 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
27 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ARMTIN

اولین اسمارت فون دنیاست که حسگر ضربان قلب در صفحه نمایشگر مجهز شده
❤️👌

5G

بیشتر مقایسه بود تا مراسم معرفی😂

Auroro

بیش از خشکه و داره طولش میده

Auroro

ازون مهم تر اون داره چینی حرف میزنه و من بلد نیستم

Mohammadr

مقایسه با ایفون 12 پرومکس…!
قیمت جهانی می11 رو نمیدونم ولی فکر کنم با اختلاف قیمت این دو گوشی، بتونم ی موبایل مثل مال خودمو بخرم:) می نوت 10

ali_s

شارژر داره؟

Auroro

15 دلار قیمتشه

ARMTIN

در جعبه Mi 11 سری شارژر حذف شده
فست شارژ GN55w باقیمت 99 یوان عرضه میشه
.
.
.
اما خبر خوب برای خود چینی ها اینکه شیاومی در عرضه اولیه در چین شارژر GN55w رایگان در اختیار خریداران قرار میده

S AH

ارزش خرید بسیار بسیار بالایی داره
فقط خم کمرش 👌🏻😬

Auroro

مراسمش جوری خشکه که ببینیش انگار دهری بیسکویت میجویی

Mahdi

چرا یه نسخه مخصوص هم داره معرفی میشه

m.b

چه خبره؟ من رفتم دستشویی و اومدم دیدم جای تموم شدن مراسم ادامه داره… 😂 یهو شمارش معکوس اومد و یچی ترکید… 😂
اینترنت یارو قطع شده و ندیدم دیگه چی شد… 🤦‍♂️

Mahdi

یه دونه special edition هم اومد یه یافت مخصوص داشت پشتش و یه امضا هم پایینش کنار لوگو شیائومی بود

m.b

خب راجب mi 10 ultra بود

saeed_l

خب کی قرار نسخه جهانی سری mi 11 معرفی بشه ؟ کسی خبر نداره ؟؟؟

Dr.Nazer

Easy Easy Tamam Tamam!
از اگزینوس ۹۹۰ خسته شده‌اید؟!…

ببخشید داشت اشتباه می‌شد که خداروشکر خیلی زود جلوش گرفت شد

Mohammadr

دکتر
لنتی تقریبا یکسال گذشته تو هنوز یادته! 😂

Dr.Nazer

😂🤦‍♂️
از صاحب این کامنت عاجزانه عذرخواهی می‌کنیم قصد توهین یا تمسخر نبود
ممنون
خدانگهدار😂

AŁɪ

بی نقص در مشخصات و ریده مال در طراحی …
و اینکه کاربران ایرانی باید براش شارژر تهیه کنن 🙂

TheFreeCritic

ناموسا طراحی دوربینش شخمی شده ..

TheFreeCritic

اقا وسوسه شدم
میخوامت

TheFreeCritic

مثل اینکه از پشت صحنه اعلام میکنن که 13 تومن دادی پوکو اف 2 پرو خریدی پولت تموم شد 😂

AŁɪ

چیزی رو از دست ندادی چون چه اسنپ ۸۶۵ داشته باشی چه اسنپ ۸۸۸ توی بازی های حال حداقل تفاوتی بینشون احساس نمیشه .
فقط بخاطر صفحه نمایش بهتر و اسپیکر بهتر و غیره و غیره شاید بخوای گوشی جدید بگیری که بنظرم تو این شرایط اقتصادی ( برای ایران ) دیوانگیه .

TheFreeCritic

نه بابا غلط بکنم تو این شرایط اقتصادی گوشی عوض بکنم ! 😂
پولم کجا بود 😂

SHREK

قبلا از طراحیش خوشم نمیومد ولی الان… 😍چقدر ظریف و چه مشخصات خوبی😍😱S21 میخواد چکارکنه…

Yousef.komando

اسپن همیشه حرف اولو میزنه

Milad7

زوم اپتیکالش اصلا در حد ی پرچمدار نیست! 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)