حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش آنر توسط هواوی رسمی شد

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | آنر، برترین‌های ترنجی، هواوی

یک ماه پیش شایعاتی مبنی عدم تمایل هواوی برای فروش آنر منتشر شد. کمی بعدتر شنیدیم که در یک معامله ۱۵ میلیارد دلاری قرار است که آنر فروخته شود. البته این گزارش هنوز قطعی نشده بود. امروز سرانجام فروش آنر توسط هواوی رسمی شد.

فروش آنر توسط هواوی

هفته گذشته گزارشی ادعا کرد که هواوی خریدار کسب و کار گوشی های هوشمند آنر را نهایی کرده است. امروز، رویترز گزارش داده است که Huawei توافق کرده است که Honor را به کنسرسیومی با بیش از 30 نماینده و فروشنده بفروشد. آنر یک برند تلفن هوشمند تحت گروه تجارت Consumer Business هواوی است. خریداران اعلام کردند که در حال ایجاد شرکت جدیدی به نام Shenzen Zhixin New Technology برای تکمیل خرید هستند.

پس از فروش کامل، هواوی دیگر هیچ گونه سهمی در برند جدید آنر نخواهد داشت. این معامله شامل قابلیت های تحقیق و توسعه، مدیریت زنجیره تأمین و سایر دارایی های آنر خواهد بود. نیروی کار Honor شامل بیش از 7000 کارمند است.

در بیانیه مشترکی که روزنامه چینی شنژن ویژه منطقه روزانه به نمایندگی از بیش از 40 شرکت درگیر در معامله به اشتراک گذاشته، گفته شده است که این فروش “سرمایه گذاری بازار محور است که برای نجات زنجیره صنعت Honor انجام شده است.” پس از تغییر مالکیت، فعالیت آنر به طور معمول ادامه خواهد یافت، و هیچ تاثیری بر تولید ندارد.

از زمانی که هوای در “فهرست تحریم” وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار گرفت، این شرکت برای کار در مشاغل سخت افزاری مصرف کننده خود دشوار بود.

آنباکسینگ آنر 9A

آنر 9A

این شرکت به همان اندازه که می توانست، با شرایط جدید سازگار شد اما به دلیل افزایش محدودیت های ایالات متحده به طور فزاینده ای با چالش های سخت تری روبرو می شود. به عنوان مثال، از آنجا که ایالات متحده به طور موثر بسیاری از تولید کنندگان تراشه را به هواوی ممنوع کرده است، این شرکت قادر به داشتن تراشه های ARM نخواهد بود. همچنین تراشه های ساخته شده توسط تراشه سازان قراردادی مانند TSMC هم دیگر ممکن نیست.

به همین ترتیب، انتظار می رود که Kirin 9000 که در سری هواوی Mate 40 یافت می شود، جدیدترین سیلیکون رده بالای Kirin هواوی باشد و این شرکت مجبور است به تراشه های 4G از رقبایی مانند کوالکام متکی شود یا امیدوار باشد که صنعت تولید نیمه هادی چین بتواند قدم خوبی بردارد.

اگر هواوی بخواهد از شرکت های مستقر در آمریکا کاملا مستقل شود، باید سرمایه و زمان مناسبی داشته باشد. معامله فروش آنر می تواند تزریق پول نقدی باشد که هواوی برای این تلاش نیاز دارد.

هیچ رقمی برای این معامله فاش نشده است، اما گزارش قبلی ادعا می کرد که در منطقه 15.2 میلیارد دلار است. گزارش قبلی همچنین ادعا می کرد که هدف کنسرسیوم پس از خرید Honor این است که شرکت را ظرف سه سال سهامی عام کنند.

گفته می شود هوآوی با فروش کامل، تمرکز خود را بر ادامه ساخت تلفن های هوشمند پیشرفته و تجارت شرکتی خود قرار داده است. در عین حال، آنر همچنان به بازار میان رده در سراسر جهان خواهد رسید.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این فروش برای آنر و هواوی چه تاثیری دارد؟ به نظر من که برای هر ۲ برند اتفاق مثبتی است.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اوه نُو

SHREK

به نظرم فقط برای دور زدن تحریم این کار کرده.

mr.veyani

حیف شد دوستان با

honor

خداحافظی کنید

Babak

یه آپد یت دیگه به این آنر ویو ۲۰ من بده فقط. برا من بسته. بعد بده بره…..

Milad7

ماشالا هواوی ایران

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)