حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعمیرپذیری موتورولا ریزر از نظر iFixit بسیار ضعیف است

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | موتورولا

هر چه فناوری ساخت گوشی های ما پیشرفته تر می شود، سازنده ها بیشتر به فکر ساختن آن هستند تا به فکر طراحی قابل تعمیر کردن آن ها. پس از گوشی هایی با نمایشگر دولبه خمیده حالا گوشی های تاشو این موضوع را پیچیده تر می کنند. تعمیرپذیری موتورولا ریزر از نظر iFixit بسیار ضعیف است و در ادامه با هم در ترنجی درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

تعمیرپذیری موتورولا ریزر از نظر iFixit

تعمیرپذیری موتورولا ریزر

تعمیرپذیری موتورولا ریزر

وب سایت iFixit جزئیاتی از کالبدشکافی گوشی موتورولا ریزر منعطف را منتشر کرده است که در آن نگاهی به قطعات داخلی و مکانیزم مکانیکی لولای می‌اندازد. گرچه iFixit بسیاری از شاهکارهای مهندسی که این شرکت در طراحی خود به کار برده را ستایش می‌کند٬ اما می‌گوید پیچیدگی آن باعث شده تا ریزر «پیچیده‌ترین کالبدشکافی گروه iFixit» را به نام خود اختصاص دهد.

دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. استفاده‌ی بی‌دلیل از چسب توسط موتورولا باعث سخت شدن باز کردن قاب گوشی در مرحله‌ی نخست شده است و پس از آن کابل‌های انعطاف‌پذیر زیادی وجود دارد که به راحتی به هم می‌پیچند و باعث به وجود آمدن تله‌های بزرگی برای تعمیرکاران می‌شوند. آنقدر پیچیده است که iFixit می‌گوید چگونه موتورولا فقط با ۲۹۹ دلار نمایشگر موتو ریزر را تعمیر می‌کند! این گروه امتیاز تعمیرپذیری ۱ از ۱۰ را به این تلفن تاشو اعطا کرده است٬ اما همچنین در گزارش خود بدین مورد اشاره کرده است که انتظار داشتن از تعمیر تمام و کمال در نسل نخست دستگاه‌های منعطف سخت است.

وقتی به موضوع دستگاه‌هایی با گوشی‌های منعطف می‌نگریم٬ تعمیرپذیری بسیار بااهمیت است. چرا که هنوز اطمینان کاملی در مورد نمایشگرهای تاشو و مکانیزم لولاها وجود ندارد. iFixit در یادداشتی اشاره کرده است یک حفره‌ی کوچک بین لولا و نمایشگر در هر سمت دیوایس وجود دارد که وقتی گوشی در حالت نیمه تاشو قرار دارد ظاهر می‌شود. این شکاف مشابه همان حفره‌ای است که در نسخه‌ی اولیه‌ی گلکسی فولد سامسونگ مشکلات زیادی را به وجود آورده بود.

تعمیرپذیری موتورولا ریزر

تعمیرپذیری موتورولا ریزر

همه‌ی این‌ها بدان معناست که هنوز سوال‌های زیادی در مورد اینکه آیا ریزر برای استفاده‌ی روزمره مناسب است یا خیر٬ وجود دارد. آزمایش‌های وب سایت CNET نشان می‌دهد که لولاهای این گوشی ممکن است در کمتر از یک سال از بین برود. این درحالیست که موتورولا معتقد است٬ این گوشی طول عمر طولانی‌تری داشته باشد. در نهایت ما بر این باوریم که گوشی‌هایی با نمایشگر منعطف چند سالی با ورود انبوه به بازار فاصله دارند.

نظر شما چیست؟ آماده خرید گوشی تاشو هستید یا ترجیح می دهید صبر پیشه کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

ولی زدفلیپ بهتر بود

mehrdad_ma

با این نمایشگر و فلت و … میخواین آسان باشه

Aпɢεʟ

کلا گوشی تاشو به چه درد میخوره ؟! هرکس گوشی تاشو بخره باید به عقلش شک کرد.

Amir galaxy

با این کامنتت شاید بقیه به عقل تو شک کنن
کسی چه داند🙃

Amir galaxy

تا الان که موفق نبوده

Chalton

فکر کنم موتورولا گوشی یک بار مصرف تولید کرده😏
هوآوی با اون همه ادعا و سرقت اطلاعات صفحه نمایش‌های منعطف سامسونگ باز هم نتونسته میت ایکس رو وارد بازار کنه.

Milad7

موتورولا برند دوست داشتنیی هست حیفه به این روز بیفته 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)