حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لایه محافظ نمایشگر منعطف موتورولا ریزر بهتر از گلکسی فولد است

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | سامسونگ، مقایسه، موتورولا

چند نمونه گوشی تاشو به بازار عرضه شده است و تا کنون هنوز نمونه کاملی را ندیده ایم. هر کدام نماینده یک دیدگاه نسبت به آن چیزی که دستگاهی با نمایشگر منعطف می تواند ارایه کند، هستند. سامسونگ گلگسی فولد یکی از اولین نمونه های تجاری گوشی تاشو است که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است اما می دانیم که اصلا دستگاه بی نقصی نیست، خب البته چنین انتظاری هم نداشتیم. موتورولا با یادآوری سری محبوب ریزر خود و استفاده از فناوری نمایشگر تاشو دست به تولید گوشی تاشو موتورولا ریزر زده است و به دلیل فرم فکتور متفاوت برای خیلی از کاربران جذاب است. شاید بد نباشد بدانید که لایه محافظ نمایشگر منعطف موتورولا ریزر بهتر از گلکسی فولد است. اگر می پرسید چرا، باید بگویم در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

لایه محافظ نمایشگر منعطف موتورولا ریزر

لایه محافظ نمایشگر منعطف موتورولا ریزر

لایه محافظ نمایشگر منعطف موتورولا ریزر

گرچه ریزر ۲۰۱۹ بسیار باریک‌تر از دو دستگاه فوق است، اما به نظر می‌رسد که این استراتژی عمدا توسط مهندسین موتورلا اتخاذ شده باشد. دلیل آن هم این است که موتورولا احتمالا نمی‌خواهد دچار مشکلاتی که در زمان عرضه میت X و گلکسی فولد برای این گوشی‌ها پیش آمد، شود.

به همین‌خاطر، به نظر می‌رسد که موتورولا علاوه‌بر استفاده از یک پوشش شفاف دولایه‌ای پلی‌ایمید (PI) بر روی نمایشگر ریزر ۲۰۱۹ لولاهای آن را هم به‌گونه‌ای طراحی کرده است که این پوشش را کمی بکشد تا احتمال چین‌خوردگی آن به حداقل ممکن برسد.

گوشی تاشو موتورولا ریزر (Motorola Razr) با نمایشگر ۶.۲ اینچی تاشو و اسنپدراگون ۷۱۰ به قیمت ۱۵۰۰ دلار رسما معرفی شد

شرکت کره‌ای Kolon Industries، سازنده پوشش مذکور برای موتورولا است و Lee Seong-chan، مدیر اجرایی این شرکت، هفته گذشته در کنفرانسی گفته بود که: ریزر 2019 از لولاهایی استفاده کرده است که نمایشگر را در گوشه‌ها کمی می‌کشند و همین موضوع باعث کاهش چین‌ها بر روی صفحه شده است. این امر نشان‌دهنده استفاده از متریال و قطعات متفاوتی است که به حل مشکل کمک کرده‌اند.

سامسونگ مشکلات زمان عرضه گلکسی فولد را توانست با امتداد دادن پوشش PI تا گوشه‌ها حل نماید، بطوریکه این پوشش حالا مثل یک لایه محافظ به نظر نمی‌رسد، با این‌حال، به نظر می‌رسد که شرکت قصد دارد تا در آینده این پوشش‌ها را حذف کرده و به جای آن‌ها از یک پوشش شیشه‌ای فوق‌نازک استفاده کند.

ظاهرا سفتی متعارف ساختار یک شیشه، در مورد این پوشش که ضخامتی برابر ۱۰۰ میکرومتر یا کمتر دارد، معتبر نخواهد بود. خبرها حاکی از آن است که سامسونگ با یک شرکت داخلی، برای ساخت یک پوشش شیشه‌ای ۳۰ میکرومتری برای گلکسی فولد ۲ قرارداد بلندمدت بسته است.

مدیر اجرایی Kolon Industries، در ادامه صحبت‌هایش گفته است که این شیشه فوق‌نازک احتمالا در آینده نزدیک جایگزین پوشش PI خواهد شد. بنابراین براساس این گفته‌ها تاحدودی می‌توان تایید کرد که سامسونگ در بهار سال آینده از این پوشش‌های فوق‌نازک برای فولد ۲ استفاده خواهد کرد.

تاریخ معرفی سامسونگ گلکسی اس ۱۱ و گلکسی فولد ۲ سه شنبه ۲۹ بهمن ۹۸ خواهد بود

به گفته Lee، به‌رغم موفقیت موتورولا در مورد پوشش PI که دچار هیچ چین‌خوردگی‌ نمی‌شود؛ اما هر دو تکنولوژی یادشده، چالش‌هایی را برای سازندگان گوشی‌های تاشو ایجاد کرده‌اند که بتدریج شاهد برطرف شدن آن‌ها خواهیم بود.

بد نیست بدانید که شرکت ژاپنی Asahi Glass، قادر به ساخت پوشش‌های شیشه‌ای با ضخامت ۷۰ میکرومتر است و شرکت آلمانی Schott هم می‌تواند پوشش‌هایی با ضخامت‌های کمتر از ۱۰ میکرومتر بسازد. پوشش‌های شیشه‌ای باید بتوانند از پس مشکلات مربوط به تولید انبوه و سایزشان بربیایند؛ ضمن اینکه متریال استفاده‌شده در آن‌ها نیز باید بسیار مستحکم باشد تا بتواند تکنولوژی پوشش‌های سخت را کامل‌تر کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ در گلکسی فولد ۲ بتواند این ایراد را برطرف کند؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

سلام واعظ جان

Dr.Nazer

یا محمد ابن عبدالله همه اومدن که! معزز اومد حالا هم استاد عامر

Mani

ناظر مواظب خودت باش منم اومدم😏😏😏

_V_

به سلام استاد عامر

Galaxy

اومده انتقام بگیره من مطمعنم

Chalton

زحمت کشیده،فولد واسه یک سال پیش هست موتورولا واسه الان خوب معلومه تکنولوژی جدیدتری داره،در ضمن ابعاد فولد کجا ابعاد ریزر کجا اینا رو هم باید در نظر بگیرید حدود دو ماه دیگه فولد 2 داره معرفی میشه باید با فولد 2 در اصل مقایسه بشه.

عـــلـــۍ

🤭🤭😂😂

Mohammad 13759

کیفیت اتفاقی نیست ((((موتورولا))))))

_V_

کیفیت محافظشون تفاوتی نداره

همه ،وشی های منعطف همین محافظن ک بسیار ضعیفه

این فقط طراحیش باعث میشه اون مرکزش چین خوردگی و ظاهر بهتری داشته باشه

amer

بله واعظ جان کاملا درسته
فقط یاد قالیچه اتاقم میفتم که تا وقتی تا میشه هی باید بکشم تا تاخوردگی نداشته باشه بعد مدتی زیرش چسب قطره ای ریختم بهتر شد البته فقط برای درک بهتر موضوع این گفتم

Galaxy

موتورولا عالی بود تا الان که هیچ خرابی گزارش نشده ازش

Milad7

هنوز که نیومده 😐

MohammadFarhaadi

اینکه عجیب نیست کیسه فریزر هم از محافظ نمایشگر فواد محکمتره!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)