حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به گوگل پیکسل ۴ ای (Pixel 4a) سلام کنید

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | رندر، شایعات، گوگل

همانطور که سال گذشته دیدیم، پیکسل 3a پرفروشتر از پیکسل ۳ ظاهر شد. انتظار می رود این موضوع درباره سال ۲۰۲۰ هم تکرار شود. این یعنی گوگل پیکسل 4a از پیکسل ۴ پرفروشتر باشد. امروز اولین رندرهای میان رده جدید گوگل منتشر شده است. در ادامه به ترنجی همراه باشید تا به گوگل پیکسل ۴ ای (Pixel 4a) سلام کنید.

پیکسل ۴ ای (Pixel 4a)

پیکسل ۴ ای

پیکسل ۴ ای

اولین نکته‌ای که هنگام مشاهده این رندرها توجه را جلب می‌کند، وجود سوراخی در سمت چپ بخش فوقانی نمایشگر پیکسل 4a است. چنین مشخصه‌ای تابه‌حال برای گوشی‌های پیکسل استفاده نشده و به‌عنوان مثال پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال با حاشیه‌ی فوقانی ضخیمی معرفی شدند. در ادامه می‌توانیم بگوییم که ظاهرا پیکسل ۴ ای فاقد سیستم راداری است زیرا حاشیه‌ی فوقانی آن بسیار باریک‌تر از پیکسل ۴ محسوب می‌شود و به همین خاطر فضای کافی برای تعبیه‌ی سنسورهای متنوع وجود ندارد.

در قاب پشتی این گوشی حسگر اثر انگشت تعبیه شده که این مورد هم مدرکی دیگر برای عدم وجود سیستم تشخیص چهره سه بعدی محسوب می‌شود. فقدان سیستم راداری اصلا تعجب‌آور نیست زیرا از طرفی در بازارهای مهمی مانند هند این سیستم مجوز لازم را ندارد و به همین خاطر نمی‌تواند فعال باشد. در ضمن تعبیه چنین سنسورهایی هزینه ساخت گوشی را افزایش می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه می‌توانیم به وجود جک هدفون در بخش بالای بدنه اشاره کنیم.

کلیت طراحی پیکسل ۴ ای شباهت زیادی به پیکسل ۴ دارد و در این میان می‌توانیم به ماژول مربع شکل دوربین هم اشاره کنیم. البته این گوشی در کمال تعجب بار دیگر از دوربین واحد بهره می‌برد و اگرچه گوگل توانایی خود را در رابطه با دوربین موبایل ثابت کرده، ولی این روزها دوربین دوگانه و سه‌گانه به یک نوع استاندارد بدل شده‌اند. اما به‌نظر می‌رسد گوگل همچنان قصد دارد برای گوشی میان‌رده خود از فقط یک دوربین استفاده کند.

Pixel 4a

Pixel 4a

طبق گزارش سایت ۹۱Mobiles، نمایشگر پیکسل ۴a از اندازه ۵.۷ یا ۵.۸ اینچی بهره می‌برد ولی به‌لطف کاهش حاشیه‌ها، اندازه بدنه نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا کرده و حالا با اندازه ۱۴۴.۲ در ۶۹.۵ در ۸.۲ میلی‌متر روبرو هستیم.

به غیر از اطلاعات مطرح شده، می‌توانیم در مورد دیگر ویژگی‌های این گوشی و برادر بزرگ‌تر آن گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کنیم. اول از همه با توجه به پیکسل ۳a، می‌توانیم بگوییم که پیکسل ۴a هم از لحاظ عملکردی حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت. در کنار این موضوع، با وجود تعبیه فقط یک دوربین، می‌توانیم انتظار بهره‌گیری از ویژگی‌های مشابه مانند عکاسی از آسمان شب را داشته باشیم. در این میان امیدواریم باتری این گوشی بزرگ‌تر از مدل پرچم‌دار باشد.

در رابطه با قیمت هم احتمالا رویکرد مشابه سال گذشته تکرار می‌شود. باید خاطرنشان کنیم گوشی‌های پیکسل ۳a و ۳a ایکس‌ال به ترتیب با قیمت ۳۹۹ و ۴۷۹ دلار روانه‌ی بازار شدند و نسل جدید آن‌ها هم به احتمال زیاد با چنین برچسب قیمتی به دست خریداران می‌رسند. در مورد تاریخ عرضه پیکسل ۴a هم شاید در مقایسه با مدل قبلی مدتی زودتر معرفی شود و شاید هم مانند سال گذشته در کنفرانس گوگل I/O از این گوشی رونمایی شود.

نظر شما درباره طراحی احتمالی پیکسل ۴ ای چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ßÅÐ ßøy

💜هیچی Apple نمیشه ⁦♥️⁩

amer

با این ابعادی که داره بهترین گوشی کامپکت 2020میشه البته از نظر ابعاد و طراحی گوشی،
نسخه پلاس هم احتمالا ابعاد 6.5داشته باشه
نسخه سومی میتونه 6.2اینچ بزنه
طراحی خوب و عالی داره

Amir galaxy

همه زدن تو کار سوراخ😐👌

amer

چون راهی براشون نمونده یا پاپ اپ یا اینکه اخرش به یه سوراخ منتهی میشه

Milad7

والا برادرهای بزرگ ترش هم چیز خاصی برای ارائه نداشتند

MohammadFarhaadi

چه خبره خداوکیلی.آدم میره mi a3 میخره با یک سوم قیمت با امکانات بیشتر و زیباتر حالش رو هم میبره.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)