حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اگزینوس ۱۰۰۰ سامسونگ با لیتوگرافی ۵ نانومتری و Cortex-A78 در دست توسعه است

نوشته

4 سال قبل | 19 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

آنطور که مشخص است پرچمدارهای ۲۰۲۱ یا احتمالا نیمه دوم ۲۰۲۰ با چپیست های ۵ نانومتری از راه برسند. در حال حاضر شایعات چیپست ۵ نانومتری اپل A14 و چیپست ۵ نانومتری هواوی کایرین ۱۰۲۰ وجود دارند و حالا نوبت به چیپست اگزینوس ۱۰۰۰ سامسونگ با لیتوگرافی ۵ نانومتری و Cortex-A78 است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

چیپست اگزینوس ۱۰۰۰

چیپست اگزینوس ۱۰۰۰

چیپست اگزینوس ۱۰۰۰

چیپست جدید سامسونگ به نام اگزینوس ۹۹۰ که گویا در سری گلکسی اس ۱۱ به کار می رود، عملکرد ضعیف تری نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ دارد. شاید به همین دلیل است که کمپانی کره ای تصمیم گرفته تا تعداد بیشتری از گلکسی اس ۱۱ های مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ را روانه بازارهای متعدد کند. علیرغم کارایی پایین اگزینوس ۹۹۰ نسبت به چیپست های قدرتمند فعلی، گفته می شود که محصول آینده سامسونگ به نام اگزینوس ۱۰۰۰ نواقص نسخه قبلی را از لحاظ کارایی، بهره وری و ویژگی های پیشرفته دیگر برطرف می کند.

از زمان انتشار خبر مربوط به تعطیلی بخش تولید هسته سفارشی سامسونگ تاکنون، هیچ گزارشی مبنی بر چیپست موبایل اگزینوس بعدی در دسترس نیست. با این حال طبق گفته های افشاگر معروف سامسونگ، IceUniverse ظاهرا این کمپانی در حال تولید تراشه اگزینوس ۱۰۰۰ با استفاده از لیتوگرافی ۵ نانومتری است.

تعطیل کردن بخش هسته سفارشی می تواند به معنای عدم وابستگی اگزینوس ۱۰۰۰ به هسته های قدرتمند مونگوس باشد. هر چند به نظر می رسد که چیپست آینده سامسونگ از هسته های Cortex-A78 متعلق به ARM بهره می برد. طبق گفته های IceUniverse، اگزینوس ۱۰۰۰ احتمالا دارای یک پیکربندی هشت هسته است، به طوری که چهار هسته مبتنی بر کارایی و چهار هسته دیگر مبتنی بر بهره وری خواهند بود.

اطلاعات خاصی در مورد فرکانس و همچنین پردازنده گرافیکی به کار رفته در چیپست جدید وجود ندارد. با این حال مالی G78 شرکت ARM یا RDNA متعلق به AMD جزو گزینه های احتمالی به شمار می روند. طبق پیش بینی های صورت گرفته، اگزینوس 1000 در سال 2021 به طور رسمی معرفی خواهد شد.

گزارش های قبلی به تصمیم سامسونگ جهت ورود به عرصه GPUهای سفارشی و تولید گوشی های هوشمند مخصوص بازی اشاره کرده اند. استفاده از معماری 5 نانومتری در چیپست آینده، به معنی رقابت پذیری این محصول از لحاظ کارایی و بهره وری با تراشه های مطرحی مانند کایرین ۱۰۰۰ و کایرین ۱۰۲۰ و حتی اسنپدراگون ۸۷۵ است.

نظر شما چیست؟ سامسونگ اگزینوس ۱۰۰۰ می تواند چیپست پیشروی جذابی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mosayebso

این چیپ ست برای نوت ۱۱ هست و نه اس۱۲
مشخصات اکسینوس ۱۰۰۰:
۴هسته a78 نیمه سفارشی در فرکانس ۳ گیگاهرتز ک گویا ۱۰ درصد مصرف انرژی کمتری داره
۴هسته a55 در فرکانس ۲ گیگاهرتز
در مورد gpu هم با توجه به انقضای قرارداد سامسونگ و arm در سال ۲۰۱۹ و اینکه هنوز برای معماری RDNA روی موبایل خیلییی زوده ( طبق گفته های سامسونگ در گذشته حداقل ۲ سال طول میکشه ک این معماری اماده استفاده روی موبایل بشه) هرچند ممکنه سامسونگ مهندس های بیشتری رو روی سفارشی سازی معماری RDNA گماشته باشه اما اگر همه چیز بنا به برنامه ریزی باشه تنها انتخاب باقی مانده گرافیک های جدید power vr میمونه که فوق العاده هستن و چه در alu و چه در تکسچر و توان محاسباتی و البته یادگیری ماشین و ai فوق العاده هستن و البته مصرف انرژی و ابعاد اونها در مقایسه با گرافیک های مالی arm کمتره
در صورت استفاده سامسونگ از گرافیک های power vr سامسونگ میتونه نیمه دوم ۲۰۲۰ و البته سال ۲۰۲۱ رو به خوبی پیش ببره تا زمانی که معماری گرافیک نیمه سفارشی RDNA کمپانی amd اماده استفاده بشه( ترجیحا با فناوری ساخت ۳نانومتری MBCFET )

https://m.clien.net/service/board/park/14382777?combine=true&q=%20%EC%B0%8C%EB%9D%BC%EC%8B%9C&p=0&sort=recency&boardCd=&isBoard=false

این هم منبعی برای دوستان برای مشخصات اکسینوس ۱۰۰۰

عـــلـــۍ

این منبع معتبر نیست….🙆

mosayebso

باشه شما راست میگی 😆😆😆😆
در اخر مشخص میشه معتبره یا نیس
همین ایس یونیورسی که تو میگی معتبر ۹۹ درصد اطلاعاتشو از این سایت کره ای میگیره
بقیه هم از جمله فون ارنا و gsmarena اطلاعاتش رو از اون میگیرن 😆😆
حالا وقتی نوت ۱۱ با اکسینوس ۱۰۰۰ معرفی شد میفهمی

عـــلـــۍ

من آیس یونیورس رو هم قبول ندارم 😂😂🤭🤭

mehrdad_ma

فقط میشه بگی چطور قرارداد CPU هنوز مونده و قرداد gpu تمام شده ؟
آرم از اپل هم بخاطر معماریش پول میگیره
بحث معماری یه چیزی جداس بحث ساخت هم یه چیزی جدا

« من که arm رو معماری آینده پردازنده های دسکتاپ میدونم چون همین الان ویندوز و مک و لینوکس رو پردازنده های با معماری arm اجرا میشن »

mosayebso

مثل اینکه چندین مورد رو باهم قاطی کردی
سامسونگ سال ۲۰۱۵ قراردادی ۵ ساله با arm برای استفاده از هسته های گرافیکی arm منعقد کرد که هنوز تمدید نشده یا حداقل بشکل عمومی ارائه نشده که اره این قرارداد تمدید شده( البته چون هنوز به سال ۲۰۲۰ وارد نشدیم پس ممکنه در اینده نزدیک اعلام بشه یا کلا اعلام نشه)
موضوع cpu های arm یک موضوع کاملا جداس و قراردادی که منعقد شده به نوعی هرسال تمدید میشه هرچند در اینده نزدیک معماری risc-v جای معماری arm رو تا حدودی میگیره اما در حال حاضر طول مدت قرار دادی ک سامسونگ برای استفاده از هسته های پردازشی arm ( چه معماریش و چه هسته های کامل) داره رو فقط خود این دو کمپانی اطلاع دارن

Mohammad 13759

به شخصه هیچ امیدی به طراحی سامسونگ ندارم ولی اگه طراحی رو از amd و یا arm بگیره و خودش فقط تولید کنه فکرکنم چیپست قدرتمندی باشه

عـــلـــۍ

درسته مثل سی پی یو های amd که برای سیستم میسازه هم خوش قیمته هم بسیار قوی هست مخصوصا سری رایزن…⁦❤️⁩💜

_V_

البته الان قراره هسته های گرافیکی رو از ای ام دی بگیره نه هسته های پردازشی

Chalton

mosayebso
جواب کی رو داری میدی؟کسی که هم سنِ سری اس سامسونگ هست،طرف هنوز براش قصه میخونن تا خوابش ببره،اس 6 معرفی شد ایشون مهدکودک میرفته،میاد میگه منبع معتبر نیست🙆‍♂️
تازه….. ایفون 7 پلاس داره
چالتون
م…
ع…
👨‍👩‍👦

ARMTIN

اینطور که بنده متوجه شدم سامسونگ قرار در اگزینوس ۱000 با الگوریتم 5nm با پیکربندی زیر استفاده کنه : 🤔
[ CPU ]
از هسته ها شرکت ARM _ کورتکس A78
[ GPU ]
از هسته ها شرکت AMD – سری RDNA

Amir galaxy

سلام آواتار قابلیت بهتر بود
با تشکر

ARMTIN

من آخرش از دست شماهاا دق میکنم 😂

_V_

به نظر من لوگوتون جذابه اگر پس زمینه رو سفید کنید،، پس زمینه رو سفید کنید بهتر میشه

عـــلـــۍ

بعضی ها که اتفاقا اسمشون هم چالتونه خیلی تنشون می‌خواره انگاری….
🤭از تک تک دروغاش گرفته تا گنده گوزی راجب برند سامسونگ، با این کاراش داره برند سامسونگ رو خراب می‌کنه ، من شرت می‌بندم خودش در اصل فن هواوی یا شیائومی هست..
میخواد دیدگاه کاربرای آماتور رو راجب سامسونگ خراب کنه 🤭😋

Amir galaxy

شرت کی رو میبندی؟!
اهاااااا
میخوای شرط ببندی؟!
اوکی😅👌

عـــلـــۍ

دهن سرویس 😂 گوشیم خودش جملات تغییر میده تو حافظه پنهانش یادداشت شده مشکل از من نی 🙆🤭😂

Amir galaxy

خیلی بی تربیتی
معلوم نیست چند بار نوشتی شرت که دیگه کیبورد خود به خود می‌نویسه شرت
باشد که به راه راست هدایت شوید

Milad7

فعلا یه فکری به حال پردازنده اس 11 بکن تا بعد…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)