حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه اسنپدراگون ۸۶۵ گلکسی اس ۱۱ در کشورهای بیشتری ارایه می شود

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

به دلایل مختلف سامسونگ ترجیح می دهد که دستگاه های خود را با چیپست ارایه کند که یکی از چیپست ها ساخت خودش بوده و یکی ساخت مشهورترین سازنده چیپست های موبایلی یعنی کوالکام. معمولا نسخه مجهز به چیپست کوالکام که به نسخه اسنپدراگون هم مشهور است، در بازار امریکا و چین ارایه می شود و باقی بازارها نسخه مجهز به چیپست اگزینوس سامسونگ را دریافت می کنند. به نظر می رسد درباره پرچمدار نیمه اول ۲۰۲۰ سامسونگ شرایط کمی متفاوت تر است. نسخه اسنپدراگون ۸۶۵ گلکسی اس ۱۱ در کشورهای بیشتری ارایه می شود و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

نسخه اسنپدراگون ۸۶۵ گلکسی اس ۱۱

اسنپدراگون ۸۶۵

اسنپدراگون ۸۶۵

طبق گزارش منتشر شده در یکی از روزنامه‌های کره‌ای، سامسونگ می‌خواهد گلکسی اس ۱۱ مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ را در کشور خود یعنی کره جنوبی عرضه کند. این یعنی کاربران کره جنوبی مانند آمریکای شمالی، چین و ژاپن می‌توانند از پرچم‌دار سری گلکسی اس با چیپست اسنپدراگون بهره ببرند.

در حقیقت، در روزنامه مذکور آمده که در بیشتر مناطق به غیر از اروپا چنین مدلی عرضه خواهد شد. در این میان معلوم نیست که مدل اسنپدراگون برای خاورمیانه و آفریقا هم عرضه می‌شود یا نه ولی از آنجایی که در این مناطق معمولا همان مدل اروپایی ارائه می‌شود، احتمالا بار دیگر کاربران این کشور با گلکسی اس ۱۱ مجهز به تراشه اگزینوس روبرو خواهند شد.

طبق این گزارش، تصمیم مذکور به دلیل اختلاف در عملکرد بین اسنپدراگون ۸۶۵ و اگزینوس ۹۹۰ اتخاذ شده است. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم طبق بررسی‌های صورت گرفته بر گلکسی اس ۱۰، مدل اسنپدراگون این گوشی در زمینه‌ی مواردی مانند عملکرد گرافیک، عملکرد چند هسته‌ای و حفظ توان در فشار زیاد، بهتر از مدل اگزینوس عمل می‌کند. در این میان، اگزینوس در زمینه‌ی عملکرد تک هسته‌ای حرف بیشتری برای گفتن دارد.

کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ با پشتیبانی از 5G اما بدون مودم داخلی رسما معرفی شد

در همین زمینه باید به تعطیلی واحد طراحی پردازنده سامسونگ در آستین تگزاس اشاره کنیم که خبر آن چند ماه قبل منتشر شد. به همین خاطر، احتمالا اگزینوس ۹۹۰ آخرین تراشه‌ی سامسونگ است از پردازنده مبتنی بر طراحی اختصاصی بهره می‌برد؛ تلاشی که سامسونگ با عرضه گلکسی اس ۷ آن را آغاز کرد.

اما در عین حال آغاز همکاری سامسونگ با AMD برای گرافیک موبایل نشان می‌دهد که اگرچه بهره‌گیری از پردازنده‌های اختصاصی برای پرچم‌داران خود احتمالا به پایان راه رسیده، ولی سامسونگ قصد ندارد توسعه تراشه‌های اگزینوس را کنار بگذارد.

نظر شما چیست؟ این برای شما مهم بوده که گوشی سامسونگ شما چه پردازنده ای داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
UnderTaker

انگار شوخی شوخی طراحیش همین شکلیه واقعا 😑

https://bit.ly/35e7shB

amer

اسنپدراگون شاید تو اعداد و ارقام مربوط به امتیازگیری با اختلاف چندر غاز عقب افتاده باشه ولی تجربه و عملکرد این پردازنده اثبات شده هست
و بر خلاف پردازنده های دیگه بعد مدتی دچار هیچ افت عملکردی نخواهد بود

عـــلـــۍ

این چیزا مال قدیم بود…الان شرایط عوض شده

_V_

الانم همینه! تستا که تایید میکنن مال نسل قبل رو

خالا ببینیم این نسل چجوریه!

Mahdi

حرف شما درسته که میگی پردازنده اپل بهترینه ولی بنظرم چیزی از اسنپدراگون کم نمیشه چون اینو اثبات کرده که بهترین تراشه اندرویده و افت عملکرد نداره اینو توی تست های یوتیوب و تو دنیای واقعی خودم دیدم

عـــلـــۍ

من حرفی از پردازنده های اپل زدم؟؟؟
اصلا اسنپدراگون در حد و اندازه سری a اپل نیست که بخواد باهاش مقایسه بشه …
منظور من این بود که در آینده نزدیک سایر
پردازنده ها یعنی (کایرین ،و مدیاتک ) ازش پیشی بگیرن که دور از ذهن نیست….🙆

amer

و تنها پردازنده موبایل هست که درایور داره موردی که باعث سرحال ماندن cpu و گرافیک بهتر و عملکرد بهتر نسبت به قبل میشه

Mahdi

(این چیزا مال قدیم بود…الان شرایط عوض شده)
الان هم اسنپ بهتر از کایرین و اگزینوسه و مدیاتک شرایط هنوز عوض نشده منم نمیگم عوض نمیشه ولی هنوز به اسنپ نمیرسن شاید در اینده برسن

Ebinem

به عقل اونایی که میگن اگزینوس بهتر از اسنپدراگون هست، باید شک کرد.

amer

سلام دوستان یه سوال
چرا پردازنده های مدیاتک برای پردازش تصویر بر خلاف اسنپدراگون پردازنده تصویر جداگانه نداره ؟

Milad7

انشاا… اسنپش را میخرم 🙂

Amir galaxy

جووووون
انشالله…
خیلی جنس نابیه واقعا👌

Milad7

امیدوارم رندر قبلی با چینش افقی دوربین واقعی باشه نه این 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)