حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی پی ۴۰ (Huawei P40) با سیستم عامل هارمونی هواوی ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | هواوی

در کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی امسال بود که شرکت چینی هواوی سیستم عامل هارمونی را معرفی کرد. همچنین می دانیم که رسما تایید شد هواوی میت ۳۰ بدون گوگل پلی ارایه می شود. در نتیجه گفته می شود که هواوی پی ۴۰ (Huawei P40) با سیستم عامل هارمونی هواوی ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هواوی پی ۴۰ (Huawei P40) با سیستم عامل هارمونی هواوی

هواوی پی ۴۰ (Huawei P40) با سیستم عامل هارمونی هواوی

هواوی پی ۴۰ (Huawei P40) با سیستم عامل هارمونی هواوی

شرکت هواوی اعلام کرده است که سیستم عامل هارمونی فعلا برای گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته نشده است و تنها برای دستگاه‌های هوشمند خانگی کاربرد دارد. این گفته با شایعه‌های راه‌اندازی سیستم‌عامل اختصاصی شرکت روی گوشی هواوی میت ۳۰ لایت در تناقض است.

هر چند که مدیران شرکت چینی عنوان کرده‌اند با وجود آنکه هواوی به استفاده از سیستم‌عامل اندروید روی گوشی‌های هوشمند خود ادامه می‌دهد در صورتی که ممنوعیتی روی دستگاه‌های این شرکت قرار گیرد، آماده هستند تا طی یک یا دو روز به سیستم‌عامل هارمونی کوچ کنند.

اکنون ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، طی یک مصاحبه رسانه‌ای تایید کرده در صورتی که معضلات کنونی این شرکت با دولت ایالات متحده دستخوش تغییر نشود، شرکت شروع به استفاده از سیستم عامل هارمونی خواهد کرد که با هواوی پی ۴۰ در سال آتی آغاز می‌شود.

وی همچنین تایید کرد که سیستم عامل اختصاصی این شرکت برای استفاده روی گوشی‌های هوشمند آماده است اما هواوی فعلا منتظر ایجاد تغییرات در روابط با دولت ایالات متحده است. یو عنوان کرد که فروشگاه اپ گالری آماده است و هواوی موبایل سرویس هم جایگزین اپلیکیشن‌های خدماتی گوگل خواهد شد.

هدف هواوی واضح است؛ این شرکت می‌خواهد با سیستم‌عامل اندروید و خدمات گوگل ادامه دهد مگر اینکه دیگر چاره‌ای نداشته باشد. سیستم‌عامل هارمونی شرکت می‌تواند یک جایگزین مطمئن برای سیستم‌عامل اندروید محصولات هواوی باشد.

این سیستم‌عامل از تمامی اپلیکیشن‌های اندرویدی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که خبری خوش برای سازندگان متفرقه اپلیکیشن‌های اندرویدی است.

شما چطور فکر می کنید؟ آیا هواوی موفق می شود که سیستم عامل هارمونی را روی یک پرچمدار موفق ارایه کند؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

وقتی از تمام برنامه های اندورید پشتیبانی کنه .وقتی چهل درصد سریع تر باشه .وسوسه انگیز میشه .هرچند امیدوارم تحریم ها برداشته بشه .

m.b

پس تعویض چند روزه رابط بلوف بود…
چون خودشونم میدونن که یا باید روی اندروید رسمی گوگل کار کنن و یا هارمونی و کار کردن روی اندروید منبع باز نه خوبی های اندروید رسمی گوگل رو داره و نه خوبی های هارمونی خودشون رو…
پس اگر بلوف نبود، همین mate 30 رو مجهز به هارمونی میکردن که زحمت واسه توسعه یه سیستم مابین اندروید و هامونی نکشن…
یا هارمونی هنوز کامل کامل نیست و یا تعویض در چند روز با اندروید، بلوفی بود که زدن…

نیما عرفانی

سیاست خوبی رو در پیش گرفته و از فرصت و فرجه ای که آمریکا در اختیارش گذاشته داره نهایت استفاده رو میبره که تا زمان معرفی و عرضه ی سری پی ۴۰ رو سیستم عامل اختصاصی خودش بیشتر کار کنه ، سری میت ۳۰ براش حکم آزمون و خطا رو داره. در حال حاظر سیستم عامل هارمونی برای دستگاه های پوشیدنی ، لوازم خانگی و مصارف اینترنت اشیاء بهینه شده اما به مرور تکامل پیدا می‌کنه و به حدی فراگیر میشه که قابل استفاده در گوشی های هوشمند و سیستم مالتی مدیا و ناوبری اتومبیل ها باشه(شایدم داره در سکوت و خفا رو نسخه‌ ی دسکتاپیِ هارمونی کار می‌کنه که به وقتش یکی در مهره های اصلیش رو، رو کنه). این خودش یعنی یه اکوسیستم واحد و یکتا به شرط اینکه بتونه به نحو احسن عملیش کنه .
اگه تا چند ماه آتی مذاکراتش با دولت آمریکا به نتیجه نرسه مشکلی از بابت مهاجرت از اندروید به سیستم عامل خودش در اسرع وقت نداره چون سرور و کلاینت جهت سرویس دهی به کاربرانش دستِ خودشه و راحت می‌تونه در کوتاه ترین مدت تحت عنوان پک جامع نرم افزاری(سیستمی) به گوشی های عرضه شدش آپدیت بده .

نیما عرفانی

اصلاح
(که به وقتش یکی در مهره های اصلیش رو، رو کنه)
یکی “از” مهره های اصلیش

Taskin

خیلیا تلاش کردن و به جایی نرسیدن
خودتون میدونین که خیلی وقت ها خیلی از اپ ها یا بازی ها فقط به گوگل راضی میشن و نه چیز دیگه در ضمن گوگل ۱۰ ساله توی این برنامه هاست و جای پای خودش رو محکم کرده و موضوع سوم اینه که خیلی ها حتی اگر سیستم عامل هواوی بهتر از اندروید ظاهر بشه میرن سراغ ios پس نتیجه گیری نمیشه کرد و تقریبا همه چیز مبهمه و سیستم عامل هارمونی یه ریسک خیلی بزرگه اگر بشه که گوگل توی دردسره و یه موقعیت واسه اپله و اگر نگیره که رسما نابود میشه چون ممکنه با این کارش آمدیکا بیشتر لج کنه و هیچ عنوانه دیگه نزاره از محصولات آمریکایی استفاده کنه گرچه باز خورد ها توی همین میت ۳۰ مشخص میشن چون مشکل اصلی این گوشی خدمات و سرویس های گوگله ما که بدمون نمیاد رقابت بیشتر و جذابتر بشه

Milad7

🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)