حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تجارت چند صد میلیارد تومانی فروش فیلترشکن و VPN

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که شاهد تجارت چند صد میلیاردی در حوزه فروش فیلترشکن و VPN هستیم گفت که مشخص است پشت این مافیا چیست اما برخوردی با این تجارت نمی‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره تجارت چند صد میلیارد تومانی فروش فیلترشکن و VPN صحبت کنیم.

فروش فیلترشکن و VPN

آذری جهرمی

آذری جهرمی

جواد آذری جهرمی در جلسه علنی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) مجلس و در جریان پاسخ به سوال نماینده مشهد درباره‌ی علت عدم وظایف قانونی وزارت ارتباطات در احراز هویت افراد در اینترنت، ساماندهی فیلترشکن‌ها و قطع سیم کارت‌های مجعول گفت:

این که سوال می‌کنند چرا وزارت ارتباطات فیلترشکن‌ها را نمی‌بندند این کار وظیفه ما نیست. فرض کنید فردا صبح بیدار شوید و ببینید همه فیلترشکن‌ها از دسترس خارج شده‌اند و در این صورت استاد دانشگاهی که به دنبال مطالب علمی می‌گردد، تاجری که می‌خواهد تحریم‌ها را دور بزند و حساب بانکی‌اش را متصل کند و توسعه دهندگان نرم افزار به مشکل بر می‌خورند. نمی‌شود سطح دسترسی دانشجو و خبرنگار و استاد و تاجر با سطح دسترسی یک کودک ۸ و ۹ ساله برابر باشد. این هم‌سطحی انجام نمی‌شود.

جهرمی ادامه داد:

در حال حاضر فیلترشکن به راحتی فروخته می‌شود، برخوردی با این تجارت نمی‌شود و پشتش هم معلوم است چه کسی است. مگر نمی‌شود پشت این مافیا را درآورد؟ می‌گویند قانون نداریم که فیلترشکن فروشی جرم است. ما شاهد تجارت چند صد میلیاردی در این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: می‌گویند وزارت ارتباطات فیلترشکن‌ها را ببندد و اگر زندگی مردم مختل شد خودش هم جواب دهد. ما به صیانت از اخلاق اعتقاد داریم. ولی حل مشکل راه حل دارد و نمی‌شود بدون داشتن ابزار مورد نیاز کاری را انجام دهیم.

وی با بیان این که در مورد موضوع هویت در فضای مجازی تکلیفی برای وزارت ارتباطات وجود ندارد گفت: این موضوع از حیطه اختیار و مسئولیت وزیر ارتباطات خارج است.

آذری جهرمی در بخش دیگری از اظهاراتش اضافه کرد: در دو سال گذشته با همکاری و برنامه فشرده مرکز ملی فضای مجازی، اپراتورها، وزارت ارتباطات و سازمان ثبت احوال بیش از ۱۷ میلیون سیم کارت فاقد هویت یا مخدوش از شبکه خارج شده است.

وی اضافه کرد:‌ اتباع بیگانه در زمان ورود به کشور با پاسپورت خود امکان خرید دارند که بعضا از مدارک هویتی اینها استفاده می‌شود. راه حل اتصال بانک اطلاعاتی ناجا به سیستم هویتی اپراتورهاست که باید در دولت الکترونیک رخ دهد. به همین منظور ناجا سیستم را متصل کرد اما به دلیل ملاحظات طراحی شبکه بانک آفلاین با ۲۴ ساعت تاخیر ارائه شد. حزب ‌الله لبنان گفت که آمریکا ما را تحریم کرده و شما هم در ایران به ما سیم کارت نمی‌دهید لذا ما این سیستم را قطع کردیم تا هر زمان که به روز شد آن را متصل کنیم.

شما درباره این مافیای چند صد میلیارد تومانی چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pedram_01

کلا اینترنت فیلتر هست چند سایت داخلی فقط بازه دیگ !! انتظار داری از فیلتر شکن استفاده نکنیم ؟ حتی ساده ترین نرم افزار های اجتماعی و ارتباطی حتی بازی های آنلاین هم فیلتر هستن . کلا مغز تو کلتون نیست که فقط بلدید دکمه فیلتر رو فشار بدید اون دکمه دیگ کج شد از بس فشارش دادید . حتی بچه هارو هم مجیور میکنید از فیلتر شکن استفاده کنند و چیزای که نباید رو ببینند . اصلا شما ها دنبال این چیزا نیستین که همش دروغه همش حرفه فقط دنبال سود و درامد از ملت هستید مثل حمایت از تولید داخل !! گوشی چینی جعبه میزنید به عنوان گوشی داخلی بعد واردات گوشی ها ۴ برابر میکنید برای حمایت تولید داخل . اره اره . ماهم چیز دیگ قشنگ رو پیشونی ما نوشه خر

ahmad

من از فیلتر شکن پولی next vpn استفاده میکنم کسی تجربه فیلتر شکن پولی عالی سراغ داره؟

Amin B3DA

من از 20speed استفاده می کنم و خوبه. البته قبلا 8 تا سرویس ارائه می داد چون برای توسعه اندروید و دورزدن گوگل میخواستم. اما الان 5 تا سرویس داره. vpn – open vpn – kerio – tunnel plus – cisco anyconnect
البته سالانم ک تموم شد میرم ببینم چیز بهتری هست یا ن

afsoon

صد برابر ارزش تجارت هزینه فیلتر کردن هست ‌‌.همین الآنم حدالقل هزار میلیارد تومن هزینه فیلترینگ هست .فقط بعضی چیزا فیلتر لازمه وگرنه خیلی چیزا لازم نیست .

HM-Royal

خب idiot ها فیلتر ها بردارید به جاش کنترل والدین رو جا بندازید(اعمال محدودیت در کامپیوتر یا مودم برای استفاده از اینترنت در گوشی و iPad کودکان توسط والدین) کاری که در همه دنیا برای استفاده کودکان از اینترنت انجام میشه نه اینکه همه چیز را برای همه فیلتر کردین گرچه درد اینا چیز دیگه ایه جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات!

silver30

خار مادر طرز فکرو دارن این مسئولین ما.فیلتر شکن عین گوجه و هندوانه ریخته تو بازار از بچه ده دوازده ساله تا بزرگسالم استفاده میکنن همه جور سایت و کانال هم به راحتی بازه.این همش فیلمه که کل ملتو با سرگرم کنن ذهن نو جوان هم با فیلم و کانال مبتذل در گیر کردن که خودشون مملکتو بچاپن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)