حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ورژن ۱۱۰ مرورگر اج با VPN داخلی رایگان عرضه خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | مرورگر

وی‌پی‌ان یا VPN که مخفف Virtual Private Network بوده و به معنی شبکه خصوصی مجازی است، یکی از کاربردهای اصلی‌ش مربوط به حفظ امنیت کاربر در وبگردی می‌شود. با این حال در کشورهای با محدودیت اینترنت یا فیلترینگ، کارکرد فیلترشکن هم دارد. جالب است بدانید که ورژن ۱۱۰ مرورگر اج با VPN داخلی رایگان عرضه خواهد شد. اما شرایط استفاده از این فیلترشکن رایگان Edge مایکروسافت چیست؟

ورژن ۱۱۰ مرورگر اج با VPN داخلی رایگان

وقتی صحبت از مرورگرهای وب به میان می آید، گوگل کروم رهبر بلامنازع بازار است. این مرورگر سريع بوده و با سایر خدمات Google ادغام شده است. این سبب می شود که مرورگر کروم برای بسیاری از ما انتخاب اول باشد.

به همین دلیل، رقبای آن باید تلاش بسیار بیشتری را برای انتخاب شدن به جای آن انجام دهند. در جدیدترین تلاش مایکروسافت می‌بینیم که از Opera الگو گرفته شده و یک سرویس فیلترشکن رایگان یا VPN رایگان در نسخه ۱۱۰ مرورگر اج اضافه خواهد شد.

ورژن ۱۱۰ مرورگر اج با VPN داخلی رایگان

ورژن ۱۱۰ مرورگر اج با VPN داخلی رایگان

حدود یک سال است که مایکروسافت نسخه‌ای از Edge خود را با سرویس VPN داخلی آزمایش می کند. اکنون این ویژگی را در جدیدترین نسخه پایدار برای برخی از کاربران عرضه کرده است.

این ویژگی جدید مرورگر مایکروسافت Edge که “شبکه امن” یا “Secure Network” نام دارد با مشارکت Cloudflare پیاده سازی شده و به ماهانه ۱ گیگابایت حجم رایگان VPN برای وبگردی امن را در اختیار کاربران قرار می دهد.

با توجه به این که این ویژگی به مراحل نهایی پیاده سازی رسیده است نشان می دهد که مایکروسافت احتمالاً قیمت و عرضه عمومی VPN داخلی Edge را برای حجم های بیشتر به زودی اعلام خواهد کرد.

ویژگی Secure Network VPN مرورگر اج به جای دور زدن محدودیت‌های فیلترینگ یا تحریم اینترنتِ موقعیت جغرافیایی خاص با تغییر آدرس IP کاربر، بیشتر بر حفظ حریم خصوصی استفاده از VPN متمرکز است. در حقیقت بیشتر از اینکه برای کاربرانی مانند ما در ایران مفید باشد، برای دیگر کشورها مفید است.

در حقیقت این سرویس به طور خودکار سرورهایی از کشور مبدا کاربر را برای عملکرد ایمن در شبکه‌های عمومی انتخاب می کند. به عبارت دیگر، کاربران تنها می توانند از شبکه امن برای محافظت از حریم خصوصی خود استفاده کنند نه برای عوض کردن IP خود به IP کشور دیگر.

پیش از این در بین مرورگرهای اینترنتی، مرورگر Opera سابقه طولانی در ارائه این قابلیت دارد و علاوه بر حفظ امنیت کاربر، IP آن را به کشور دیگری هم تغییر می‌داد. برای مرورگر گوگل کروم می توان از اکستنشن‌های خاص برای این عملکرد استفاده نمود.

نظر شما درباره این سرویس جدید مایکروسافت در مرورگر اج خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)