حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ثبت گوشی مسافری فقط برای مسافران واقعی در دسترس خواهد بود

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار داخلی

چند روزی است که شایعاتی پیرامون لغو طرح رجیستری گوشی‌های مسافری به گوش می‌رسد. انتظار می‌رود که در صورت عملی شدن این موضوع و یا حتی محدود شدن آن باید شاهد فاز جدیدی از گرانی‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند باشیم، چرا که در این روزهای رجیستری گوشی‌های مسافری به عنوان یک راه میانبر برای ثبت گوشی‌ها توسط فروشندگان موبایل به حساب می‌آید. امروز خبر می رسد که ثبت گوشی مسافری فقط برای مسافران واقعی در دسترس خواهد بود و در ادامه با هم در ترنجی درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

محدود شدن رجیستری گوشی مسافری از اول خرداد

ماجرا از آنجایی آغاز شد که تعدادی از رسانه‌ها از لغو شدن رجیستری گوشی‌های وارداتی از طریق مسافری از اول خرداد ماه خبر دادند. در این خبر عنوان شده بود که حمیدرضا دهقانی‎نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته است دیگر هیچ گوشی همراهی از طریق مسافری اجازه رجیستری ندارد. اما به‌نظر می‌رسد که داستان کمی متفاوت از این ماجرا است، هرچند که در اصل آن تفاوتی ایجاد نمی‌شود.

دهقانی‌نیا در اظهار نظر جدید خود با اشاره به اینکه به هیچ وجه موافق لغو رجیستری گوشی‌های وارداتی از طریق مسافری نیست، افزود که قرار بر اینست که از اول خرداد تنها مسافران واقعی امکان رجیستری گوشی‌های خود را داشته باشند و بقیه فعالان بازار باید مسیر قانونی و مشخصی گوشی مورد نیاز بازار را تأمین کنند.

آموزش ثبت IMEI گوشی مسافرتی در سایت گمرک

دهقانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در ادامه اظهارات خود افزود:

نباید مسیری در واردات گوشی تلفن همراه شکل بگیرد که بستری برای قاچاق این کالا باز کند حتی اگر قرار باشد این گوشی‌ها حقوق ورودی را پرداخت کنند و در سامانه رجیستری ثبت شوند. باید فرایندهای رسمی واردات گوشی تلفن همراه به قدری تسهیل شوند تا همه تاجران و واردکنندگان بتوانند برای تأمین گوشی تلفن همراه مورد نیاز بازار اقدام کنند اما اینکه دستگاه‌های متولی اعلام کنند که از طریق مسافری این کالا تأمین می‌شود و به همین سبب بازار را رها کنند مورد تأیید ما نیست و باید جلوی آن گرفته شود.

از آنجایی که در حال حاضر تعداد بسیاری از فروشندگان موبایل تحت عنوان گوشی‌های مسافری، محصولات خود را رجیستری می‌کنند، می‌توان انتظار داشت که از اول خرداد ماه شاهد یک افزایش قیمت دیگر در گوشی‌های بازار و حتی کمیاب شدن دستگاه‌ها باشیم.

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shiral

قصه پول بیشتره.

_V_

https://youtu.be/shrYnaxVenE

باتری لایف تست اس۱۰ اسنپدراگن در برابر اس۱۰ اکسینوس انجام شد
حدود ۱ ساعت و ده دقیقه اسکرین بیشتر تو اس۱۰ اسنپدراگن!!!

Milad7

همین الانم به عمد سرعت سامانه را کم کردن و از هر ده تلاش یک بار موفقیت حاصل میشه

Yas

تقریبا قیمتها جابجا میشه
قیمت میان رده میرسه ب پرچمدار الان ،
و قیمت پرچمدارها میشه قیمت سمند سال قبل
همین ..
چیزی نیس اشکالی نداره ملت ایران باید مقاومت کنن باید مشتو بزنیم تو دهن دشمن
باید دندونای دشمن و خورد کنیم…
فقط اینکه…..

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)