حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سایت ثبت گوشی مسافری از ۵ خرداد باز خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار داخلی

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری در مصاحبه‌ای اعلام کرد سامانه ثبت گوشی مسافری از روز یکشنبه ۵ خرداد دوباره به کار خود ادامه خواهد داد و بازگشایی می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ابراهیم درستی روز گذشته در مصاحبه‌ای با رادیو اعلام نموده که بازار موبایل کشور که در هفته گذشته دچار آشفتگی بی حد و حصر و بی سابقه‌ای شده بود با باز شدن مجدد سامانه ثبت گوشی مسافری، دوباره به وضعیت سابق خود بازخواهد گشت.

درستی معتقد است که بازار تلفن همراه با اعلام بسته شدن این سامانه در اول خرداد ماه دچار این وضعیت بغرنج شده بود و با بازگشایی مجدد آن وضعیت به حالت آرامش نسبی قبلی باز می‌گردد.

در این زمینه رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری معتقد است که واردکنندگان توانایی تأمین تعداد گوشی‌های مورد نیاز بازار را ندارند و مسافران با ارائه کارت ملی و پرداخت حقوق دولت می‌توانند یک گوشی تلفن همراه را رجیستر نمایند که همین روش تا حد بسیار زیادی پاسخگوی نیازهای بازار است.

آموزش ثبت IMEI گوشی مسافرتی در سایت گمرک

آموزش ثبت IMEI گوشی مسافرتی در سایت گمرک

البته همانطور که می‌دانید ثبت گوشی مسافری یک پوشش برای قاچاق گوشی‌های هوشمند در کشور است و به همین دلیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مدت‌هاست با ثبت گوشی مسافری به این روش مخالف است و بارها تلاش نموده تا راه ثبت گوشی مسافری بدون احراز هویت مسافر توسط پلیس و گمرک را مسدود نماید ولی به دلایل مختلف این مهم هنوز محقق نشده است.

در این زمینه درستی می‌گوید:

طی نشستی که دو شب گذشته با وزیر کشور برگزار شد مقرر شده تا زمانی که واردکنندگان بتوانند سهم بازار را تأمین کنند رجیستری به روش مسافری به همین روش همچنان ادامه داشته باشد.

درستی با تأکید بر این مورد که بعد از تأمین نیاز بازار از سوی واردکنندگان اجرای طرح رجیستری گوشی‌های همراه، طرح مسافری به روش موجود قطع خواهد شد اعلام نمود:

هم اکنون با قطع سامانه مدنظر قیمت گوشی تلفن همراه در بازار تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته در حالی که شرکت های واردکننده حق گران فروشی را ندارند. در راستای نشست های مکرری که با وزارتخانه های کشور و صنعت، معدن و تجارت برگزار شده با اختصاص ارز برای واردات گوشی همراه واردکنندگان نیاز بازار را تامین خواهند کرد.

به هر  حال وضعیت بازار گوشی در این روزها به هیچ عنوان جالب نیست و هر مصاحبه و خبری هر چند کوچک می‌تواند تأثیرات بزرگی روی آن بگذارد. در نظر داشته باشید که راه فعلی قانونی، وارد شدن گوشی از طریق شرکت‌های دارای مجوز است ولی عملاً این روش تنها کمتر از ۲۰ درصد نیاز کشور را پوشش می‌دهد و این بدان معناست که واردکنندگان علاقه‌ای به افزایش میزان واردات خود ندارند و یا دلایل دیگری آنها را از واردات بیشتر این محصولات به کشور منع کرده و یا منصرف می‌نماید.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامانه رجیستری در عمل فقط به یک درگاه برای دریافت گمرک دولت تبدیل شده و هدف اصلی یعنی ارایه خدمات برندهای موبایل به کاربران ایرانی، فراموش شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoongaregisoo

کاری که ندارید هی می آیید یه شوک میدید و قیمت رو میکشن بالا و بعد میگید همون روال سابق و اوها کو تا قیمت برگرده به سابق

Milad7

امروز دهقنی نیا مصاحبه کرد گفت باز نمیشه 🤔 فعلا دو دستگی ایجاد شده

Milad7

*دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق

Amin B3DA

بی پدر تر از اینا نیس و ندیدم. دیگه دارن شکر و مرغ و گوشتم با کارت ملی میدن. ینی هرچی بکشیم حقمونه. البته این مردما اینا با برنامه هاشون ع قدیم اینجوری بار اوردن برای همچین روزایی که دم نزنند. یاد ندادن ع بچگی ع حقمون دفاع کنیم. یاد دادن اگ معلم همکلاسیمونا زد باید خفه شیم. نباید پاشیم اعتراض کنیم. باید توسری خور معلم و مدیر باشیم و حتی اگ ناحق گفتن بگیم چشم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)