حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جاسوسی تلگرام طلایی توسط پلیس فتا تایید شد (تکذیب شد)

نوشته

5 سال قبل | 9 دیدگاه | اخبار، امنیت، پیام رسان

صبح چهارشنبه بود که در ترنجی برای شما نوشتیم تلگرام طلایی را از گوشی خود پاک کنید، این بار گوگل به شما هشدار می دهد. پس از هشدارهای مکرر در نهایت پلیس فتا هم تذکر می دهد و عنوان می کند که تلگرام طلایی آلوده به نرم افزار جاسوسی است. در حقیقت به این ترتیب جاسوسی تلگرام طلایی توسط پلیس فتا تایید شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آپدیت شد: تکذیب شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پلیس فتای کیش لحظاتی پیش گفت: شایعه منتشر شده به نقل از اینجانب در شبکه های اجتماعی و برخی سایت ها مبنی بر بد افزار بدون برنامه تلگرام طلایی را تکذیب می‌کنم.

سرهنگ دوم محمدرضا رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای سوء استفاده و انتشار بدافزار های موبایلی با عنوان های گوناگون و جعلی برای سواستفاده شده است.

وی اظهار داشت: کاربران برای ایمنی هر چه بیشتر در شبکه های اجتماعی باید برنامه ها و نرم افزارهای مورد نیاز خود را از منابع معتبر دریافت کند.
رضایی با بیان اینکه کاربران باید در نصب برنامه های ارسالی از طریق شبکه‌های اجتماعی حساسیت داشته و دقت بیشتری از خود نشان دهند، تصریح کرد: هموطنان می‌توانند با دریافت اخبار و اطلاعات دقیق در مورد تایید به سایت‌های معتبر و مجاز خبری مراجعه کنند.

 

پلیس فتا می گوید تلگرام طلایی آلوده به نرم افزار جاسوسی است

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کیش (فتا) هشدار داد: اپلیکیشن هایی که از فیلترینگ عبور می کنند همانند تلگرام طلایی و تلگرام X (نسخه غیر رسمی)، دوست یابی و همسریابی، آلوده به بد افزار و یا نرم افزار های جاسوسی بوده و به محض نصب شدن روی تلفن همراه، اقدام به ارسال اطلاعات به مقصد از پیش تعیین شده می کنند.

تلگرام طلایی را از گوشی خود پاک کنید، این بار گوگل به شما هشدار می دهد

سرهنگ ‘محمدرضا رضایی’ عصر چهارشنبه در برنامه آموزش همگانی ویژه کیشوندان افزود: استفاده از اپلیکیشن های عبور از فیلترینگ عواقب خطرناکی دارد٬ زیرا اساس کار این نرم افزارها سوء استفاده از اطلاعات خصوصی کاربران است.

وی به شرکت کنندگان در این برنامه توصیه کرد: هنگام نیاز به هر نرم افزار، آن را حتما از منبع اصلی دانلود کنند تا مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

سرهنگ رضایی اضافه کرد: کاربران در خریدهای اینترنتی باید دقت کرده و قبل از دیدن حضوری کالا، از واریز هرگونه وجه خودداری کنند.

همچنین بخوانید: هاتگرام را هم پاک کنید!

هاتگرام مانند تلگرام طلایی متهم به جاسوسی از اطلاعات کاربران است

رییس پلیس فتا کیش یادآور شد: مردم می توانند به صورت شبانه روزی پرسش های خود در این زمینه ها را از کارشناسان پلیس فتا از طریق وب سایت این پلیس به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir در بخش فوریت های سایبری مطرح کنند.

به نظر می رسد که کاملا باید کاربران توجه داشته باشند که از تلگرام های غیر رسمی و البته فیلترشکن های نامعلوم استفاده نکنند تا اطلاعات آن ها در امان باشد.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

تا وقتی اکثراً از تلگرام طلایی استفاده کنند تلگرام رفع فیلتر نمیشه
چون خودشون میدونند پروژه فیلتر تلگرام شکست خورده اما بااین جماعت طلایی میگن چه کاریه برداریم چه بهتر دست خودمون باشن

mostafa3

من که ندارم طلایی
از نسخه اصلی با فیلترشکن استفاده میکنم
از همون روز اول

lovenokia

تلگرام دی آر هم خیلی خوبه . mtporoto داخلی داره . اینم تست کنید .

nima.1987

تلگرام x چی؟🤔
جناب سرهنگ رضایی گفته اونم آلوده به بد افزاره که 🤔

Milad7

یه تلگرام ایرانی هست که نا آشنا هست بر بیس تلگرام اصلی هیچ امکانات اضافه ای مثل طلایی و موبو نداره فقط پروکسی داخلی داره کانال های سیاسی را هم مسدود نکرده من تستش کردم بد نیست👌

Milad7

متاسفانه سرعت پروکسی ها هم به شدت کم شده و عملا قابل استفاده نیستن…

.Alireza.

تلگرام و گوگل و گوگل پلی استور و عالم و آدم دارن هشدار میدن میگن پاک کنین جاسوس افزار و مخرب هست و …

باز یه عده میگن نه اقا مشکلی نداریم خیلی هم خوبه😐

حتما باید اطالاعات خصوصیتون توی کل دنیا پخش بشه تا بفهمین این برنامه مشکل داره؟؟؟

Aliti

من تلگرام اصلی دارم ولی دوستم هاتگرام،یا یکی دیگه طلایی!خب ب نوعی همه تحت پوشش قرار میگیرن!
ملت دارن تلگرام استفاده میکنن و همه هم زیر نظرن!بعد هیچ شخص یا مدعی العمومی هم پیدا نمیشه بیاد شاکی بشه ک چطوری میشه از همه مسائل و زندگی خصوصی مردم دارید سواستفاده میکنید!
آدم هنگ میکنه میببنه کل کشور زیر ذره بین قرار گرفتن!ب غرورم برخورد!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)