حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلگرام طلایی را از گوشی خود پاک کنید، این بار گوگل به شما هشدار می دهد

تلگرام فیلتر شد تا دسترسی به آن محدود شود اما اینکه دسترسی ۴۰ میلیون کاربر را از یک سرویس با درصد نفوذ بسیار بالا در ساعات شبانه روز آن ها محدود کنید، دقیقا ناشدنی است. راه حل یک دسترسی مخفی نیمه رسمی است تا طریق محبوبیت دسترسی به تلگرام بدون فیلتر برای کاربران عادی به چندین میلیون نصب فعال برسند و آنگاه هر آنچه که سلیقه حکم کند را ارایه نمایند. تلگرام طلایی و هاتگرام دو نام محبوب در این زمینه هستند و بارها از راه های مختلف درباره آن ها خطاهای امنیتی عنوان شده است. برای امنیت اطلاعات شما به شما یادآور می شویم که تلگرام طلایی را از گوشی خود پاک کنید چون این بار گوگل به شما درباره امنیت تلگرام طلایی هشدار می دهد‍! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آپدیت دوم:

هاتگرام را هم پاک کنید!

هاتگرام مانند تلگرام طلایی متهم به جاسوسی از اطلاعات کاربران است

آپدیت شد:

هشدار پلیس فتا درباره جاسوسی تلگرام طلایی

جاسوسی تلگرام طلایی توسط پلیس فتا تایید شد

 

هشدار گوگل برای امنیت تلگرام طلایی

هشدار گوگل برای امنیت تلگرام طلایی

هشدار گوگل برای امنیت تلگرام طلایی

همینطور که در تصویر بالا، ارسالی از کاربران ترنجی می بینید؛ سرویس امنیتی فروشگاه نرم افزاری گوگل (گوگل پلی) که با نام پلی پروتکت (Play Protect) شناخته می شود، برای امنیت تلگرام طلایی خطا می دهد و به شما پیشنهاد لغو نصب یا پاک کردن آن را می دهد.

در این خطای امنیتی پلی پروتکت درباره تلگرام طلایی مشخصا گفته می شود:

این نرم افزار تلاش دارد تا از اطلاعات شخصی شما جاسوسی کند. این اطلاعات شخصی شامل لیست تماس ها، پیام ها، عکس ها یا صداهای ضبط شده است.

همچنین این خطا برای کاربران دیگر هم ارایه شده که می توانید در تصویر زیر ببینید:

به این صورت بار دیگر امنیت زیر سوال کلاینت های فارسی تلگرام که تلگرام بدون فیلتر را ارایه می کنند، مشخص شد.

توجه داشته باشید که این خطر امنیتی درباره اکثر تلگرام های فارسی وجود دارد و در ساعات اخیر شاهد تبلیغات دیگر تلگرام های فارسی مبنی بر اینکه «تلگرام طلایی امنیت ندارد، ما را نصب کنید!» هستیم و باید بگوییم در صورت لزوم استفاده از تلگرام، فقط نسخه رسمی تلگرام را از فروشگاه نرم افزاری سیستم عامل خود (گوگل پلی یا اپ استور) نصب کنید.

پایین تر می توانید هشدارهای امنیتی قبلی درباره تلگرام طلایی و تلگرام های فارسی را مرور کنید:

تلگرام درباره امنیت تلگرام طلایی و هاتگرام هشدار می دهد

 

تلگرام طلایی جاسوسی می کند: بررسی کد جاوا کلاینت تلگرام طلایی

 

تلگرام طلایی را لغو نصب کنید، امنیت مبهم از نظر کارشناسان

شما از تلگرام استفاده می کنید؟ دسترسی شما به این پیام رسان فیلتر شده به چه صورت است؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
lovenokia

درسته اطلاعات برخی ها شاید زیاد مهم نباشند . ولی باز هم جاسوسی از اطلاعات درست نیست .
تلگرام دی آر به نظرم شاید بهتر باشه و جایگزین خوبی باشه .

atoranji

فارغ از دزدیدن اطلاعات کاربران دستکاری غیرمجاز و بدون اطلاع تلگرام کاربر هست که کاربران را از کانالهای خبری منتقد بیرون میندازن.
کجای دنیا چنین آزادی بیانی دیدید؟!

ehsan1102000

biftogram خوبه

atoranji

فقط از تلگرام اصلی + فیلتر شکن یا پروکسی های mtproto
تلگرام x جدیدا قابلیت جداسازی و تب رو اضافه کرده

CAPCOM

فقط تلگرام نسخه اصلی

Milad7

جاسوس طلایی 🙂

nima.1987

انگار سامسونگ ال جی از بازار ایران خارج شدن نمیدونم تا چه حد صحت داشته باشه 🤔
تو یه سایت خبری خوندم 🤔

_V_

اره سامسونگم تکذیب کرده
اما من نمیدونم درسته یا نه
چون تازگی چنتا فروشگاه زده
ولی دیگه مث قبل تبلیغات و جشنواره نداره برا پرچمدار جدیدش

lovenokia

اقای عطایی چرا نظرات رو تایید نمیکنید ؟ واقعا که .

atoranji

مجتبی ذوالنوری، از نمایندگان اصولگرا و عضو فراکسیون ولایی مجلس با انتقاد از دولت حسن روحانی تایید کرده است که دو شبکه پیام‌رسان هاتگرام و طلاگرام (تلگرام طلایی) از سوی “یک دستگاه امنیتی در داخل کشور” راه‌اندازی شده‌اند و به طور طبیعی یک نسخه از اطلاعات کاربرانی که از طریق این دو شبکه وارد تلگرام می‌شوند، از سوی این دستگاه امنیتی ذخیره می‌شود.
ریزش کاربران در کانال‌های سیاسی و منتقد جمهوری اسلامی پیام‌رسان تلگرام ظرف هفته‌های گذشته باعث تعجب بسیاری شده بود. بسیاری از صاحبان این کانال‌ها در پی یافتن توضیح این ریزش بودند.

نماینده پیشین تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره کاهش تعداد کاربران کانال خود می‌نویسد: «در یک ماه اخیر متوجه شدم که علی‌رغم افزایش تعداد مطالب و متنوع شدن آنها، تعداد کاربران این کانال نه تنها افزایش نمی‌یابد، بلکه بطور عجیب و بی‌سابقه‌ای هر روز بین ۵۰-۴۰ [نفر] از تعداد کاربران کاسته می‌شود. به گونه‌ای که این تعداد از ۱۴هزار و ۸۰۰ نفر در ماه مهر به زیر ۱۴ هزار و۲۰۰ نفر در آبان رسیده است.»

اعلمی می‌گوید پدیده کاهش کاربران کنجکاوی او را جلب کرده و در پرس‌وجوهایی که انجام داده متوجه شده است که موضوع اصلا محدود به کانال او نمی‌شود و شماری دیگر از منتقدان حکومت نیز پدیده مشابهی را تجربه کرده‌اند.

او در همین رابطه با برخی از افراد مورد اعتماد خود در وزارت ارتباطات تماس می‌گیرد و متوجه می‌شود که ریزش کاربران برخی از کانال‌های تلگرامی، نتیجه اقداماتی است که از سوی مسئولان این وزارتخانه صورت گرفته است.

این نماینده پیشین مجلس در جست‌وجوی خود به تاثیرات ناشی از سیاست‌گذاری‌های ناظر بر دو شبکه طلاگرام (تلگرام طلایی) و هاتگرام می‌رسد. این دو پیام‌رسان، پس از فیلتر شدن تلگرام از سوی مسئولان راه‌اندازی شده‌اند.

بنا بر اطلاعات اعلمی، اداره‌کنندگان این دو پیام‌رسان، کانال‌های تلگرامی را به دو دسته موافق و منتقد تقسیم کرده و “کاربران کانال‌های منتقد را که از این دو پیام‌رسان استفاده کرده‌اند به‌تدریج از کانال‌های منتقدین حذف کرده و مانع از پیوستن مجدد آنها به این دسته از کانال‌ها می‌شوند.”

به سخن دیگر، کاربرانی که پیش از این عضو یک کانال تلگرامی منتقد حکومت بوده‌اند، پس از فیلتر شدن تلگرام و پیوستن به پیام‌رسان تلگرام طلایی و هاتگرام، از مجموعه کاربران آن کانال تلگرامی حذف شده‌اند.

اعلمی می‌گوید، این کاربران پس از آن هر چه تلاش کرده‌اند دیگر موفق نشده‌اند که مجددا به عضویت آن کانال‌های منتقد درآیند. به گفته او، حتی کار به جایی رسیده است که برخی از این کاربران دچار این گمان شده بودند که اداره‌کنندگان این کانال‌های خبری یا منتقد، حساب‌های آنها را مسدود کرده‌اند.

دو پیام‌رسان هاتگرام و تلگرام طلایی، به باور نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، از حمایت و کنترل امنیتی نهادهای حکومتی برخوردارند. این دو کانال با استفاده از API های پیام‌رسان تلگرام تهیه شده‌اند، اما تنظیمات‌شان با “موازین و قوانین جمهوری اسلامی” هم‌خوانی دارد. این به آن معناست که تهیه کنندگان با بهره گرفتن از امکانات برنامه‌نویسی پیش‌بینی شده در نرم‌افزار تلگرام، امکان طراحی این پیام‌رسان‌ها را به دست آورده‌اند. اما طراحی مطابق خواست وزارت ارتباطات برای کنترل کانال‌های منتقد صورت گرفته است.

ابزاری برای هک کانال تلگرام شهروندان؟

به‌عنوان مثال اگر کسی بخواهد عضو تلگرام طلایی شود، پس از وارد کردن شماره موبایل خود پیامی از تلگرام طلایی دریافت می‌کند که خواستار وارد کردن کدی است که به کانال تلگرام فرد متقاضی ارسال شده است.

تلگرام، در پی اقدام کاربر برای عضویت در تلگرام طلایی، کدی را برای فرد متقاضی ارسال می‌کند اما همزمان هشدار می‌دهد که هرگز و تحت هیچ شرایطی نباید این کد را به فرد دیگری بدهد زیرا در این صورت، آن فرد می‌تواند به کانال تلگرام کاربر دسترسی یابد. تلگرام در هشدار خود تاکید می‌کند که این شبکه هرگز از کاربران خود نخواهد خواست که چنین کاری کنند و کاربران باید هشیار باشند که حتی اگر کسانی به اسم تلگرام خواستار دریافت این کد شدند، به آن اعتماد نکنند و از دادن کد خودداری ورزند.

از سوی دیگر تا کاربر این کد را به تلگرام طلایی یا هاتگرام یا شبکه‌های مشابه ندهد، امکان عضویت در این شبکه‌ها را نخواهد داشت. درواقع، عضویت در این شبکه‌ها عملا زمانی ممکن می‌شود که کاربر به شبکه‌هایی مثل تلگرام طلایی و گردانندگان آن اجازه دسترسی به کانال خود در تلگرام را بدهد.

به نظر می‌رسد شبکه‌هایی مانند تلگرام طلایی و هاتگرام نه تنها عضویت‌ کاربران در برخی کانال‌های تلگرامی را لغو می‌کنند، بلکه مانع عضویت دوباره آنها در این کانال‌ها نیز می‌شوند.

Arrow

کلا هر تلگرامی که فیلتر نیست مشکل امنیتی داره

Pouya

صد در صد مخالفشونم فقط تلگرام یا ایکس با پروکسی یا فیلتر شکن
اما
مادرم موبوگرام داره اینطور ک میگه همش قطعی داره یه پیام رسانی میخواد که حالت روح داشته باشه مثل موبوگرام دوستان پیشنهادی دارن؟من چون اصلا از این داخلی ها استفاده نمیکنم خبر ندارم کدومشون حالت روح داره اگر کسی میشناسه ممنون میشم بگه بهم

Mohammad 13759

برو داخل تنظیمات تلگرام حریم خصوصی و امنیت

hosseinZ

سلام
من به عنوان برنامه نویسی که تقریبا این دو برنامه پوسته غیر رسمی تلگرام رو مهندسی معکوس و رمز گشایی کردم باید بگم تقریبا تلگرام طلایی در حال نقض حریم خصوصی کاربران و جاسوسی از اطلاعاتشون بود اطلاعاتی که تلگرام طلایی از کاربر جمع آوری می کرد شامل موقعیت مکانی لحظه ای کاریر ، مخاطبین کاربر و پسورد دوم اکانت تلگرام کاربر و … و امکانات بدافزاری مثل حذف و یا اضافه کردن مخاطبی به لیست مخاطبین گوشی کاربر ، بررسی پیام های دریافتی کاربر و پردازش آن ها ، اضافه کردن امکانی که می تونن کد حذف اکانت کاربر رو که تلگرام وقتی درخواست حذف اکانت می دیم به اکانت تلگراممون می فرسته از روی گوشی کاربر بگیرن و اکانتش رو به طور کامل از تلگرام حذف کنن اگه بخوان .
همچنین امکانی اضافه کرده بودن به برنامه تلگرام طلایی که هر وقت می خواستن در آینده کاربرهایی که برنامه تلگرام طلایی و تلگرام اصلی رو کنار هم نصب داشتن مجبور می کردند برای ادامه کار با برنامه تلگرام طلایی تلگرام اصلی یا هر برنامه ای که اونا می خواستن رو کاربر از روی گوشیش حذف کنه .
و یا مثلا امکان بد افزاری دیگه ای که تلگرام طلایی اضافه کرده بود به راحتی با کنترل از طریق سرور بدون این که میلیون ها کاربرها اطلاع داشته باشن هر مخاطب تلگرام یا کانال یا گروه تلگرام رو با هر عنوانی مثل هرزنامه و … به شرکت تلگرام ریپورت می کرد که می تونست به راحتی منجر به بلاک شدن یا حذف شدن هر کانال یا گروه یا مخاطبی که تلگرام طلایی می خواست بشه .
و امکانات بدافزاری و جاسوسی دیگه ای که گفتنشون طولانی میشه .

اگر هم احیانا بعضی از دوستانی براشون سوال هست چرا گوگل بعد از این همه مدت این نرم افزارها رو جاسوسی شناخته به خاطر این هست که اولا کسی یا کسانی باید این برنامه ها رو به گوگل برای بررسی و به عنوان مشکوک گزارش کنن و دوما در نسخه های قبلی این نرم افزار که بررسی و مهندسی معکوس کردم خیلی از این امکانات بدافزاری و جاسوسی وجود نداشت و تعدادشون کم بود و به تدریج توی نسخه های اخر تلگرام طلایی بیشتر و اضافه شدند که خوشبختانه گوگل به هر طریقی بود متوجه این موضوع شد و از حریم خصوصی کاربران محافظت کرد .

برای بقیه دوستان برنامه نویس که مایل هستن سورس مهندسی معکوس شده تقریبا یکی از نسخه های اخری تلگرام طلایی رو بررسی کنن تا از صحت موارد گفته شده اطمینان پیدا کنن می تونن به سورس هایی مثل سورس زیر توی Github مراجعه کنن که بعضی از دوستان برنامه نویس لطف کردند و سورس مهندسی معکوس اون رو برای بررسی در دسترس عموم گذاشتند .

https://github.com/alireza-ebrahimi/telegram-talaeii

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)